Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Eneste grunnen for at jeg kjøpte Asus Gene z390 er at jeg bare trengte ett skjermkort og 1 stk ssd til den maskinen. Dette kortet gir max ytelse til cpu og minne. Esken er ellers nesten tom for ekstra ting. Altså man betaler kun for selve hovedkortet.

 

Konge kjøp spør du meg :)

 

 

Fortsatt like fornøyde med Gene og 9900k etter en ukes bruk?

z390 Extreme er vel like godt som Gene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt like fornøyde med Gene og 9900k etter en ukes bruk?

z390 Extreme er vel like godt som Gene?

 

Veldig fornøyd ja. Extreme er vel ca samme, bare at Gene nok overklokker minnet litt bedre pga 2 minnespor.

 

Gene har alt man trenger igrunn. Iallefall for meg til ren gaming. Ett skjermkort, og ssd. Usb dac, eller headphones direkte i lydkortet. Plass til en pci-e ssd eller noe anna dritt i x4 sporet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd ja. Extreme er vel ca samme, bare at Gene nok overklokker minnet litt bedre pga 2 minnespor.

 

Gene har alt man trenger igrunn. Iallefall for meg til ren gaming. Ett skjermkort, og ssd. Usb dac, eller headphones direkte i lydkortet. Plass til en pci-e ssd eller noe anna dritt i x4 sporet.

 

:w00t: 

Godt å høre! Hadde nok holdt med de tilkoblingene for meg å. Men regner med å ha hovedkortet i 5 år som jeg har hatt nå, så greit med muligheten for litt utvidelser. Krysser fingrene for at jeg får meg et par gode ram brikker som kompenserer for forskjellen  :xmas:

Lenke til kommentar

Da fikk jeg solgt mitt Taichi kort i tilegg.. Ser ut som at GB Z390 Master er et veldig beefy kort for pengene!

 

Noen andre forslag i den kategorien?

 

Aorus Master er uslåelig til den prisen den ligger på. Den er også litt overkill når det kommer til VRM, så om du ikke trenger alt "dill dallet" som man får med Master, kan du uten problemer gå ned til Aorus Elite, Pro, eller Ultra, som alle har samme VRM. Skjønt Ultra er såpass nærme i pris at da tar man selvsagt heller Master. Forskjellen på Elite og Pro er 3 ekstra viftetilkoplinger, 1 ekstra USB3.1 Gen 2, og 1 ekstra 16x PCIe slot på Pro. Prisforskjellen er igjen såpass liten at jeg ville gått for Pro versjonen med Wifi.

 

Men som sagt; til prisen er Master uslåelig.. Litt sykt at man bare sparer ~900,- på å gå ned til Pro Wifi..

Lenke til kommentar

Aorus Master er uslåelig til den prisen den ligger på. Den er også litt overkill når det kommer til VRM, så om du ikke trenger alt "dill dallet" som man får med Master, kan du uten problemer gå ned til Aorus Elite, Pro, eller Ultra, som alle har samme VRM. Skjønt Ultra er såpass nærme i pris at da tar man selvsagt heller Master. Forskjellen på Elite og Pro er 3 ekstra viftetilkoplinger, 1 ekstra USB3.1 Gen 2, og 1 ekstra 16x PCIe slot på Pro. Prisforskjellen er igjen såpass liten at jeg ville gått for Pro versjonen med Wifi.

 

Men som sagt; til prisen er Master uslåelig.. Litt sykt at man bare sparer ~900,- på å gå ned til Pro Wifi..

Er du helt sikker? Nvm, sjekket linken din.^^

 

Jeg er ute etter gode overklokkingsmuligheter på CPU og minne da jeg har et sett med 4266 CL19 Trident-Z fra G.skill.

 

Jeg har bare 2 vifter i kabinettet. En intake, og en eksos. Når alt er under vann så trengs ikke allverdens med airflow. MO-RAen har en egen hub hvor viftene er tilkoblet der. 

 

Så lenge kortet har 1x PCI, 2x M2, 3x USB og 5 sata så er det plenty for min del. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Er du helt sikker?

 

Jeg er ute etter gode overklokkingsmuligheter på CPU og minne da jeg har et sett med 4266 CL19 Trident-Z fra G.skill.

 

Jeg har bare 2 vifter i kabinettet. En intake, og en eksos. Når alt er under vann så trengs ikke allverdens med airflow. MO-RAen har en egen hub hvor viftene er tilkoblet der.

 

Så lenge kortet har 1x PCI, 2x M2, 3x USB og 5 sata så er det plenty for min del.

Altså gene er perfekt :)

 

Overklokker best, best bios, har ellers det man trenger.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Altså gene er perfekt :)

 

Overklokker best, best bios, har ellers det man trenger.

Koster 3600,- mot 3100,- for Master, eller 2100,- for Pro. :hmm:

 

EDIT: Ser at Master har 6+2 mot 6+1 på Pro. Det går vel på minneklokken?

 

Hadde gjerne kunne hatt M-atx, og byttet til et m-atx kabinett da jeg uansett bruker en ekstern radiator, men tviler på de fleste kabinettene i den formfaktoren har plass til en AX1500I, eller 2x D5  :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Koster 3600,- mot 3100,- for Master, eller 2100,- for Pro. :hmm:

 

EDIT: Ser at Master har 6+2 mot 6+1 på Pro. Det går vel på minneklokken?

 

Hadde gjerne kunne hatt M-atx, og byttet til et m-atx kabinett da jeg uansett bruker en ekstern radiator, men tviler på de fleste kabinettene i den formfaktoren har plass til en AX1500I, eller 2x D5 :p

Ikkje sett video, men her er noe om master:

 

 

https://youtu.be/0ex3Q34db1M

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

TLDR: Det er bare en video med den vanlige klagingen på Gigabyte's BIOS, de hadde ikke en gang testet hovedkortet når de gikk gjennom BIOS her. Grunnen til at de "testet" kun BIOS, var fordi Gigabyte hadde sagt at de har "overhalt" den, mens de i virkeligheten bare har lagt til en "Easy mode".

 

Mellom 2 likeverdige produkter vil jeg si at man kan bruke "bedre" BIOS som argument for å velge et kort over et annet. Men på Master sitt prispunkt finnes det ingen andre likeverdige produkter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...