Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå har jo ikke du et av kortene med "Twin 8-phase", så du har faktisk ingen førstehånds kunnskap på akkurat det emnet. At du ser ut til å være fornøyd med ditt HK (med 10+2 faser) og 9900K, om noe, så bekrefter det hva jeg sier; at det er bra å ha et hovedkort med ekte faser... Men sett i lys av denne posten din, så var du kanskje ikke en gang klar over at du har det?

 

9700K og 9600K er akkurat like vanskelige å kjøle som 9900K. Det er den termiske resistansen (aka. ekstra tykk silisium og STIM) som gjør de vanskelig å kjøle. Og siden alle er basert på den samme chip'en, er den termiske resistansen samme for alle sammen. 9900K har derimot et større problem med sitt strømforbruk, som ingen selvutnevnt "ekspert" kan gjøre noe med heller, dersom hovedkortet ikke holder mål.

 

Til og med en noob som meg skjønner jo dette. Så beklager å måtte si det Nizzen, men at du bruker utrykket nedsettende om andre blir for tiden bare mer og mer ironisk for hver eneste av postene dine..

Har du et z390 hovedkort da?

Du får komme med noen praktiske tester, så slipper vi den teoretiske synsinga ;) Førstehåndskunnskap > synsing

 

Det er min mening.

Lenke til kommentar

Har du et z390 hovedkort da?

Nei, jeg har et Z370 Aorus Gaming 7. Det har 8 faser (extended), med power stages på 60A hver. Altså både mer enn nok strøm, og forhåpentligvis faser, til å takle en 9900K om Komplett noensinne leverer den.

 

Du får komme med noen praktiske tester, så slipper vi den teoretiske synsinga ;) Førstehåndskunnskap > synsing

 

Det er min mening.

 

Det er jo åpenbart ikke sant. Du synser akkurat like mye som alle andre her. Forskjellen er at jeg ikke syns at jeg ikke kan se noen dobblere på XI Hero kortet. De er der rett og slett ikke. Om du hadde kommet hjem og sett bilen på murklosser med dekkene borte, så hadde ikke du løpt inn til kjerringa og sagt:"Kjære, jeg syns noen har stjålet dekkene på bilen!"...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men når alt det er sagt, skal man virkelig velge et dårligere hovedkort enn nødvendig til prisen? Personlig synes jeg det er ille å skulle belønne Asus for å gjøre en slik "cash grab". Spesielt når det finnes bedre hovedkort, som også er rimeligere...

Er enig i dette. Gene f.ek. er nok ett bedre kjøp til omtrent samme pris. Men om man merker noen forskjell med vanlig OC er vel en annen sak :). Skulle jeg kjøpt 9900k hadde jeg nok anskaffet Gene. Syns den nye core AI overclockingen og prediction ser litt interessant ut. Spes for oss som ikke har så mye tid lenger. https://youtu.be/95Ujni7-fVM?list=PLwTzpX5ynK_lObrEB3X9I509sJ2Yis1jH

Endret av magnusavr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har et Z370 Aorus Gaming 7. Det har 8 faser (extended), med power stages på 60A hver. Altså både mer enn nok strøm, og forhåpentligvis faser, til å takle en 9900K om Komplett noensinne leverer den.

 

 

Det er jo åpenbart ikke sant. Du synser akkurat like mye som alle andre her. Forskjellen er at jeg ikke syns at jeg ikke kan se noen dobblere på XI Hero kortet. De er der rett og slett ikke. Om du hadde kommet hjem og sett bilen på murklosser med dekkene borte, så hadde ikke du løpt inn til kjerringa og sagt:"Kjære, jeg syns noen har stjålet dekkene på bilen!"...

Du sier at Hero ikkje er bra nok for 9900k, og jeg sier du tar feil. Åssen fasedesign det har, har lite å si bare den er god.

 

Det er nok chippen som stopper før hovedkortet, og ikkje minst kjølinga på selve cpuen. Kjøling har alt å si, der er vi nok enige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier at Hero ikkje er bra nok for 9900k, og jeg sier du tar feil. Åssen fasedesign det har, har lite å si bare den er god.

 

Jeg har ikke sagt at Hero ikke er "bra nok". Det er jo et definisjons spørsmål; hva du vil ha ut av hovedkortet? Til min bruk f.eks. Vil jeg tro det hadde funket helt topp. Jeg ville stoppet på 5GHz med så lav spenning som mulig, og om jeg måtte hatt en 2-400MHz AVX offset, så hadde ikke det heller brydd meg katten. Den maskinen er 100% til gaming. Til produktivitets formål har jeg en 2700X, som sannsynligvis blir byttet i en "3700X" til neste år..

 

Det jeg har sagt er at om du skal være så sikker som mulig på å få så mye som mulig ut av ditt eksemplar av 9000 serie CPU. Så må du forsikre deg så godt du kan om at det er CPU som stopper OC'en og ikke hovedkortet. Videre har jeg sagt at i Hero sin prisklasse finnes det bedre designede hovedkort, til en rimeligere penge. Og at jeg derfor ikke skjønner hvorfor folk på død og liv skal handle Hero..

 

Det er nok chippen som stopper før hovedkortet, og ikkje minst kjølinga på selve cpuen. Kjøling har alt å si, der er vi nok enige.

 

Det skrev jeg jo i denne posten: "Så, hva har alt dette å si da? Ironisk nok; kanskje ikke en dritt. Problemet med Intels 9000 serie ser vi nå, at ikke er antall faser/rippel, transient response, eller til og med for høy Vdroop over powerplane. Men rett og slett at de ikke får gitt fra seg varmen til kjøleren man monterer, med mindre man de-lidder dem, sliper dem ned, og legger på LM i stedet..."

 

Hvorpå du uten at jeg skjønner hvorfor svarte med det sedvanlige: "noobs har alltid problemer"...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...