oddeh Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Hvorfor brukes tall og ikke bare bokstaver? Gir jo vesentlig flere kombinasjoner.
Meyer Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Hvorfor brukes tall og ikke bare bokstaver? Gir jo vesentlig flere kombinasjoner. Det er lettere å huske tjue seks tusen fire hundre og tolv isteden for ATGHL 1
[email protected] Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Hvorfor brukes tall og ikke bare bokstaver? Gir jo vesentlig flere kombinasjoner. Wien-komvensjonen om grensekryssende biltrafikk krever at bilskilt skal inneholde både bokstaver og tall. https://www.tv2.no/a/9284225/ 2
Knut Viggen Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Vet ikke om EB er i bruk for fosile biler, men hvis ikke, kunne det hadd betydd Elektrisk Bil! 1
Beernuts Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Bare tull. Bruk vanlige skilt, og behandle de som normale kjøretøy. Politiet scanner skiltene ved kontroll uansett. 6
Bjørn Ingvaldsen Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Hvorfor brukes tall og ikke bare bokstaver? Gir jo vesentlig flere kombinasjoner. Wien-komvensjonen om grensekryssende biltrafikk krever at bilskilt skal inneholde både bokstaver og tall. https://www.tv2.no/a/9284225/ Det stemmer ikke. I konvensjonsteksten står det at skiltene skal inneholde bokstaver, tall eller en kombinasjon av disse. 2
oddeh Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Bare tull. Bruk vanlige skilt, og behandle de som normale kjøretøy. Politiet scanner skiltene ved kontroll uansett. Det er jo vanlige skilt. 5
Bjørn Ingvaldsen Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 I Tyskland har elbiler skilt med en "E" bakerst. (Eks HH A 1234E) Vanlige nummerskilt har der aldri bokstav bakerst, det er det ellers bare veteranbiler o.l. som har. I Østerike har elbiler normal nummerserie, men med mørkegrønne i stedet for svarte tegn. Begge deler kunne fungert i Norge også, enter med skilt av typen "AB 1234E", eller med annen farge på bokstaver, tall, eller begge deler. En tredje løsning kunne vært å kopiere de danske "papegøyeskiltene", som brukes på varebiler i privat eie. På dem er bunnfargen under de to bokstavene gul, mens resten av skiltet er hvitt. Elbilskitene kunne da hatt f.eks. lysegrønn bunnfarge under bokstavkombinasjonen og hvitt under tallene og brukt vanlig nummerserie. 1
Dubious Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Bare tull. Bruk vanlige skilt, og behandle de som normale kjøretøy. Politiet scanner skiltene ved kontroll uansett. Det brukes vanlige skilt... Egne bokstaver til EL-biler gjør det lettere å se at de er el-biler.. 3
johanf Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Mange av E-skiltene er opptatt for Oslo. https://no.wikipedia.org/wiki/Kjennemerke_for_motorkj%C3%B8ret%C3%B8y_i_Norge#Bokstavkoder
3irik Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Bare tull. Bruk vanlige skilt, og behandle de som normale kjøretøy. Politiet scanner skiltene ved kontroll uansett. Jepp, men det gjør ikke parkeringsvakter. 1
Alex Daland Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Bare tull. Bruk vanlige skilt, og behandle de som normale kjøretøy. Politiet scanner skiltene ved kontroll uansett. Eller vi kan snu på den flisa, bare tull, politiet og svv scanner jo bare skiltene uansett. Så om det gjør noen glade, og samtidig opplyser noen andre om at det er el, har vi vel plass til litt "tull"? 1
Dubious Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Egne EL-bil skilt har også den egenskapen at vanlige folk kan se at det er en el-bil, så slipper en å irritere seg unødvendig når en blir forbikjørt av en bil i kollektivfeltet 5
FB.884806240 Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Og etter EV blir det ?? Kanskje de skulle satt på et ekstra nummer så har de flere muligheter totalt og kun med E foran... 2
Kenneth Møllen Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Enig i tanken som andre også har skrevet. Øl antall tall (+1), det bør gi en relativt god økning uten å egentlig gå bort fra EL, som egentlig er det beste reg valget.
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 (endret) Enig i tanken som andre også har skrevet. Øl antall tall (+1), det bør gi en relativt god økning uten å egentlig gå bort fra EL, som egentlig er det beste reg valget. Tipper at de fleste datasystemene som håndterer slikt hadde havarert alle som en, og kostet staten milliarder å rette opp, så kanskje best å la vær Men on topic så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor elbiler absolutt må ha egne skilt? Like greitt å ha det slik som idag når du faktisk kan se hvor bilen kommer fra, hvem bryr seg om hvilket drivstoff den går på da. Så slipper vi gjøre noen verdens ting, mest behagelig, og billigst og. Endret 25. mai 2018 av Slettet-qfohT7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå