Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-132551-0-93199400-1539638108_thumb.jpg

 

post-132551-0-91688900-1539638137_thumb.jpg

 

Hei.

 

Bildene er av en LG 65" B7 OLED. Kan noen av dere gi meg en forklaring på hva som har skjedd her? Merket ikke noe da den ble skrudd av, når jeg slo den på var den som på bildene. 

 

Alt forsvant etter en kjøring av pixel refresh. 

 

Per

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet årsaken til de sorte flekkene. Fikk et tips etter at jeg la ut bildene her. Ser ut som det kan være at det har kommet direkte sollys på panelet. Googlet litt, og jeg tror det stemmer det han sier.

Ohh intresangt mulig det stemmer har sett noen bilder av sol lys skadede oled paneler men ikke i den grad du fikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da fikk jeg solgt min gamle TV og bestilt ny. Slo til på LG OLED 65" C8 modellen på tilbud hos Elkjøp i dag til 32990 kr. Litt morsomt at dette er samme sum som jeg betalte for min Panasonic VT30 65" tilbake i 2011  :D

 

Så håper jeg dette med innbrenning ikke blir noe problem.... Skal ta hensyn og se variert innhold og det der, men selv om jeg gjør dette og den får problemer, så blir det ikke OLED neste gang.

Grattis med C8, har samme selv men i 55" utgaven til 14.990,-.. Hoppet til 65" på 11-12 000 ble for stivt denne gangen, dessuten ble min forrige OLED B7 65" for stor når jeg sitter 1.6-1.8m unna, fikk whiplash :p

 

Si ifra om du trenger noen tips, sitter på endel unyttig og nyttig info C8, sikkert usunt for mye som vanlig, eller del om du har noen. Er vel like opplest på mine TV'er som jeg var på mine SSD'er og annen HW en gang i tiden.. Irriterende FW bug på C/E8 nå, satser på fix raskt, nå som de er klar over det og selv kaller det en bug... Der er LG meget bra sammenlignet mot mange andre.. Klarte du deg uten BI på VT30'en, så har du lite å frykte nå :D

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Grattis med C8, har samme selv men i 55" utgaven til 14.990,-.. Hoppet til 65" på 11-12 000 ble for stivt denne gangen, dessuten ble min forrige OLED B7 65" for stor når jeg sitter 1.6-1.8m unna, fikk whiplash :p

 

Si ifra om du trenger noen tips, sitter på endel unyttig og nyttig info C8, sikkert usunt for mye som vanlig, eller del om du har noen. Er vel like opplest på mine TV'er som jeg var på mine SSD'er og annen HW en gang i tiden.. Irriterende FW bug på C/E8 nå, satser på fix raskt, nå som de er klar over det og selv kaller det en bug... Der er LG meget bra sammenlignet mot mange andre.. Klarte du deg uten BI på VT30'en, så har du lite å frykte nå :D

 

Hey Ourasi! Long time no see!  :)

 

Takk for det, men min LG C8 OLED sendte jeg tilbake for et par uker siden, så den har jeg ikke lenger. Ehh jo bevegelser på gamle VT30 var bedre enn på LG C8...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hey Ourasi! Long time no see!  :)

 

Takk for det, men min LG C8 OLED sendte jeg tilbake for et par uker siden, så den har jeg ikke lenger. Ehh jo vegelser på gamle VT30 var bedre enn på LG C8...

Tipper du mener bevegelser, og ikke vegelser... Jaja, har nå fått den ganske bra jeg, sammenlignet med en VT30 :p dog så har LG en merkelig ide om at slow pano og stilshots så skal dobling kutte ut, tullete delux, og software begrenset og ikke HW. Uansett null vits å tipse om tweaks på noe du ikke har lengre :D

Lenke til kommentar

Tipper du mener bevegelser, og ikke vegelser... Jaja, har nå fått den ganske bra jeg, sammenlignet med en VT30 :p dog så har LG en merkelig ide om at slow pano og stilshots så skal dobling kutte ut, tullete delux, og software begrenset og ikke HW. Uansett null vits å tipse om tweaks på noe du ikke har lengre :D

 

Hehe ja bevegelser. Jeg har selvsagt leka meg med LG sin TruMotion settings opp i mente da. Ble ikke fornøyd uansett. For alt jeg vet så kan 65 tommeren som jeg hadde, ha større problemer her enn 55" som du har....who knows. Firmware update hjalp heller ikke.

 

Hadde jeg kjøpt Sony AF8 først, så hadde jeg nok sitti med den enda, siden den er bedre på bevegelser enn LG.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hehe ja bevegelser. Jeg har selvsagt leka meg med LG sin TruMotion settings opp i mente da. Ble ikke fornøyd uansett. For alt jeg vet så kan 65 tommeren som jeg hadde, ha større problemer her enn 55" som du har....who knows. Firmware update hjalp heller ikke.

 

Hadde jeg kjøpt Sony AF8 først, så hadde jeg nok sitti med den enda, siden den er bedre på bevegelser enn LG.

Mulig det, men det er en irr bug med Real Cinema og True Motion på LG, der RC virker i bakgrunnen grået ut men "På" dersom TM er i bruk. Man må først starte en 24fps kilde, så slå av TM, deretter slå av RC, for så å enable TM igjen, dette må man gjøre i valgt modus både i SDR og HDR, da blir RC grået ut med "Av" . Det gir litt uggne sideeffekter med begge på, overdreven SOE og slowpan judder. Snodig at de skal gjenta denne feilen på både 6, 7 og 8 serien... Egentlig skal RC disables når man slår på TM, men det er ikke tilfelle på alle seriene jeg har hatt, før en eller annen fix dukker opp, men safest og gjøre overnevnte først som sist.. Personlig har jeg fått det slik jeg vil ha det, og savner ikke noe på dette punktet, men det er etter min preferanse.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min kompis sin Sony AF9 65 oled har fått en 4 toms stor banding på 5 prosent grå mitt i skjermen .... fyrn er ikke happy.

 

Gikk fra A1 til AF9 og er megafornøyd. Ingen rosa tint så nå går det an å se på vintersport igjen. Uten tvil den beste TV'n jeg har hatt. Har hatt div. plasma, LED og OLED som har vært plaget med DSE, clouding, tint og banding men AF9 er nesten perfekt på det området.  :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...