Gå til innhold

Stor lydplanke eller mindre lydplanke + bakhøytalere


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny lydplanke. Idag synes jeg lyden, spessielt ved lave dialoger kan være vanskelig å høre klart. Sitter 5 meter fra tven. Så lurte jeg på om jeg skulle kjøpe en lydplanke med to bakhøytalere for å få lyden nærmere. Eller vil det vær bedre å bruke pengene på en god lydplanke og ikke ha bakhøytalere?

 

Har sett på sony ht-mt500 sammen med srs-zr5. 

http://www.lydogbilde.no/test/overraskende-god-mini/test-av-fire-lydplanker-med-tradlose-bakhoyttalere/sony-ht-mt500-2-stk-srs-zr5

 

Den har veldig bra utseende, men blir den for liten? Prisen kan ikke være høyere enn denne. 

Endret av -5GZB5SQX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha dialoger bakfra? Uansett hvor mange høyttalere du har så kommer dialogen ifra senterhøyttaler. Da hjelper det ikke med bakhøyttalere uansett.

Vil det ikke komme noe lyd bak f. eks ved en nyhetessending? Er det kun for å få surround effekt man har lyd bak og ikke noe annet? 

Lenke til kommentar

Vil det ikke komme noe lyd bak f. eks ved en nyhetessending? Er det kun for å få surround effekt man har lyd bak og ikke noe annet?

Det er kun ved surround effekt det skal komme lyd bak ja. Nyhetssendinger er vel laget for 2.0 uansett men en forsterker skal kunne filtrere ut stemmen og sende den via senterhøyttalerne.

Lenke til kommentar

Vil det ikke komme noe lyd bak f. eks ved en nyhetessending? Er det kun for å få surround effekt man har lyd bak og ikke noe annet?

Med min forsterker kan jeg tvinge den til å fake surround så det blir lyd i kanaler, men det er ikke optimalt. Har dog ikke prøvd det under nyhetssending, så vet ikke hvordan det blir.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer Sonos selv, med Beam og to stk Play:1.

 

JBL 5.1-settet mitt tar for mye plass og har for mye ledninger nå.

 

Uten sub tror jeg ikke det er særlig, har selv playbar, sub + 2 paly 1. Lite bass å hente uten sub. 

 

Vurderer å bytte til beam for HDMI kontrollering av tv, men jeg vill vente til den er på markedet før jeg bestemmer meg. 

Lenke til kommentar

Uten sub tror jeg ikke det er særlig, har selv playbar, sub + 2 paly 1. Lite bass å hente uten sub. 

 

Vurderer å bytte til beam for HDMI kontrollering av tv, men jeg vill vente til den er på markedet før jeg bestemmer meg. 

 

Men du er fornøyd ellers? :)

 

Får en ganske liten stuekrok borte i "L"-en av stua på rundt 12 kvm, trenger nok ikke all verdens.

Lenke til kommentar

Men du er fornøyd ellers? :)

 

Får en ganske liten stuekrok borte i "L"-en av stua på rundt 12 kvm, trenger nok ikke all verdens.

 

Ja, veldig fornøyd. Men en kan nok få ett tilsvarende bra anlegg for en langt mindre pris. For min del har sonos andre funksjoner som er verdt mer enn kun lyden. 

Lenke til kommentar

Nettopp dét som tiltaler meg med det også. Enkelhet. Slutt på ledninger, kalibrering, justering, innstillinger osv.

Var mer opptatt av lyd før, og hadde 5.1 og så film på Blu-Ray.

Nå er eneste kilden min en Chromecast rett i TV'en, og jeg har ikke koblet opp anlegget igjen.

Når jeg flytter nå selger jeg alt og kjøper Sonos. Ekstra pluss at det vil bli støtte for Google Assistant.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...