Gå til innhold

– Elektrisk Harley kommer innen 18 måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- "0 til 60 miles (96 km/t)"

 

Det der er en nok så paradoksal tilnærming.

 

Matematisk sett så blir det retter å si "i underkant av 97km/t".

Men når det kommer til fartsgrenser så blir det mer logisk å si "i overkant av 96km/t".

Fordi på den måten så går man i alle fall ikke over grensen om man ligger på 96km/t imot settning til om man ligger på 97km/t.

 

Politiet har litt slingringsrom siden ikke alle kjøretøy viser 100% korrekt hastighet, men på tross av dette så er det alikevel alltid best å ligge litt under enn å litt over fartsgrensen i så måte.

 

-----

 

Når det kommer til motorlyd så er der 3 ting for folk å bite seg merke i.

 

Nr.1. Mindre trafikkstøy er en høyst positiv utvikkling.

 

Nr.2. Mindre trafikkstøy kan også ha den negative effekten at flere trafikkulykker kan oppstå siden ikke alle er like flinke til å se seg godt om før dem krysser gaten.

Særlig om dem da i tillegg ikke gidder å finne seg et fotgjengerovergangsfelt.

 

Nr.3. Personlig så ser jeg ikke det store problem her med at når motorlyden nesten forsvinner helt så vil det gå utover kjøregleden og/eller eiergleden av en MC.

"Se på meg!"-faktoren burde ikke ha noe å si for hverken kjøregleden og/eller eiergleden av en MC eller et hvilket som helst annet kjøretøy.

Kjørekomfort og sikkerhet er vel langt viktigere, eller hur?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nr.3. Personlig så ser jeg ikke det store problem her med at når motorlyden nesten forsvinner helt så vil det gå utover kjøregleden og/eller eiergleden av en MC.

"Se på meg!"-faktoren burde ikke ha noe å si for hverken kjøregleden og/eller eiergleden av en MC eller et hvilket som helst annet kjøretøy.

Kjørekomfort og sikkerhet er vel langt viktigere, eller hur?

 

 

Når det gjelder MC er vel kjørekomfort og sikkerhet langt fra det viktigste ;)

 

Jeg er positiv til at det blir mindre støy, men når det kommer til kjøreglede så har jeg store problemer.. noe av moroa er jo å faktisk gire, få kjøreteknikken til å sitte. Faktisk føle at man sitter på en motor med to hjul, det har absolutt med helhets opplevelsen å gjøre!

 

Når det er sagt, så er jeg villig til å prøve.. men tviler på at BMWen blir bytta ut med det første.

Lenke til kommentar

Nr.2. Mindre trafikkstøy kan også ha den negative effekten at flere trafikkulykker kan oppstå siden ikke alle er like flinke til å se seg godt om før dem krysser gaten.

Særlig om dem da i tillegg ikke gidder å finne seg et fotgjengerovergangsfelt.

 

Det er da bare bra at Darwin kommer på banen igjen

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Med rekkevidde på under 9 mil, så må jo dette garantert ikke bli noe suksess. Latterlig lav rekkevidde. El-motorsykler kommer aldri til å ta over fossil motorsykler.

 

Jaha, selv kjører jeg en Zerosr fra 2015. Kan fint kjøre 17 mil på den, for hver lading. Regner med Harley-Davidson kommer med batteripakke tilsvarende min, om ikke bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med rekkevidde på under 9 mil, så må jo dette garantert ikke bli noe suksess. Latterlig lav rekkevidde. El-motorsykler kommer aldri til å ta over fossil motorsykler.

 

Jaha, selv kjører jeg en Zerosr fra 2015. Kan fint kjøre 17 mil på den, for hver lading. Regner med Harley-Davidson kommer med batteripakke tilsvarende min, om ikke bedre.

Jaha, den sikkert flott å kjøre på lang turer, prøv det eks. i Finnmark fylke.

 

Jeg ønsker deg lykke til!

Endret av jendor1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med rekkevidde på under 9 mil, så må jo dette garantert ikke bli noe suksess. Latterlig lav rekkevidde. El-motorsykler kommer aldri til å ta over fossil motorsykler.

Det finnes ikke nok motorsykler til å opprettholde et marked for bensinstasjoner. Færre liter solgt, vil føre til høyere kost PR liter. Høyere pris vil føre til dårligere salg, noe som igjen øker kostnadene PR liter. Det er etter hvert ikke et alternativ til el som drivstoff for mannen i gata..
Lenke til kommentar

 

 

Med rekkevidde på under 9 mil, så må jo dette garantert ikke bli noe suksess. Latterlig lav rekkevidde. El-motorsykler kommer aldri til å ta over fossil motorsykler.

 

Jaha, selv kjører jeg en Zerosr fra 2015. Kan fint kjøre 17 mil på den, for hver lading. Regner med Harley-Davidson kommer med batteripakke tilsvarende min, om ikke bedre.

Jaha, den sikkert flott å kjøre på lang turer, prøv det eks. i Finnmark fylke.

 

Jeg ønsker deg lykke til!

Har de ikke strøm i Finnmark?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finfin utvikling. Noen som vet om elmotorsykler er likestilt med fordelene for elbiler? F.eks. Momsfritak og parkering på kommunale plasser.

 

Elektrisk MC, moped og Scooter nyter godt av dagens incentiver, inkludert mva-fritak. Elsykler gjør det ikke.

 

Du fant akkurat ut hva den skal hete: Electro Glide.

 

Har ihvertfall 3 forslag til. Electric Glide er en variant av den initielle spøken over. E-Blizz hadde fungert greit. E-lightning er et annet. Det kan dog komme i konflikt med dette selskapet:

 

http://www.bike.no/nyheter/lightning-motorcycles-pa-gang-igjen

 

Har de ikke strøm i Finnmark?

 

Godt poeng. Tviler på at elekriske motorsykler får nytte av Ionity sin høye ladefart med det første.Til det er batteriene for små.

 

Men de vil nok kunne nyte semihurtiglading etterhvert. Zero MC kan lades full på en time over en 6 kW tilkobling, og det er ikke raskere enn hva du kan få til hjemme.

 

http://www.zeromotorcycles.com/charging/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...