Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnebidrag til brasiliensk mor


Anbefalte innlegg

Det er jo store summer for mor og barn hvis det stemmer at 2000'- er en halv månedslønn indet landet. Er ikke mange alenemødre her til lands som får 15000 i måneden i bidrag til barnet fra far, regner jeg med.

 

Det handler jo om at barnet skal ha det godt, ikke at far skal ha det jævlig :p

 

Poenget mitt er at man skal betale barnebidrag i henhold til landet der far oppholder seg. Far kommer ikke til å ha det jævlig ved å betale etter norsk standard (mener du norske fedre har det jævlig etter ONS i Norge?), men moren får godt betalt for å ha født et barn med norsk far. Det mener jeg er riktig.

 

Hvis det var polsk/litauisk mor i bildet istedet for basilisk mor, da må far ha betalt barnebidrag etter norsk standard, antar jeg. Hvorfor skal det være annerledes hvis det er brasiliansk mor istedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Broren min betaler barnebidrag til en fra Filippinene.

 

Det var ganske åpenbart hva hun var ute etter og det fikk hun.. Nå går ca 3k til denne damen hver mnd

 

Han har en lønn på ca 35k før skatt..

 

De hadde først en privat ordning og han ga 500kr i mnd ( Hun tjener/tjente 3k i mnd ) Men så fikk hun det slik at det ble satt krav og nå har hun det skriftlig og det blir trukket automatisk av arbeidsgiver

 

Moral of the story? Hvis du ikke bruker dong... Prøv å ihvertfall å få alt i et annet hull først.. Minimerer sjansene bittelitt ihvertfall  



Anonymous poster hash: 0af6b...bd1
Lenke til kommentar

Mener å huske at det var en lignende sak oppe til diskusjon her for noen måneder siden. I det tilfellet en polsk mor.

 

Ut ifra hva jeg kan ta igjen så mener jeg at man kom frem til at det utbetales etter norske satser. Men i det tilfellet mener jeg å huske at barnet var født i Norge så det stiller seg muligens annerledes?

 

Vel og merke så kan dere lage en privat ordning. Staten legger seg vel ikke opp i det før noen drar dem inn trur jeg.

 

Hvis du søker så finner du kanskje den aktuelle tråden.

 

Dette tilfellet leste jeg om i Kvinneguiden ganske nylig. Faren var polsk og arbeidet i Norge, kone og barn bodde i Polen.

Lenke til kommentar

 

Broren min betaler barnebidrag til en fra Filippinene.

 

Det var ganske åpenbart hva hun var ute etter og det fikk hun.. Nå går ca 3k til denne damen hver mnd

 

Han har en lønn på ca 35k før skatt..

 

De hadde først en privat ordning og han ga 500kr i mnd ( Hun tjener/tjente 3k i mnd ) Men så fikk hun det slik at det ble satt krav og nå har hun det skriftlig og det blir trukket automatisk av arbeidsgiver

 

Moral of the story? Hvis du ikke bruker dong... Prøv å ihvertfall å få alt i et annet hull først.. Minimerer sjansene bittelitt ihvertfall  

 

Anonymous poster hash: 0af6b...bd1

 

 

35000 brutto er meget bra. Din bror har ingenting å klage over. Han har fint råd til å betale 3000 pr. måned i bidrag. Men det hadde selvfølgelig vært billigere for ham å kjøpe og bruke kondomer. Etter den søte kløe kommer den sure svie er et treffende ordtak.

Lenke til kommentar

Synes ofte vinklingen om barnebidrag er feil, alle "tenker" at pengene går til moren. Men pengene skal jo gå til barnet, som er ditt eget kjøtt og flesk. Bør ikke være vanskelig å betale i det heletatt..

Helt enig om det var sånn, men de tilfellene jeg kjenner til så er det mora som bruker opp mye av disse pengene før de kommer til barnet. Jeg mistenker at det ofte er det som skjer i praksis.

 

Da er det jo også mange som mener at om man hever moras livsstandard så hever man også ungens - og det er jo forsåvidt sant, men sålenge damene har 100% kontroll (i de fleste tilfeller) over hvorvidt svangerskapet fullbyrdes så burde mannen få 100% kontroll over hvorvidt man ønsker å ta "juridisk abort". Nå er det jo ikke sånn, men jeg har empati med alle fedre som er blitt det mot sin vilje.

 

Mine barn er heldigvis planlagte og med samme mor så for min del trenger jeg egentlig ikke å ta stilling problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...