Gå til innhold

Chilimobil sperret for databruk på Fri Bruk-abonnementet til Marius


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke gjøre dette selv, om du lurer? Marius har gjort sin del av testejobben.

 

"Sin del" som om det er et behov å misbruke et abonnement? Ganske sikker på om at du sender 6000 sms på en dag så får du en telefon om misbruk av abonnementet på sms også. :)

 

Poenget er at om ingen ved normalt bruk faktisk når grensen så er det fri bruk i praksis. Det eneste spørsmålet rundt abonnementet er om de kan nekte deg å bruke hot-spot til PCen. På PC er det ingen problem å laste ned mange hundre GB på en dag nemlig (laste ned spill f.eks.).

Lenke til kommentar

"Sin del" som om det er et behov å misbruke et abonnement? Ganske sikker på om at du sender 6000 sms på en dag så får du en telefon om misbruk av abonnementet på sms også. :)

 

Poenget er at om ingen ved normalt bruk faktisk når grensen så er det fri bruk i praksis. Det eneste spørsmålet rundt abonnementet er om de kan nekte deg å bruke hot-spot til PCen. På PC er det ingen problem å laste ned mange hundre GB på en dag nemlig (laste ned spill f.eks.).

Fordi jeg syntes det er relativt uinteressant da jeg ikke har noen bruk for det, den dagen jeg finner ett bruksområde feks. IoT så kommer jeg nok til å teste det :)

 

Jeg har derimot allerede ett bruksområde for 1000GB med 4G data i måneden.

Lenke til kommentar

Fordi jeg syntes det er relativt uinteressant da jeg ikke har noen bruk for det, den dagen jeg finner ett bruksområde feks. IoT så kommer jeg nok til å teste det :)

 

Jeg har derimot allerede ett bruksområde for 1000GB med 4G data i måneden.

Da får du finne noen som gir det, og som ikke gir noen andre begrensninger :)

 

Happy hunting.

Lenke til kommentar

Hva er det da? Mulig det har blitt nevnt men det er tross alt 760+ innlegg i tråden. Jeg klarer ikke se for meg en legitim nødvendig bruk for 1000 GB 4G data fra mobilen per nå.

Nå går jo Nkom ut mot den begrensningen, men selv på mobilen kan jeg fort dra 100-200GB i måneden.

Lenke til kommentar

Nå går jo Nkom ut mot den begrensningen, men selv på mobilen kan jeg fort dra 100-200GB i måneden.

Er forståelig at ved bruk av hot-spot så kan man lett dra 1000 GB, ingen tvil om det. Men det er jo derfor man må avgjøre om det er lov eller ei.

 

Men du er enig i at ved mobilbruk så er 1000 GB i praksis fri bruk? Jeg tror ikke at en eneste person når 1000 GB på mobilen på en måned uten å spesifikt prøve å nå de 1000. 

 

Det store spørsmålet her er jo rundt hotspot og om mobildata burde sidestilles med mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar

Er forståelig at ved bruk av hot-spot så kan man lett dra 1000 GB, ingen tvil om det. Men det er jo derfor man må avgjøre om det er lov eller ei.

 

Men du er enig i at ved mobilbruk så er 1000 GB i praksis fri bruk? Jeg tror ikke at en eneste person når 1000 GB på mobilen på en måned uten å spesifikt prøve å nå de 1000. 

 

Det store spørsmålet her er jo rundt hotspot og om mobildata burde sidestilles med mobilt bredbånd.

Ja, jeg kan være med på at de skal kunne kalle det fri bruk, det har jeg heller aldri vært imot.

 

Interessant det du nevner, om du tar en titt på feks prisene til Telipol på fri ringing + sms, og så på ett MBB abo ;)

Lenke til kommentar

Brukt telefonen som hotspot hele måneden å har landet på 146GB forbruk. Har ikke fått en eneste telefon fra Chilli enda.

Fortsetter det sånn her så er jeg veldig fornøyd :)

**Venter på at Hekomo skal komme å flå deg, siden Chili nesten garantert taper penger på deg som kunde**

 

:innocent:  :innocent:  :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Chilli taper penger, så betyr jo det at brukerne tjener de pengene som Chilli taper.

