Gå til innhold

bot når man står parkert utenfor veien?


stianooh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke eiendomsgrenser i området og se om du (eller vennen din) parkerer på samme eiendom som veien ligger på, eller om dere parkerer på annen eiendom.

Parkeringsselskapet kan ikke gi deg parkeringsbot for parkering på privat eiendom (med forbehold om at de ikke har avtale om innkreving med grunneier. For alt vi vet kan det naboeiendom til veien også være kommunal).

 

At avkjørselen til parkeringsplassen ikke er lovlig er en annen sak, men man får ikke parkeringsbot for bruk av ulovlig avkjørsel.

Endret av Hr.Senior
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der er en soleklar del av veien. Det er en opparbeidet og planert del av veiens konstruksjon, dette inngår i veibegrepet. Om grunnen er privat eller offentlig eid har ingen betydning så lenge veien er åpen for alminnelig ferdsel. Og siden du unektelig var parkert i krysset er det nok en lovlig ileggelse du har fått.

Endret av Nicolae
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo sende inn en klage for sikkerhetsskyld.

 

Bare bygg opp klagen med litt tekst, sånn at de ser du har sjekket dette ut, så skal du ikke se bort i ifra at de trekker det tilbake.

 

Har selv gjort dette når ting er litt i grenseland.

 

Vedrørende klage på kontrollsanksjon nummer 5xxxxxx  xx-xx-2018 Viser til Deres klage.

Vi kan med dette meddele at kravet frafalles. Hvis De har betalt kontrollsanksjonen, vil dette beløpet bli tilbakeført

Lenke til kommentar

I mine øyne så er ikke den parkerte bilen til hinder for noen, bruker man litt sunn fornuft så bør det ikke bøtelegges.

Men sunn fornuft er fraværende hos provisjonsbaserte parkeringsvakter.

Den er et hinder og til fare for syklister og til dels alle andre som bruker fortauet

 

Kommunale vakter jobber ikke på provisjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Parkeringen er ikke til hinder for syklister? Den er jo utenfor gang-/sykkelvegen. Kanskje litt i siktsonen. For min del tenker jeg at parkeringen burde fått gå uten bot i forbindelse med NM. Etter hva jeg kan se, kunne du vel parkert langs vegen (til alles irritasjon), uten å få bot? Det er skiltet 50 eller lavere her, og er ikke parkering forbudt langs vegen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står bilen i siktsonen? Hvem sin siktsone? Om det kommer unger ut fra bak bilen blir vel det omtrent like farlig som om det kommer unger ut fra busker og trær som står langs vegen. Om syklisten har så stor fart at han ikke klarer å stoppe, bør kan kanskje holde seg i vegbanen.

 

Mitt poeng var at TS uansett kunne parkert i vegbanen her - jeg kan ikke se at det er skiltet parkering forbudt langs vegen, samtidig er det langt bedre for alle om TS står utenfor vegen - slik han faktisk står her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siktsone - det er noe jeg har foran meg når jeg kjører. Så med mindre jeg tenker å parkere bak han her bilen så har jeg jo ikke denne i siktsonen.

 

Dubious - dette her minner misstenkelig om tankegangen til en kjøreskolelærer som igjen prøver å forberede eleven på galne fotgjengere som kommer frem fra alskens skjulte stedet langs veien :ninja:

Om det igjen er forenelig med p-vaktenes regler er jeg ikke så sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...