Gå til innhold

«Bobla» kan gjenoppstå i elektrisk utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke mange Bobler (nyere type) der ute med tilhengerfeste?

 

Jeg vet du ikke er helt ny her, men Luske_Ludvig sin kommentar om hengerfeste handler altså ikke om eBobla.

 

Kommentaren  konstanterer snarere at annonseringen av eBoble bare føyer seg inn i rekken av bilfabrikantene sin utpregede vegring mot å levere noe som helst som kanskje, såfremt, muligens kunne bli oppfattet som en elektrisk familiebil. 

 

I klartekst, elektrisk stasjonsvogn med takskinner for skiboks, god bagasjeplass samt tilhengerfeste tiltenkt normale tilhengervekter glimrer fortsatt med sitt fravær. Nei, Model X er ikke der, og Audi har med tiden sabotert e-Tron Quattro. Den elektriske familiebilen mangler altså fortsatt, og er ei heller annonsert (etter e-Tron sitt fall.) 

 

Det grelleste eksempelet er BMW i3, som er å anse som ekstrautstyr til BMW X5.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei hvorfor skulle Kodak gidde å endre seg? Gikk jo bra for dem.

 

Ikke så ille som mange tror, faktisk. Noen mener til og med at Kodaks vilje til å forsøke nye ting var en av tingene som ødela for dem.

 

https://salvadorbaille.com/2017/01/19/the-fabricated-myths-about-kodak-that-every-innovator-and-ceo-should-know/

Interessant lesning. Disse produktene som ikke slo ann - hva var disse? Åpenbart har jeg ikke fulgt med mer enn hva jeg er blitt fortalt, så hadde vært greit å vite dette for å få et litt mer helhetlig bilde.

Lenke til kommentar

Nokia er et bedre eksempel til neste gang

 

Nei, hvorfor det? Nokia avgikk med døden fordi styret kom til at beste måten å bekjempe koldbrann i tærne var å infisere pasienten med en kjøttetende bakterie[‡] kalt Stephen Elop som CEO. 

 

Nokia er følgelig et utmerket skrekkens eksempel, men ikke i den fortolkning du foreslår. 

 

[‡] Den mer vanlige karakteristikk er dog muldvarp fra M$.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En el-boble kunne absolutt vært noe! Jeg har alltid likt boblas enkle og kompakte form. En folkevogn som gjør akkurat det den skal - frakte folk fra A til B. Ikke et fartsmonster, ikke et bagasjemonster, ikke trekkvogn for cabincruiseren og ingen presidentbil.

 

Men det kan bli litt tett i det markedet. De fleste små-elbiler forsøker jo på hver sine måter å være den nye A-B folkebilen.

Lenke til kommentar

Dubious: Man trenger ikke lete lenge for å finne stygge fossilbiler heller. Det finnes både stygge og pene elbiler, bensinbiler, dieselbiler osv..

 

VW designer nok e-bobla i tråd med den historiske tradisjonen og forventningene til både utseende og egenskaper. Hvis ikke så velger de nok et annet navn. E-passat for eksempel.. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...