Gå til innhold

Gratisprogrammer videoredigering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha noe helt enkelt: Avidemux

Hvis du vil ha noe litt mer avansert: Shotcut.

Hvis du vil ha noe enda mer avansert: Lightworks

Hvis du vil ha "kongen på haugen": da Vinci resolve.

 

For deg ville jeg prøvd meg på avidemux. Movie maker med mer avanserte funksjoner og timeline som et ordentlig redigeringsprogram.

Endret av KanonEOS
Lenke til kommentar

Skal man redigere mye lønner det seg som regel å velge proffe verktøy selv om de ofte har en høyere lærekurve, så er de effektive når du skjønner logikken og du har masse  funksjonalitet å vokse i.

 

Er du villig til å betale US$ 30 er denne intuitiv å bruke uten å bruke mye tid på å lære seg det man trenger for enkel/vanlig redigering.

https://store.steampowered.com/app/785160/VEGAS_Movie_Studio_15_Steam_Edition/

 

Hvis Magix klinger dårlig så er dette et oppkjøp fra Sony og nedarvet funksjonalitet fra proffverktøet Vegas.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Mitt startprogram var "Wondershare Filmora", som egentlig, vertfall på den tiden (begynnelse av 2014) er veldig enkelt å lære seg, og mestre, og kan hjelpe deg videre til de litt mer avanserte programmene. :) Bare husk å velg (16:9 advanced editing) og ikke (4:3 easy mode), da vil du lære mye mer.

 

Mvh :)

 

Edit: Vet jeg svarer på en gammel post, men kanskje kan det hjelpe noen som leser gjennom som lurer på akkurat det samme)

Endret av Krigerfirnfield
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Noen som har tips på et gratis og enkelt program som kan snekre sammen en helt enkelt og kort video? Lengde på video ca 20-30 sekunder og hvis mulig blande inn bilder og video med raske klipp ala musikkvideo. Skal brukes til å promotere ett elektronisk musikkprosjekt, så enkle effekter er også ønskelig.

Lenke til kommentar

Davinci Resolve er noe så sjeldent som et profesjonelt gratisprogram. Det finnes en betalingsversjon med noen ekstra funksjoner, men for de aller, aller fleste er gratisutgaven mer enn nok.

Det er mye å sette seg inn i om en vil mestre alt, men det er ikke noe vanskeligere å lage enkle klipp i Resolve enn i andre alternativ.

Dette er også et program som er populært nok til at det finnes hauger av gode opplæringsvideoer på Youtube. Casey Faris er verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...