Gå til innhold

Endre feiringen av 17. mai


  

28 stemmer

  1. 1. Hva syns du om musikken på 17.mai?

  2. 2. Bør 17. mai være "barnas dag"?

  3. 3. Bør det lages karneval og festlige innslag i 17.mai-toget istedenfor dagens trauste folkevandring?



Anbefalte innlegg

Jeg hater 17. mai-feiringen. Kan vi gjøre disse endringene?

 

- Gjøre om toget til en karneval parade, med festlige humorinnslag innimellom og bra, normal musikk - ikke bare korpsmusikk som i 17. mai-toget (men det må vel være litt korpsmusikk også, ellers vil korpsene gå konkurs)

- Drit i "barnas dag". Vær heller inkluderende. Det er alles dag (ja, ihvertfall nordmenn)

- Tillat Vinmonopolet å selge cannabis og fleinsopp på 16. mai, og tillat konsum av disse 16. og 17. mai

- Fjern dress code

 

Ka du trur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Karneval-parade på norsk ville vært kleint. Fremfor å ha noe unikt og norsk ville det blitt en stusselig kopi av Brasil og USA, men det er jo verd å merke at 17.mai ikke er likt landet over.

 

Det er som regel mye innhold for voksne i 17.mai programmet med diverse kransnedleggelser, konserter, taler osv. Her i byen er siste post på programmet jazzkonserten som går klokka 23 etter fyrverkeriet og tapto, dvs absolutt noe for de voksne.

 

De som faller litt utenom er vel gjerne ungdom/unge voksne, men det er fullt lovlig å droppe deler av feiringa. Jeg hadde selv noen år der jeg ikke så barnetoget.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

- Gjøre om toget til en karneval parade, med festlige humorinnslag innimellom og bra, normal musikk - ikke bare korpsmusikk som i 17. mai-toget (men det må vel være litt korpsmusikk også, ellers vil korpsene gå konkurs)

 

Du kan jo nøye deg med å se russetoget, om noe slikt finnes fortsatt. Skolekorps får vel neppe betaling for å spille i toget, så de ville nok ikke gått konkurs av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...