Gå til innhold

For tre dager siden ble den første selvkjørende bussen satt i rute. Nå er neste i rekken klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stopper den dersom det løper en katt over veien, eller risikerer katter å bøte med livene sine? Hva med pinnsvin, som beveger seg bare enda saktere. Oppfattes den som en litt stor rund stein som man likevel ikke burde kjøre på/over?

 

Fordi når man først snakker om miljø, så er pinnsvin en del av diskusjonen. Blir noen av disse sneglekjøretøyene gratis å ta, til miljøets beste?

Endret av G
Lenke til kommentar

Eg ser denne gå fram og tilbake frå kontorvindauget mitt. Den beveger seg i sneglefart og den er alltid bemanna. Dette er eit reint PR stunt, for det er langt i frå å være bærekraftig.

 

Små skritt.

 

Den første bilen var ikke noe fartsvidunder heller. Man kunne gå, jogge eller for å være litt mer med i tiden, ri raskere enn de dumme bilene.

 

Ubrukelige biler når man allerede har raske hester og kan spasere raskere enn bilene ikke sant?

 

I dag kan vi le av slikt og være etterpåkloke. Selvsagt vant bilen frem. Men slik tenkte ikke alle da.

 

Så får vi se selvkjørende busser og biler er bærekraftige eller ikke i fremtiden når vi idag har like lite tro på selvkjøring som de for 100+ år siden hadde i forhold til biler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg ser denne gå fram og tilbake frå kontorvindauget mitt. Den beveger seg i sneglefart og den er alltid bemanna. Dette er eit reint PR stunt, for det er langt i frå å være bærekraftig.

 

Hadde du venta å sjå trekkspelbussar utan bemanning som suser forbi i 50 km/t? Teknologien og konseptet er ganske nytt, i alle fall her i landet. Det tar tid å implementere sånt, og då må det gå seint i starten, spesielt når det er snakk om køyretøy som skal bevege seg i trafikken på autopilot. Dei tar heller ein kollisjon og ti i 12 km/t enn i 50.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde du venta å sjå trekkspelbussar utan bemanning som suser forbi i 50 km/t? Teknologien og konseptet er ganske nytt, i alle fall her i landet. Det tar tid å implementere sånt, og då må det gå seint i starten, spesielt når det er snakk om køyretøy som skal bevege seg i trafikken på autopilot. Dei tar heller ein kollisjon og ti i 12 km/t enn i 50.

 

Her er en revolusjonerende ide. Vi venter til teknologien er klar, istedenfor å bruke masse penger på å leie en selvkjørende buss som ikke fungerer ordentlig.

 

EZ10 er fra Frankrike og er ekstremt godt testet, fordi haugevis av byer vil ha sin egen versjon for å vise hvor fremtidsrettet deres by er. Det er derfor ingen behov for ytterligere testing i Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...