Gå til innhold

Hvor mange dollarmillionærer tror dere det er i Norge?


  

27 stemmer

  1. 1. Uten å google det; hvor mange nordmenn tror dere ut over primærbolig her en formue på over 1 milllion dollar?

    • Over 500.000
      2
    • 200.000-500.000
      3
    • 100.000-200.000
      10
    • 50.000-100.000
      4
    • 20.000-50.000
      3
    • 10.000-20.000
      1
    • 5.000-10.000
      2
    • 2.000-5.000
      0
    • 1000-2000
      1
    • 500-1000
      0
    • 200-500
      0
    • 100-200
      0
    • Under 100
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var 169.000 i begynnelsen av året. Man trekker ifra verdi av primærbolig og "samleobjekter", hva nå det måtte være.Antallet øker med litt over 10.000 i året. Grunnen til at jeg la ut dette var at jeg snakket med en person som ellers er oppegående med som på dette gjettet "80". Nei, ikke 80.000 men 80.

 

Andelen av befolkningen som er dollarmillionærer i Norge er over dobbelt så høy som i USA. Regner med at flere har jukset/google før de svarte.

 

Lenke til kommentar

Har du lest op da?

:(

 

Det var 169.000 i begynnelsen av året. Man trekker ifra verdi av primærbolig og "samleobjekter", hva nå det måtte være.Antallet øker med litt over 10.000 i året. Grunnen til at jeg la ut dette var at jeg snakket med en person som ellers er oppegående med som på dette gjettet "80". Nei, ikke 80.000 men 80.

 

Andelen av befolkningen som er dollarmillionærer i Norge er over dobbelt så høy som i USA. Regner med at flere har jukset/google før de svarte.

 

1 dollarmillionær er jo en fattigere og fattigere person vært år da.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Jeg trodde poenget var å få  fram hvor mange rikfolk det var i Norge. At ikke verdien av boligen og av ting en samler på skal telles med, virker på meg helt uforståelig. To som begge har 10 millioner i aksjer, eiendommer osv., mens den ene har et hus til 2 millioner og den andre ett til 14 – ja, de er meget langt fra på være like rike. Den ene er dobbelt så rik som den andre, etter mine begreper. Hvem ville du helst være enearving til, er det hipp som happ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde poenget var å få  fram hvor mange rikfolk det var i Norge. At ikke verdien av boligen og av ting en samler på skal telles med, virker på meg helt uforståelig. To som begge har 10 millioner i aksjer, eiendommer osv., mens den ene har et hus til 2 millioner og den andre ett til 14 – ja, de er meget langt fra på være like rike. Den ene er dobbelt så rik som den andre, etter mine begreper. Hvem ville du helst være enearving til, er det hipp som happ?

 

Det finnes en del folk her i landet som sitter på dyre hus(grunnet prisoppgang over mange år), men som ikke har spesielt mye penger, for å skille ut disse er det fornuftig å ikke ta hensyn til primærbolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde poenget var å få  fram hvor mange rikfolk det var i Norge. At ikke verdien av boligen og av ting en samler på skal telles med, virker på meg helt uforståelig.

Formålet med rapporten er å finne hvor mye formue folk har som lett kan investeres i noe annet. Myndighetene i Norge er mere interessert i å finne hvor stor formue folk har som lett kan beskattes. Dette er veldig forskjellig.

 

Om enkefru Hansen lever alene i barnbomshjemmet sitt som er taksert til 9 millioner og har 250.000 i pensjon så vil jeg påstå at hun ikke er rik.

Lenke til kommentar

Om enkefru Hansen lever alene i barnbomshjemmet sitt som er taksert til 9 millioner og har 250.000 i pensjon så vil jeg påstå at hun ikke er rik.

Arvingene blir iallfall rike (om de ikke er for mange). Men også enkefruen kan enkelt tredoble sin pensjon i ti år. 750 000 i pensjon er godt og vel til salt i grøten.. Og enda har hun en formue på 4 millioner i bakhånden. Jo, hun er så absolutt rik.

Lenke til kommentar

Arvingene blir iallfall rike (om de ikke er for mange). Men også enkefruen kan enkelt tredoble sin pensjon i ti år. 750 000 i pensjon er godt og vel til salt i grøten.. Og enda har hun en formue på 4 millioner i bakhånden. Jo, hun er så absolutt rik.

Ved å selge huset hun har bodd i i hele livet sitt og flytte fra området hvor hun har alle hun kjenner?

 

Ja, det er faktisk flere som er nødt til å gjøre nettopp det idag pga. kommuner som finner ut at slike som henne er rike og gir henne eiendomsskatt som kommunen skal bruke til å kjøpe hus til trygdeinnvandrere.

Lenke til kommentar

Ved å selge huset hun har bodd i i hele livet sitt og flytte fra området hvor hun har alle hun kjenner?

Ikke gjør deg dummere enn du er. Hun bor der selvfølgelig fremdeles, men tar opp et lån på 5 millioner på boligen og fordeler disse pengene på ti år – om hun vil. Fremdeles disponerer hun huset på vanlig måte og er heller ikke blakk når de ti gyldne år er over. De eneste det er "synd på", er griske arvinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gjør deg dummere enn du er. Hun bor der selvfølgelig fremdeles, men tar opp et lån på 5 millioner på boligen og fordeler disse pengene på ti år – om hun vil. Fremdeles disponerer hun huset på vanlig måte og er heller ikke blakk når de ti gyldne år er over. De eneste det er "synd på", er griske arvinger.

Boliglånsforeskriften gir ikke bankene lov til å låne ut mere enn 5 ganger brutto lønn. Noen med en inntekt på kun 250.000 vil imidlertid ha problemer med å finne en bank som er villig til å gi boliglån i det hele tatt.

 

De som tjener under 300.000 kan vel stort sett kun få dyre forbrukslån.

Lenke til kommentar

Boliglånsforeskriften gir ikke bankene lov til å låne ut mere enn 5 ganger brutto lønn. Noen med en inntekt på kun 250.000 vil imidlertid ha problemer med å finne en bank som er villig til å gi boliglån i det hele tatt.

 

De som tjener under 300.000 kan vel stort sett kun få dyre forbrukslån.

De kan det, for 10%. Skal vell ned til 8% neste år. Det må dog søkes om.

Lenke til kommentar

Folk må altså kjempe og få unntak for å få lån for å kunne betale skattene de får.... og likevel skjønner mange ikke folk at man kun bør skatte inntekter og forbruk, og ikke beskatte formue?

 

Ja, mange har et så råttent menneskesyn at de ser enkefru Hansen som en "riking" som skal "flås". Slik reagerer folk som følger en totalitær ideologi som har kostet livet til over 100 millioner mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...