Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testet min LG C8 litt i kveld. Eneste negative så langt er at 24 fps video er ikke like smooth som det var på min gamle plasma TV, og det skuffer faktisk. Har experimentert litt med TruMotion, og kan rette på det litt på den måten. Noen som vet om en grei custom setting der som jevner ut judder, men ikke påfører for mye blur?

 

Testet noe 4K 60 fps materiale på YT, og der ble bevegelse og bilde som det skal være. Men nesten hele min film/serie samling er 23.976 fps... Kommer til å ta tid å teste, så ingen konklusjon fra meg enda her.

Lenke til kommentar

Da Power hadde kampanje i mai tror jeg det var mener jeg man kunne få 65-tommer B7 for 16.000. Angrer litt på den enda. Eneste som ville evt vært kjipt ville vært 30 hz ved Dolby Vision. Antar C8 skal ned mot samme pris.

 

Er 2018-modellene «ferdig utviklet» mtp å få med seg 4K+HDR en gang for alle? Eller vil man hjemsøkes av manglende HDR10+ støtte? At mikroled kommer kan jeg leve med, men kjipt å kjøpe en TV som mangler noe så essensielt som har nyeste HDR-støtte.

Lenke til kommentar

Det som er dritt med Netflix er lav bitrate på lyd. Er vel 384kb/s mens på bluray kan du gange det med 10.

 

Så første sesong av Stranger Things på bluray med Dolby TrueHD og sesong 2 lasted ned fra Netflix med Dolby Digital med 384 bitrate. Gud å mye mer liv å trøkk det var i bluray, bilde er også bedre.

Mener lyden på Netflix er 640kb/s på 5.1 og merkelig nok lavere med Atmos.

 

Er forøvrig helt enig i at det er hinsides forskjell på DD+ og TrueHD/DTS. Lyden er hovedgrunnen til at jeg fortsatt kjøper fysiske media.

Lenke til kommentar

Da Power hadde kampanje i mai tror jeg det var mener jeg man kunne få 65-tommer B7 for 16.000. Angrer litt på den enda. Eneste som ville evt vært kjipt ville vært 30 hz ved Dolby Vision. Antar C8 skal ned mot samme pris.

 

Er 2018-modellene «ferdig utviklet» mtp å få med seg 4K+HDR en gang for alle? Eller vil man hjemsøkes av manglende HDR10+ støtte? At mikroled kommer kan jeg leve med, men kjipt å kjøpe en TV som mangler noe så essensielt som har nyeste HDR-støtte.

Billigste B7 65 har vært er 18,990- og det tilbudet var feil og sto kun i to timer hos Elkjøp det var i februar normal pris da var 26,000,- og jeg benyttet dette. Billigst den har vært hos Power er 21,990,- det var 24 timers tilbud den 14 April  og da var det ikke Mastercard kampanje. B7 65 har aldri vært ned i 16,000,- og nå er det kun noen fysiske Elkjøp butikker man får kjøpt den. Å tro at C8 kommer ned i 16000,- er det ikke noe som tyder på.

Lenke til kommentar

Noen med erfaring med bordstativer? Finner få alternativer, "König bordstand" som selges både av Power og Komplett ser ut til å passe mitt oppsett spesifikasjonsmessig i alle fall.

 

Nåværende oppsett er et lite og lavt TV-bord, som ikke vil være bredt nok til å håndtere foten til den nye TV-en.

 

https://www.komplett.no/product/955508/tv-lyd-bilde/tv-video/bord-og-veggfeste/konig-bordstand-for-tv

https://www.komplett.no/product/955509/tv-lyd-bilde/tv-video/bord-og-veggfeste/konig-bordstand-for-tv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nei desverre hsr du sett en phillips eller Sony side vs side med din c7 har du virkelig sett hakkingen på Lg.

Min C7 hakker og får det ikke bort. Har lurt på å erstatte den med 55POS9002 men noen sier den er sa vanskelig å få justert fargene riktig på og at den har dårligere lyd.

