Gå til innhold

E3 2018 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Henger ikke med på hype-toget rundt Elder Scrolls serien, eneste jeg har spilt en liten mengde timer var Oblivion tilbake på PC i de dagene. Såg flott ut og alt det der, men sleit med å fenge i lengden. Var ikke helt min sjanger den gang, mulig serien hadde falt bedre i smak i dag :) Har jo enda bare såvidt spilt forbi introen i Skyrim remasteren på PC som kom for noen år siden.

 

Så ja, kanskje en vakker dag før det neste spillet i serien. Forstår at dette er stort for de som er fans sv serien da :D

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv ESO, du. :) Det har gått fra ræva ved launch til å bli et av de beste MMOene jeg har spilt, og jeg har spilt mange. :)

 

Second this. Spillet var skikkelig upolert i starten og slet med å fenge, men dæven så fort de "fikset" det og gjorde det bra. Savner dog en Necromancer skill-line :(

Lenke til kommentar

Ser ut til at de har et annet spill folk har oversett. Akkurat som i fjor har de lansert enda en versjon av Skyrim... til Alexa (en Amazon app som minner om Siri på iOS). :p Jepp, den videoen med han fyren som sitter og "spiller" Skyrim med stemmen er et ekte spill. :p

 

https://www.amazon.com/dp/B07D6STSX8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1528691018&sr=8-1&keywords=very+special+edition+skyrim

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Skyrim var så 50 shades of grey og stygt, selv etter 40 ulike grafikkmods. Håper neste TES er på et litt finere sted.

 

Kommer aldri til å glemme da jeg kom ut av hulen i Oblivion på 360. Det var et av mine største wow-øyeblikk.

 

Samme her. Etter å ha brukt hva som føltes som en evighet i de mørke og klaustrofobiske områdene var det stor stas å komme ut og ta inn den nydelige verdenen og musikken. Oblivion var også spillet som fikk meg interessert i RPG, noe jeg er veldig takknemlig for i dag.

Lenke til kommentar

Samme her. Etter å ha brukt hva som føltes som en evighet i de mørke og klaustrofobiske områdene var det stor stas å komme ut og ta inn den nydelige verdenen og musikken. Oblivion var også spillet som fikk meg interessert i RPG, noe jeg er veldig takknemlig for i dag.

 

Sånn har det da vært i alle spillene? Selv Arena startet med en tutorial i et fangehull. :) Morrowind var litt annerledes, men også her startet vi på en lignende måte. Først som fange på et lite skip, før vi kom til den lille landsbyen for å fullføre en tutorial. Etter det var det bare å velge en retning og spasere i vei. Interessant nok var noe av det første man møtte her en tulling som ramlet ned fra himmelen og døde, fordi han hadde prøvd å lage egen magi og feilet totalt. Det i seg selv var morsomt nok, men det sa oss også at vi får lov til å lage vår egen magi her. Bare finn noe magi du liker, og sett dem sammen til noe helt nytt. Det var noe av det jeg likte best med hele serien. I Skyrim har vi knapt magi overhodet.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Godt mulig, men Oblivion var det første i TES-serien jeg spilte og da husker man sånne øyeblikk.

 

Det er akkurat dette jeg sa i en annen tråd. Det første spillet man spiller i en franchie vil "alltid" være det beste. Alt annet er bare mer av det samme. Mange elsker Skyrim fordi det er det første de spilte, så de vet rett og slett ikke hva de går glipp av. Mange spilte aldri Dragon Quest før DQVIII, derfor er DQVIII regnet som et av de beste i serien. Mange spilte ikke Final Fantasy før VII eller X, derfor er de to regnet som de to beste i serien. Det er nok også en av hovedgrunnene til hvorfor folk fortsatt er hypet rundt Wolfenstein og Doom. De var de to første FPSene, dermed er de "alltid best". Alle andre er bare mer av det samme. Diablo var det første ARPGet, derfor har vi alt for ofte Diablo og "alle andre".

