Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som er interessert, så har jeg stusset litt på hvorfor modellnummeret på fase dobblerne til Asus Maximus XI Gene, og Extreme, ikke er oppgitt i skjemaet på Hardwareluxx.de. Jeg har regnet med at de ville oppdatere skjemaet før eller senere, da jeg har blitt fortalt at disse hovedkortene har dobblere for flere "utvidede" faser. Nå sjekket jeg tilfeldigvis nettopp kildene på skjemaet. Og der er det altså Elmor selv som forklarer hvorfor der ikke er oppgitt modellnummer på dobblerne; de eksisterer ikke. Altså samme design som på Hero, bare med en fase ekstra, og bedre Powerstages..

Lenke til kommentar

Noe annet enn det gamle Gigabyte-kortet jeg har liggende som har 37 faser til sammen. :p

Legendariske Gigabyte x58 oc-a lever enda, selv om de var under is i 48 timer for mange år siden på TG :p

Ln 2 overklokking av 980x :D

 

Dette hovedkortet var også overkill, og kunne trekke 1200w fra socket eller.no :p

Lenke til kommentar

hvorfor ikke 3200 cl16 istedet for 3600 cl19? Masse billige kits som muligens kan gi høyere hastighet :)

Aha, føler det er litt sånn random med RAM (pun intended). Men kan godt gå for en 3200 CL16 hvis det gir noe mer ytelse.

 

Ser nizzen har testet gene hovedkortet, men trenger man virkelig det til 9700k? Ser selv etter et mATX hovedkort og føler kanskje at MSI MPG Z390M GAMING EDGE er godt nok, finner liksom ikke noe review.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ny stress test program har kommet ut, som skal være verre enn LinX, IntelBurnTest, OCCT og andre : Linpack Xtreme. Tipper de fleste her ikke tør kjøre den...  :wee:

 

Edit : Bare glem den. CPU kom fort opp i max temp (100+ grader) slik at PC'n hang seg  :D

Så du kjører systemet ditt med overklokk?  :ph34r:  :tease: 

Ref tidligere diskusjoner om "stabilt" system.

Der noen mener å kjøre ett skytespill og litt benching="stabilt".

 

Klarer ikke "riggen" å kjøre denne testen uten å feile, da er det ikke stabilt.

Kjører nå på "default-rigg" med xenon E3 1241 ("gammel" rigg)..

Det går så det griner det, med max temps på ca 70-75. *Stock* (3.9hz).

 

Gjorde en kjapp test på "testbenchen" med "dritt-8700k"..

Den har jeg satt til å kjøre alle kjerner på [email protected]

Den feilet på "hardware-error" etter relativt kort tid, men temps var omtrent det samme.. ca 75 som "verst".

Så denne bør nok også kjøre på "specs" fra Intel for å være "stabil".

:D

Tipper Ryzen-riggene mine leker seg igjennom på max av det jeg kan klokke de til (ca 4Ghz).

Skal sjekke...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

For de som er interessert, så har jeg stusset litt på hvorfor modellnummeret på fase dobblerne til Asus Maximus XI Gene, og Extreme, ikke er oppgitt i skjemaet på Hardwareluxx.de. Jeg har regnet med at de ville oppdatere skjemaet før eller senere, da jeg har blitt fortalt at disse hovedkortene har dobblere for flere "utvidede" faser. Nå sjekket jeg tilfeldigvis nettopp kildene på skjemaet. Og der er det altså Elmor selv som forklarer hvorfor der ikke er oppgitt modellnummer på dobblerne; de eksisterer ikke. Altså samme design som på Hero, bare med en fase ekstra, og bedre Powerstages..

 

Vet ikke om noen har postet denne fra Buildzoid enda:

mobo PCB Breakdown: ASUS ROG Maximus XI Gene
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...