Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED


Anbefalte innlegg

Gikk fra A1 til AF9 og er megafornøyd. Ingen rosa tint så nå går det an å se på vintersport igjen. Uten tvil den beste TV'n jeg har hatt. Har hatt div. plasma, LED og OLED som har vært plaget med DSE, clouding, tint og banding men AF9 er nesten perfekt på det området.  :thumbup:

Uff rosa tint er nesten værre en banding noen ganger. Det vises så godt på hvitt selvsagt men oxo på grått innhold.

Herrrgud hvor rosa tinted min Lg 870v var og som bonus grønn mitt i skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Fikk min Wallpaper Lg Oled og i god gammel tradisjon står den med en av mine oppo spillere å kjører Dnice sin full skjerm slides for å eldre panelet gjevnt i starten pluss å forhindre innbrenning...

 

Har funka på alle mine oled tvr med 0 inbrenning og holder meg til formelen.

 

Why change a good thing.

Lenke til kommentar

Streaming på en OLED blir vel litt som å kjøre dab radio på et fett anlegg. Dårlig utnyttelse av en formidabel bildefremviser.

Prøver å ungå det men Gikk litt i Apple 4K fella med hvor genialt enkel den er.

Meeen Oppo 203 er tilbake er min favoritt fikk importert en fra USA.

Lenke til kommentar

Streaming på en OLED blir vel litt som å kjøre dab radio på et fett anlegg. Dårlig utnyttelse av en formidabel bildefremviser.

 

Synes både Netflix og Amazon Prime funker overraskende bra på OLED. 

 

Ser stort sett filmer på UHD, og det er selvfølgelig mye bedre. Unntakene er Netflix sine egne filmproduksjoner, der gidder jeg ikke å vente i lang tid på at en evt. UHD skal komme ut. Til gjengjeld så er Netflix sine egne filmer i veldig god kvalitet med både 4K og Dolby Vision (Ballad of Buster Scruggs og Roma er gode eksempler). 

 

Samtidig har man alle egenproduserte TV-seriene til Netflix. De har meget god kvalitet, selv om de ikke når helt opp til UHD her heller. Men jeg betaler jo for Netflix, har ikke tenkt å kjøpe de en gang til på UHD. 

 

Har forøvrig et stereoanlegg til ganske mange tusen kr, kjører som oftest streaming fra Apple Music på det uten at jeg blir plaget av at det er lossy (har forøvrig 1TB med lossless- blir aldri avspilt, men det ligger nå der).

Lenke til kommentar

Her har vi et skrekk eksempel på en som ikke kjørte in sin oled tv .... etter 6 dagers bruk ble den slik.

 

post-240853-0-95791700-1559162526_thumb.png

 

Lg C8 oled ... faktisk utrolig bra på 5prosent ellers synd at panelet ble user error ødelagt.

Endret av samco
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...