Gå til innhold

Oneplus 6 tråden


Anbefalte innlegg

(krysser fingrene for at det ikke begynner å brenne)

 

 

Fra 2016 til juni 2018 ble det det registrert 5685 bygningsbranner i Norge. I kun ni av brannene var mobiltelefon eller lading av mobiltelefon nevnt som en mulig årsak av brannmennene på stedet. Politiet etterforsket fire av disse ni brannene, og bare i ett tilfelle ble det konkludert med at mobillading startet brannen.

 

https://www.faktisk.no/faktasjekker/ego/mobil-er-en-av-de-nye-brannfellene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tollforsikring?

Som Marius nevner er det butikker som refunderer ekstra utgifter man får. Tar bare bilde av "tollregninga" og sender dem så får man pengene tilbake.

 

Desverre har ikke gearbest denne ordningen, og med mva og fortollingsgebyr blir jo prisen nesten det samme som i norge.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Som Marius nevner er det butikker som refunderer ekstra utgifter man får. Tar bare bilde av "tollregninga" og sender dem så får man pengene tilbake.

 

Desverre har ikke gearbest denne ordningen, og med mva og fortollingsgebyr blir jo prisen nesten det samme som i norge.

 

Ah, ja da skjønner jeg, de fleste Kinesiske sjapper mangler vel dette, når det er sagt så tror jeg ikke at jeg har betalt toll de siste gangene jeg har brukt GB.

Lenke til kommentar

Ah, ja da skjønner jeg, de fleste Kinesiske sjapper mangler vel dette, når det er sagt så tror jeg ikke at jeg har betalt toll de siste gangene jeg har brukt GB.

Nei det er alltid en mulighet for at man slipper, og isåfall er det knallgodt tilbud.

 

Esker til 3dprintere og robotstøvsugere er såppas svære at det er vanskelig å få dem gjennom som noe til under 350kr, så har spart veldig mye på slike forsikringer :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvilke butikker har den ordningen?

Banggood (Tariff insurance), og lightinthebox (Customs insurance) og en til jeg ikke husker navnet på nå.

Muligens flere men er de to jeg handler mest hos.

 

Koster noen kroner for disse forsikringene (billigst hos banggood) men man kan potensielt spare myye.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er jo bare å lese hva det står om tariff insurance på nettsiden dems.

 

"If the Customs Agency imposes import duties on an order covered by tariff insurance, you will receive full reimbursement of the duties or of your order"

 

 

Det lønner seg ved at det gir sinnsykt mersalg (jeg handler bare på disse sidene f.eks) og ved at langt fra alle pakker blir stopper i tollen, og da gir det jo penger dem kan samle og gi til dem som får tollkrav.

 

Har vel kjøpt 3 xiaomi robotstøvsugere på lightinthebox og fått en tusenlapp refundert hver gang iløpet av 24 timer etter jeg sendte bilde av tollregningen.

Men nå har lightinthebox skrudd opp prisene drøyt mye i det siste da.

 

Har kjøpt mye mobiler og slikt hos banggood og aldri fått tollkrav. Men hadde jo aldri turt å gamble på det om dem ikke hadde hatt forsikring.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Men har noen erfaringer med dash?

Ulefone Power 5 Power Adapter EU Charger+USB Cable for Power5 Phone

 

Som dere ser her 13000mAh ser man 5 volt 5 amp lader blir for lite, noen som vet om laderen eller batteriet er flaskehals? Usikkert om 5 volt 10 amp går?

 

 

Hvor tykk er ekte Dash kabel er det tynnere\tykkere Power delivery ladere f.eks iiglo Universal Charger USB-C?

For mistenker ved lett bruk vil det ta 2,5 time å lade mobilen med slik kapasitet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opplevde en merkelig ting med min Oneplus 6 nå. Noen som har vært borti lignende?

 

Er Telia kunde og fikk sms fra Telia "Hei, det er dessverre oppdaget en feil med din telefon som gjør at du ikke kan ringe nødnummer 110 og 113 over 4G Tale / Wifi. Vi jobber sammen med produsenten av telefonen for å rette opp feilen. Dersom du skulle trenge å ringe nødnummer så kan du ringe 112 eller benytte en annen telefon VI vil selvsagt informere deg når problemet er løst."

 

Rart?

Lenke til kommentar

Ugreen kan anbefales, men "kopi-ladere" må du for all del holde deg unna. Kjøpte en "LG-lader" som var kopi, og tilfeldigheter gjorde til at den ikke tok fyr. Brannfelle.

Istemmer, kabler til mobil har store forskjeller, prøv å få original ladeutstyr.

 

Og ikke bruk vanlige reise USB ladere til type C.

 

Bruk spedifisert type C reiseleder.

Lenke til kommentar

Trodde faktisk at 6T skulle være litt bredere enn 6'en. Men ser ut til å bli litt smalere og litt høyere

 

Faktisk bare litt bredere enn Oneplus 5, så blir nok ganske komfortabel å bruke med en hånd.

 

Virker som Oneplus virkelig har gitt gass for denne T modellen i forhold til tidligere.

Oneplus 5T er jo identisk med 5, bare litt mindre rammer rundt skjermen, og litt annet kamera.

Dem kunne lett kalt denne Oneplus 7 egentlig.

Lenke til kommentar

Ugreen kan anbefales, men "kopi-ladere" må du for all del holde deg unna. Kjøpte en "LG-lader" som var kopi, og tilfeldigheter gjorde til at den ikke tok fyr. Brannfelle.

Istemmer, kabler til mobil har store forskjeller, prøv å få original ladeutstyr.

 

Og ikke bruk vanlige reise USB ladere til type C.

 

Bruk spedifisert type C reiselader.

Lenke til kommentar

Dessverre så bruker OnePlus Dash some hurtigladeteknologi og ikke Qualcomm sine Quickcharge 3.0. Noe som betyr at du må handle billader fra OnePlus om du vil hurtiglade i bilen. Alle andre ladere vil bare gi vanlig ladehastighet.

Når det er sagt så er det svært sjelden jeg har hatt behov for å lade i bilen og vanlig ladehastighet er jo nok som regel om man ikke har helt flatt batteri og skal dra fra bilen i lengre stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...