Lenke til kommentar

Støtter deg på den! Jeg hadde riktignok spilt Morrowind før Oblivion, men møtet med verden når man kom ut av hulen i Oblivion var mye mer slående og «utrolig» enn starten av Morrowind.

 

Ser hva dere mener her, men som sagt hadde vi akkurat det samme i Arena og Daggerfall, og vi kommer nesten garantert til å få det samme i TESVI. Når det er det første spillet man spiller er det rimelig rått, men å gjøre det for tredje gang er ikke helt det samme. :)

Lenke til kommentar

Samme her. Etter å ha brukt hva som føltes som en evighet i de mørke og klaustrofobiske områdene var det stor stas å komme ut og ta inn den nydelige verdenen og musikken. Oblivion var også spillet som fikk meg interessert i RPG, noe jeg er veldig takknemlig for i dag.

Da har vi akkurat samme opplevelse og utgangspunkt! Oblivion var mitt første RPG (med unntak av Final Fantasy serien), og mitt første ordentlige åpen verden spill om jeg ser bort fra GTA. Jeg ble helt målløs av tanken på at jeg kunne gå hvor jeg ville etter den lange hulen. Husker jeg faktisk ble engasjert i historien også! Musikken fra Oblivion får jeg gåsehud av den dag i dag. Jeg aner ikke hvor mange hundre timer jeg brukte på spillet. Det er i hvertfall et utrolig godt spillminne, og det gjorde til at jeg ble mer interessert i RPG-sjangeren, og dermed har fått oppleve fantastiske spill som Divinity-serien, Witcher, Dragon Age og mye mer.

Lenke til kommentar

Sorry, men hva slags forventninger hadde dere hvis dere ble skuffet over denne fremvisninga?? Bethesda viste jo at de jobber med nye titler til så godt som hele biblioteket deres samt helt nye IPer, og de eneste nevneverdige titlene som ble "glemt" denne gangen var Evil Within og Dishonored.

 

Lengtet dere etter en oppfølger til Brink eller noe? :p

Vet ikke hvilke grunner andre har, men for å svare for min egen del, så hadde jeg absolutt ingen forventninger i det hele tatt på forhånd. Det meste hadde jeg ikke fulgt med på, eller allerede glemt før presentasjonen, så jeg var et blankt ark. Allikevel følte jeg knapt at de viste meg noe. Med unntak av Rage 2 og Fallout 76, som de tok litt dypdykk i, så var resten dlc og ørsmå cinematic teasere. Trodde Bethesda pleide å ha en policy om å ikke vise noe de ikke har noe å vise fra, og som er laaaangt unna release. Doom, Wolfenstein, Starfield og TES VI var jo knapt mer enn å holde opp et ark med tittelen på.

 

Jeg er veldig fan av TES (selv om Skyrim var litt skuffende etter hypen la seg), og en reveal ville vanligvis gitt toppkarakter alene, men denne teaseren var så ekstremt lite i en ellers meget fattig presentasjon. At TES VI er et sted i produksjon viste vi allerede, at det har TES VI i tittelen viste vi også. Ellers viste teaseren og Todd ingenting. Landskapet i bakgrunnen trenger ikke en gang nødvendigvis å være med i selve spille, for ikke å snakke om at det ferdige produktet ser sånn ut. Nei, ser heller ut som Bethesda gikk mot tidligere praksis for å cashe inn billige hype-poeng her.

 

Rage, Doom, DLC til Prey og alle de "ekstra" TES spillene intresserer meg null og niks. Wolfenstein kunne vært middels interessant, hadde de bare vist noe særlig fra det. Det meste av informasjonen om Fallout 76 drepte det som måtte ha vært av interesse der, så da sitter jeg bare igjen med de to teaserene på slutten som bare var tittel og knapt ett minutt tilsammen.

 

For ikke å snakke om alt tompratet, og at de prøvde hardt for å presse en vittighet inn i nesten hver setning. Det var så cringe at "æsj".  :sick:  Nei, jeg klarer heller ikke å se hva du kan ha sett som var så bra i denne presentasjonen. For meg var dette noe av det traurigste jeg har sett fra E3 på lange tider. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...