Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med elektrisk atv, tips?


J@9

Anbefalte innlegg

Noen her som har peiling på elektrisk atv?

Kjøpte en helt ny 800w barne atv for litt over 3 uker siden.

Guttungen har kjørt den omtrent daglig siden han fikk den.

Han parkerte den på boden på tirsdag, og når han skulle kjøre på onsdag så reagerte den ikke på gassen.

Lys og horn fungerer, og den viser at batteriet er fulladet, og jeg målte det til 36v.

Så jeg tipper jo det er styreboksen eller motoren.

Men trenger tips til feilsøking.

Skal også snakke med butikken den ble kjøpt fra, men der er det ferie frem til midten av neste uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags motor er det? DC børstemotor (2 ledninger) eller børsteløs (3 ledninger)? Er det sistnevnte kan du måle ohm mellom hver av de 3 ledningene. De skal ha lik verdi.

 

Evt. kan du måle spenning på motoren mens du gir gass hvis det er DC-motor.

 

Stikk nesa ned til motoren og lukt. Er motoren brent pleier man å lukte det.

Lenke til kommentar

Det er en dc motor.

Og jeg regner med at girspaken er en endevender.

Litt vanskelig å følge kabler uten å klippe strips, og jeg vil helst unngå det frem til selger kan se på den.

Men jeg ser girspaken, og der er det mye kabler.

Blant annet en gul og en blå mener jeg å huske.

Og ut fra hva jeg finner på nett er dette kablene som går ut fra elektronikk boksen.

Disse målte jeg til 12v og ingen reaksjon ved gasspådrag

 

Men jeg tror jeg bare venter til selgeren er ferdig med ferie.

 

Men synes det er så rart at den fungerte helt fint en dag, og dagen etter ville den ikke kjøre ?

 

Er også ei sikring på den, aner ikke hva den er til.. relativt tynn kabel på den.

Følger med 2 ekstra, men den var uansett hel.

 

*edit*

Dc børstemotor, kun 2 kabler.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var det på tide med en update her.
Ringte selger når dem var tilbake fra ferie, men bommet litt på tidspunktet da han akkurat hadde dratt fra jobb.
Ringte opp igjen dagen etter, og fikk virkelig god service.
Vi kom frem til at det mest sannsynlig var elektronikk boksen som hadde feilet.
Men service folkene hans hadde ferie i ca 1 uke til, og hadde vel også så mye å gjøre at det ville tatt ca 2 uker før dem kunne se på den.
Men jeg fikk alternativet om å få boksen tilsendt i posten, eller vente til dem hadde mulighet til å ta den inn.
Valgte da å få den tilsendt å bytte den selv.
Jobben var litt kronglete, men hadde jeg skrudd av kåpa så ville det nok vært lettere å komme til, men jeg klarte det helt greit uten å skru den av.

Dem sendte boksen på fredag, og jeg hadde den i posten på tirsdag som var, og allerede samme dag var den igang igjen :)

Det vil jeg kalle bra service :)
Han sa også at hvis jeg fikk problemer med noe, så var det bare å komme, så skulle han gjøre sitt beste for å hjelpe til.
Og skulle det vært f.eks gasshåndtaket eller motoren som var problemet, så ville han sendt dette ved behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...