Lenke til kommentar

Min C7 hakker og får det ikke bort. Har lurt på å erstatte den med 55POS9002 men noen sier den er sa vanskelig å få justert fargene riktig på og at den har dårligere lyd.

Phillips har mye bedre bilde flyt så den er enkel. Basis cms på phillips men går sikkert å prøve seg litt fram med cinema/film modus som et utgangspunkt spørs hvor nøye du er ?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne tven i går https://www.philips.no/c-p/55PUS6703_12/6700-series-svaert-slank-4k-uhd-led-smart-tv-med-tresidig-ambilight/oversikt, men det følgte ikke med noe hdmi kabel. Hvilken hdmi kabel bør jeg kjøpe? Eller kan går det fint det med en helt vanlig hdmi kabel? For det har jeg liggende her hjemme.

Endret av .AN.XVIII.IV:.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne tven i går https://www.philips.no/c-p/55PUS6703_12/6700-series-svaert-slank-4k-uhd-led-smart-tv-med-tresidig-ambilight/beskrivelser , men det følgte ikke med noe hdmi kabel. Hvilken hdmi kabel bør jeg kjøpe? Eller kan går det fint det med en helt vanlig hdmi kabel? For det har jeg liggende her hjemme.

 

Jeg kjøpte denne : https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/kabler-og-tilkobling/monster-black-platinum-hdmi-cable-15m/p-246440/

Litt overkill kanskje :p

Lenke til kommentar

Mener lyden på Netflix er 640kb/s på 5.1 og merkelig nok lavere med Atmos.

 

Er forøvrig helt enig i at det er hinsides forskjell på DD+ og TrueHD/DTS. Lyden er hovedgrunnen til at jeg fortsatt kjøper fysiske media.

Amazon Stream kjører 640kb/s, men er rimelig sikker på Netflix kjører 384 på 5.1, Har Netflix abb men laster også ned noe til å ha på HTPC, å det som jeg har lastet ned har ikke vært noe høyere enn 384. Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Billigste B7 65 har vært er 18,990- og det tilbudet var feil og sto kun i to timer hos Elkjøp det var i februar normal pris da var 26,000,- og jeg benyttet dette. Billigst den har vært hos Power er 21,990,- det var 24 timers tilbud den 14 April  og da var det ikke Mastercard kampanje. B7 65 har aldri vært ned i 16,000,- og nå er det kun noen fysiske Elkjøp butikker man får kjøpt den. Å tro at C8 kommer ned i 16000,- er det ikke noe som tyder på.

Mulig jeg blingser litt, men er ganske så sikker på at den kostet 22 under flere Supertilbud-kampanjer. Den kostet 19.990 nesten hele sommeren. Power hadde DNB mastercard-kampanje 14. august. Usikker på om Power hadde den på lager da. Hadde de det ville man fått den for 15992 mener jeg. Hvis ikke var det mulig å få den til 17592 da den koster 21.990. 

 

Skal sies at flere Power-butikker matcher laveste nettpris - selv under Supertilbud-kampanje. 

 

Uansett virker det som om det er lurest å kjøpe årets modeller fra ca Black Friday til og med sommer/tidlig høst året etter. Det vil jo alltid komme noe nytt, men har ikke helt skjønt poenget med å kjøpe noe når release er, eller kun noen måneder etter når man vet prisen dropper så voldsomt - men er man for utålmodig og har god råd er det vel forståelig :). Så er spørsmålet hva man trenger? 4K er på plass. HDR er på plass. Dolby Vision er på plass. HDMI 2.1 er ikke det, men kanskje ikke like viktig for alle? Samme med eARC. 

 

Det jeg tenker mest på er egentlig HDR-formatkrigen, og hvor kjipt der er å ha HDR10+ om Dolby Vision "forsvinner", men er kanskje lite som tyder på det. Skulle bare ønske det var en flust av TV-er som hadde både HDR10+ og DV.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...