Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Heving av bil


Anbefalte innlegg

Jeg dro på litt vel mye... Og har kjøpt for store dekk for mine pajero 2002 modell... 

 

Begynt å se på mulighetene for å heve, det er nemlig ikke all verden om å gjøre (Men ikke nok å skjære bort litt skjermer. 

 

Ser på vegvesen.no at definisjon på ombygd er:

 

Endrer tekniske spesifikasjoner, som aksel, totalvekt eller senking eller heving av understell 

 

https://www.ebay.co.uk/itm/1-Body-Lift-KIt-Pajero-Shogun-Montero-Mk2-SWB-/250508730115

 

!B-b)bDg!Wk~$(KGrHqR,!hwEzLZ7Wwm(BM8qZM6

 

Et slikt kit vil vel ikke defineres som heving av understell? Da det går mellom understell og chassi? Eller tar jeg feil nå. 

 

Andre alternativer er jeg også åpen for

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du heve Pajeroen gå for noe ordentlig som gir deg noe over hele linja, som OME f.eks. Ja det koster noen kroner men hevingen må stå til dekkene, ikke sant? :)

 

helt enig! Hadde jeg tenkt og planlagt litt bedre, så hadde jeg jo kanskje gått for enda større dekk om jeg først skulle heve ;)

Lenke til kommentar

Har du sett på å frisere berøringspunktene?

 

Det er litt snodig, jeg fjernet en kant nederst på skjermene, det hjalp veldig... Og sving til venstre går helt fint med fullt utslag, men til høyre er den ganske mye borti. Så tenkte jeg skulle måle og se om det er noe man kan gjøre, men den tar borti hele frontfangeren da

Lenke til kommentar

Det kan være en del skeivheter og sånt, men jeg ville målt hjulutslag / svingradius og sett om den faktisk svingte mer til høyre enn til venstre. Det KAN være at rattet sitter ett hakk feil mot høyre, som har vært justert inn på endeleddene slik at rattet sto rett når bilen går rett fram, det vil gi mer styreutslag til høyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være en del skeivheter og sånt, men jeg ville målt hjulutslag / svingradius og sett om den faktisk svingte mer til høyre enn til venstre. Det KAN være at rattet sitter ett hakk feil mot høyre, som har vært justert inn på endeleddene slik at rattet sto rett når bilen går rett fram, det vil gi mer styreutslag til høyre.

 

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan måler jeg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...