Mephisto- Skrevet 29. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg dro på litt vel mye... Og har kjøpt for store dekk for mine pajero 2002 modell... Begynt å se på mulighetene for å heve, det er nemlig ikke all verden om å gjøre (Men ikke nok å skjære bort litt skjermer. Ser på vegvesen.no at definisjon på ombygd er: Endrer tekniske spesifikasjoner, som aksel, totalvekt eller senking eller heving av understell https://www.ebay.co.uk/itm/1-Body-Lift-KIt-Pajero-Shogun-Montero-Mk2-SWB-/250508730115 Et slikt kit vil vel ikke defineres som heving av understell? Da det går mellom understell og chassi? Eller tar jeg feil nå. Andre alternativer er jeg også åpen for Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2018 Det der vil definitivt kreve godkjenning, det er det langt fra sikkert at du får. 3 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2018 2002 modell har selvbærende karosseri, ikke rammebil. Så dette settet kan du ikke bruke. Der finnes sett for å heve din også, men det koster å få slikt godkjent. På Facebook er det ymse norske Pajero grupper med folk som har gjort det du vil. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Er dekkene godkjent på bilen? Er vel +- 10% eller noe sånt, fra hva som står i vognkortet Endret 29. mai 2018 av Dubious Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2018 Som tidligere nevnt er det vel tvilsomt om du kan bruke dette settet, men kunne du det ville det helt klart vært en ombygging, det er jo den mest vanlige måten å "heve understell" på. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2018 Høres ut som trådstarter driver med en dyr hobby som bare blir verre og verre. Jeg ville kvittet meg med feile dekk og skaffet meg noen som passer. 3 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 30. mai 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2018 Luske Ludvig er inne på noe Det har blitt litt for stort, det er forsåvidt fortsatt inenn for +-5%, men det tar rett og slett i. Takk for gode svar! Det blir antagelig dekkbytte Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 30. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Skal du heve Pajeroen gå for noe ordentlig som gir deg noe over hele linja, som OME f.eks. Ja det koster noen kroner men hevingen må stå til dekkene, ikke sant? Endret 30. mai 2018 av LabWeiler Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2018 Skal du heve Pajeroen gå for noe ordentlig som gir deg noe over hele linja, som OME f.eks. Ja det koster noen kroner men hevingen må stå til dekkene, ikke sant? helt enig! Hadde jeg tenkt og planlagt litt bedre, så hadde jeg jo kanskje gått for enda større dekk om jeg først skulle heve Lenke til kommentar
vidor Skrevet 31. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2018 Du ver at om du endrer du rullelengden på en dekkomdreining må du også justere resten i bilden som bruker dette til måling. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2018 Du ver at om du endrer du rullelengden på en dekkomdreining må du også justere resten i bilden som bruker dette til måling. Som jeg skrev tidligere, jeg er innenfor +-5% på orginaldekkene Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2018 Har du sett på å frisere berøringspunktene? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2018 Eller massere. Hvis det ikke går, har du brukt for liten hammer. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 2. juni 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2018 Har du sett på å frisere berøringspunktene? Det er litt snodig, jeg fjernet en kant nederst på skjermene, det hjalp veldig... Og sving til venstre går helt fint med fullt utslag, men til høyre er den ganske mye borti. Så tenkte jeg skulle måle og se om det er noe man kan gjøre, men den tar borti hele frontfangeren da Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2018 Det kan være en del skeivheter og sånt, men jeg ville målt hjulutslag / svingradius og sett om den faktisk svingte mer til høyre enn til venstre. Det KAN være at rattet sitter ett hakk feil mot høyre, som har vært justert inn på endeleddene slik at rattet sto rett når bilen går rett fram, det vil gi mer styreutslag til høyre. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2018 Det er også enkelte biler som har større styreutslag en vei enn den andre.. 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 3. juni 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2018 Det kan være en del skeivheter og sånt, men jeg ville målt hjulutslag / svingradius og sett om den faktisk svingte mer til høyre enn til venstre. Det KAN være at rattet sitter ett hakk feil mot høyre, som har vært justert inn på endeleddene slik at rattet sto rett når bilen går rett fram, det vil gi mer styreutslag til høyre. Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan måler jeg det? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2018 Den enkleste måten vil være å kjøre i ring og se om ringen blir større til ene side enn til andre siden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå