Gå til innhold

Oneplus 6 tråden


Anbefalte innlegg

What. Bruker telefonen min til musikk og podcast hele arbeidsdagen, Reddit og forum i alle pauser og 30m+30m buss til og fra jobb. Har også på automatisk oppdatering av apps via 4G og streamer alt jeg hører på siden jeg har fri data. Lader når jeg legger meg i 23tiden og da gjerne med fortsatt 15-20% igjen etter reltivt god bruk.

Da må det ha vært noe muffens med min. Har svært få apper og bruker mobilen til kun Spotify, YouTube, generell surfing, podcast og meldinger/messenger. Prøvde å tilbakestille til fabrikkstandard også uten hell. Kom sjeldent over 4 timer i sot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må det ha vært noe muffens med min. Har svært få apper og bruker mobilen til kun Spotify, YouTube, generell surfing, podcast og meldinger/messenger. Prøvde å tilbakestille til fabrikkstandard også uten hell. Kom sjeldent over 4 timer i sot.

Er ikke noen big deal å få feil på batteri..

 

Det skal gå på garanti, dersom du ikke har drevet kreativ import.

Lenke til kommentar

Er ikke noen big deal å få feil på batteri..

 

Det skal gå på garanti, dersom du ikke har drevet kreativ import.

Kreativt videresalg. Jeg mener jeg leste at telefonen ikke hadde så bra batteri, så trodde den bare var sånn. Litt surt at jeg tok feil for jeg var veldig fornøyd selv om den var i største laget for meg.

Lenke til kommentar

Hvor håpløst er egentig oneplus på support? Virker ikke som de har peiling på om bruke quick changer på dash mobil vil ødlegge mobilen?

Hvorfor skulle det ødelegge mobilen?

Telefonen støtter bare dash charge, så om du plugger i en "quick charge?" fra en annen produsent vil den lade sakte.

 

Alle slike hurtugladere har to moduser. En rask og en treg.

 

Du kan og bruke dashchargern til å lade andre ting, men det vil og gå tregt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Nå er vel dette litt overdrivet, men beviser noen mobiler tar skade av overbelasting.

Nå må man huske på begge mobiler har hovedkort bruker Quadcoom hovedkort, er kun ladeteknologien som er forskjellig. Bruke mye volt istedenfor amper eller omvent. Antar det er i hovedkortet det som teknologien ligger i.

Man vet ikke om det er lagt inn sperrer i hovedkort eller batteriet med overspennings vern.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=Y1o1nwlpY4I

 

Nå er vel dette litt overdrivet, men beviser noen mobiler tar skade av overbelasting.

Nå må man huske på begge mobiler har hovedkort bruker Quadcoom hovedkort, er kun ladeteknologien som er forskjellig. Bruke mye volt istedenfor amper eller omvent. Antar det er i hovedkortet det som teknologien ligger i.

Man vet ikke om det er lagt inn sperrer i hovedkort eller batteriet med overspennings vern.

Det der beviser absolutt ingenting. Det der er en USB-killer ikke en lader ... Du kan bruke ladere om hverandre fra alle produsenter. Forskjellen er bare at man eventuelt før hurtiglading eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke poenget, poenget er hvis man gir noe for mye strøm eller tvinger det å yte mere en det er beregnet for kan jo ladeporten ryke.

Eller man får spenninger som ikke mobilen er beregnet til.

 

Så du mener i oneplus sin ladeport er det motstand rundt 5 volt, så det er ikke mulig å overbelaste porten mere?

For amper er vel ikke størst problem. For vi vet jo enkelte elektronikk kan ødlegges eller skades over 9 volt.

Desverre finnes det ikke 50 volt ladere ennå selv usb teknologien støtter det. Så da mener dere man kan ta det på garanti hvis mobilen slutter å lade etter brukt annet lader eller?

Lenke til kommentar

Hva med:

61W Power Adapter Charger For Apple Macbook Pro 13" USB-C Type C Power Cable

and efficient at home or in the office.
Aluminum and copper cooling scheme provide high efficiency of heat radiation,good conductivity and prolong service life.
USB - C charger cable is added in package, which can transmit and synchronous data.
USB - C to USB - C cable provide fast sync and charge.
61W promise that charging fast, stable and efficient.

Specification:
Input:100-240V 1.5A(1.50A)50-60HZ FLEXTRONICS LPS
Output:20.2V-3A (USBPD) or 14.5V-2A(USBPD) or 9V-3A or 5.2V-2.4A

 

Tror ikke slikt er særlig lurt erstattning for quick changer\dash changing?

I så fall hadde jeg kjøpt en slik lader i stedenfor?

Lenke til kommentar

Men er det kun volt og amper som spiller rolle? hvis jeg hadde funnet noe som har 4 volt 4 amp usb C lader så trenger man ikke dash lader?

Eller må teknologien også være samme for hurtigladning aktiveres? Så Apple lader vil ikke lade Quick changer mobiler raskere?

For sies Apple lader for mac air ikke vil lade iphone X eller nyere raskere. Eller er det monipol på hurtigladning?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men er det kun volt og amper som spiller rolle? hvis jeg hadde funnet noe som har 4 volt 4 amp usb C lader så trenger man ikke dash lader?

Eller må teknologien også være samme for hurtigladning aktiveres? Så Apple lader vil ikke lade Quick changer mobiler raskere?

For sies Apple lader for mac air ikke vil lade iphone X eller nyere raskere. Eller er det monipol på hurtigladning?

Det er kun volt og ampere som spiller noen rolle, men begge enheter må støtte mengden volt og ampere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns det er tulle med dash\quick changing?

https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge

Om apple ladere er like gode til ca samme pris så hvorfor ikke. Fikk lyst å kjøpe Quick Charge 4+.

Men ser ut som apple ladere er like gode.

Hva mener du nå egentlig?

Apple sine iPhone ladere er 5W

Apple sine laptop ladere følger USB C PD spec, og vil ikke nødvendigvis hurtiglade alle typer mobiler, samt at de koster ca 1000kr.

Lenke til kommentar

https://www.ebay.com/itm/61W-Power-Adapter-Charger-For-Apple-Macbook-Pro-13-USB-C-Type-C-Power-Cable/142774180081?hash=item213e0118f1:m:ms3cpfhHy0u9_6XHRq7ajbA

 

 

Nå vet jeg ikke hvor gode slike tester er, men viste seg du hadde rett at apple lader ikke gjør det så dårlig på mobiler.

Vet at selv 31 watt ladere hadde holt, men hvorfor ikke.Men vet ikke om dette er samsung eller det skal fungere likt på alle mobiler xiomi eller? For hvis det er så enkelt ser jeg ikke poeng å selge quick change. 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...