 

Dette var så post no 771 i denne reklametråden for Chilli mobil  :)

 

Hvis det eventuelt skulle bli et tap for Chilli mobil, for dette ene produktet, så kan de vel bokføre dette som "markedsføring"?

 

Hva vil en tilsvarende annonsekampanje ha kostet?

 

La oss fortsette diskusjonen !

Endret av arne22
Lenke til kommentar

**Venter på at Hekomo skal komme å flå deg, siden Chili nesten garantert taper penger på deg som kunde**

 

:innocent:  :innocent:  :innocent:

Nå har ikke jeg gått inn for å missbruke abbonementet da. Kun brukt til helt normalt bruk som surfing og Youtube.

Jeg har kanskje ikke fulgt vilkårene helt men pytt pytt  :wee:

Lenke til kommentar

Vi kan godt fortsette den, men i hvilken grad det er en "reklametråd" kan saktens diskuteres. Alle som kommer hit er klar over at abonnementet eksisterer, og ingen kan lese noe i denne tråden som tilsier at de i større grad burde benytte abonnementet. Om NN ønsker et abonnement er ikke "de sparket ut en påstått misbruker" et løp og kjøp-argument. Dog, for noen, er jo hele debatten et signal om at man avventer og ser hvilke andre aktører som tilbyr noe tilsvarende, og heller velger deres tilbud, som forhåpentligvis er noe mer fornuftig innrettet enn at man er avhengig av dagsformen til ansatte i Chili for at man ikke skal få stengt abonnementet dersom man benytter det til fulle.

 

Det er helt åpenbart at disse 39 sidene med diskusjon (og saken i seg selv) har kostet dem noen kunder.

Lenke til kommentar

Jeg tror at effekten er den motsatte. Jeg hadde ikke hørt om tilbudet, men etter å ha skrollet gjennom denne tråden så kan jeg jo se at det er markedets beste tilbud. Det visste ikke jeg før denne tråden kom opp.

 

Rent objektivt og faktisk: Hvem matcher det produktet som faktisk blir levert i forhold til pris?

 

Hvis de mest negative kommentarene bekrefter at det er markedets beste tilbud, da er de vel egentlig ikke så negative?

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Da er det jo i forbrukernes interesse at tilbudet blir stående. De som vet best om dette er et bra tilbud, det må jo være de som bruker tilbudet på en fornuftig måte og med vett og forstand.

 

Det bør ikke være forbrukerrådets oppgave å sørge for høyere priser og større fortjenestemarginer for de konkurrentene til Chilli Mobil som ønsker et høyere prisnivå.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Jeg tror de mindre teleselskapene (de som ikke har egne nett) lider litt av at de ikke, i varierende grad, er like kjente merkevarer. Alle har et forhold til Telenor / Netcom//Telia, på godt og vondt.

 

Chili er en av disse mindre aktørene i dette markedet og en del vil sikkert se på dem med en grad av skepsis fordi de er ukjent. 1 TB abonnementet er en fin markedsføring for å øke selskapets profil, men da må de holde det de lover.

 

Kundebehandlingen som fremkommer gjennom oppslag på tek og tilhørende forumtråder trekker for min del en del ned for selskapet.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis så er nok 1TB som ikke er 1TB litt "på kanten", eller kanskje til og med litt "utenfor kanten". Litt reklame som er "på kanten" endrer allikevel ikke kvaliteten i det produktet som faktisk blir levert.

 

Alle negative kommentarer til sammen bør underbygge at dette i øyeblikket er markedets beste 4G tilbud.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Alle negative kommentarer til sammen bør underbygge at dette i øyeblikket er markedets beste 4G tilbud.

Spørs hva målet ditt er og hvilket forbruk man har. For meg så betyr det en månedspris på 150 kr mer enn det jeg betaler i dag så det er langt i fra markedets beste tilbud for meg. Jeg bruker ikke mer enn 5 GB + rollover på mobil (Spotify strømmes gratis) per nå, så å oppgradere for min del er unødvendig. Hvis forbruket mitt blir annerledes så kanskje jeg må bytte.

 

Folk blir litt hengt opp i at det er fri data, men det er faktisk 399 i måneden, så da burde man ha et forbruk som tilsier en dyrere pris enn 399 til vanlig, noe de fleste ikke gjør. For de som trenger det er det tilsynelatende et godt  tilbud, men det er langt i fra flertallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...