Gå til innhold

Slår stadig nye rekorder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eget innhold kan være vel og bra det men en må jo ikke glemme at det er langt fra alt fra Netflix som er bra. Det kommer endel dritt fra dem også. Og fokuset på egenprodusert kan raskt føre til at de blir for dårlig på både serier og filmer.

 

Om en ser på innholdet på Netflix over en tidsperiode på noen år så har veldig mye innhold forsvunnet. Filmer forsvinner, serier. Det er ikke bra, og i bunn og grunn så motarbeider underholdningsbransjen dermed en av de viktigste effektene av streaming, nemlig piratinnhold.

 

Når så mye innhold forsvinner fra aktører som Netflix, så blir dermed resultatet for mange at de enten må hente slike filmer ned fra alternative kilder, eller kanskje benytte alternative kanaler for streaming som aldri kutter i tilbudet og som stadig får flere titler, mer filmer og stadig større utvalg av tv serier på tvers av produsenter og kanaler.

 

Det begynner å bli slik nå at en ikke kan klare seg med en streamingtjeneste for fil og tv serier, og for veldig mange vil det være utenkelig å betale for flere tjenester samtidig. Spesielt når de kan få ubegrenset innhold i langt høyere kvalitet, i beste oppløsning og med de riktige lydsporene fra alternative kilder.

 

Netflix et.al. Vekst er bra. Egenprodusert innhold likeså. Men å sørge for en bra balanse og bredest mulig tilbud er veien å gå. Ingen betaler penger for å Original Netflix om kvantitet blir viktigere enn kvalitet, eller om filmer og serier fra andre produsenter barberes ned til et minimum.

Lenke til kommentar

Veldig glad for egenproduserte serier på netflix. Selvsagt er noe dårlig, men roser dem at de våger å gjøre mye forskjellig. Er så drit lei amerikansk kultur, så veldig friskt å se serier fra andre land på et annet språk. 

 

Å bruke en annen strømmetjeneste enn Netflix er utenkelig, spilleren deres er smertefri for min del. Resten eg måtte se blir raskt funnet på det som omtales som "andre kilder". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor øker de prisen da hvis de tjener så bra alikevel? og HBO koster bare 89 kr fortsatt og skal du ha HDR 4 k på Netflix så må du betale 139 kr noe som irriterer eller du kan ta den til 99 kr uten en gang HD lol

 

Nei desto mer de tjener desto mer eget innhold kan de lage. HBO har bra serier, men avspilleren deres er en spøk og de hsr vesentlig mindre innhold enn netflix.

HBO har så dårlig bilde at jeg kuttet det ut. Netflix har også Dolby Atmos på noe innhold.. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Hyggelig nok, men kvaliteten på spillefilmene til Netflix har vært SVÆRT variabel. Liker Netflix' sitt fokus på sci-fi, men det har vært for mange svake filmer med intetsigende manus. Et annet problem med Netflix er deres venstreliberale PK-fokus i egenprodusert materiale, som ved flere anledninger har bidratt til å svekke kvaliteten på en film eller serie (blant annet via kjedelige karakterer, kunstige rollebesetninger og rollevalg). Mer fokus på intelligente og interessante manus, og mindre fokus på politisk korrekthet hadde vært positivt.

 

Ellers så er det imponerende hva Netflix har fått til, ettersom filmbransjen ikke akkurat har vært altfor samarbeidsvillig.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Veldig glad for egenproduserte serier på netflix. Selvsagt er noe dårlig, men roser dem at de våger å gjøre mye forskjellig. Er så drit lei amerikansk kultur, så veldig friskt å se serier fra andre land på et annet språk.

 

Star Wars f.eks. etter å ha blitt kjøpt av Disney synes jeg har forfalt veldig. Hjelper lite med masse gud-så-deilige CGI-effekter, når filmene kvernes ut "helt like" hverandre i oppbygging.

 

Men, det er ikke Netflix sin feil. Men fikk da sett Rogue One der uten å måtte gå på kino.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde 2skjermer +hd før. Da prisren gikk opp forandret jeg til 1skjerm og kun sd til 89kr. Funker greit nok for meg. Vurderer å bytte til noe annet ,kanskje amazon.

 

Forstår ikke helt den egenproduserte innholdet,trodde det skulle være globalt tilgjengelig.At de bestemte det selv.

Eks den siste sci-fi var ikke tilgjengelig for meg og ikke vet jeg om den er det enda.

Og med mer egenprodusert innhold betyr ikke nødvendigvis mer kvalitet som andre nevner.

Lenke til kommentar

Jeg like Amazone Prime, det koster knappe 2,99 Euro i månden, så underkant av 30kroner...  Det betaler jeg glatt :)

 

Enjoy exclusive Prime Originals as well as popular movies and TV shows. Introductory price of €2.99 per month for your first six months. Cancel anytime.

 

Etter 6mnd øker prisen til €5.99

Lenke til kommentar

Mulig jeg har noen egen greier da?

 

 

Prime Video Monthly
Dec 11, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Nov 11, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Oct 11, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Sep 11, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Aug 11, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Jul 11, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
May 21, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Apr 21, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Mar 21, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Feb 21, 2017
EUR 2,99
Prime Video Monthly
Jan 21, 2017
EUR 2,99

 

Det samme gjelder for hele 2018 så langt...

Lenke til kommentar

O Mecanismo = The Mechanism, på Netflix

 

Har sett mye bra på Netflix i det siste som jeg aldri ville ha vurdert å laste ned, men de har ikke alle sesongene og manglere flere filmer i en serie

 

Det heter faktisk "O Mecanismo" på norsk Netflix. Produsenten insisterte visst på å bruke originaltittelen i hele verden. Norsk oversettelse ville vel vært noe sånt som "Systemet".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Netflix lager mye bra, men jeg vil også ha filmene og seriene fra andre produsenter. Det er en grunn til at jeg også har abonnement på HBO, Amazon og Viaplay i tillegg til Netflix. Har også T-We fra Canal Digital.

 

Netflix 139kr

HBO Nordic 89kr

Amazon Prime 30kr

Viaplay: 119kr

 

Canal Digital kommer jeg ikke uten. Jeg har ikke de ekstra filmpakkene. Sist gang jeg hadde filmpakken klarte jeg ikke å finne noen filmer jeg hadde lyst å se,

Betaler 300kr i måneden gjennom mitt borettslag.

 

Til sammen med TV og streaming betaler jeg nesten 700kr i måneden. Det jeg ser aller minst på er faktisk TV.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Netflix lager mye bra, men jeg vil også ha filmene og seriene fra andre produsenter. Det er en grunn til at jeg også har abonnement på HBO, Amazon og Viaplay i tillegg til Netflix. Har også T-We fra Canal Digital.

 

Netflix 139kr

HBO Nordic 89kr

Amazon Prime 30kr

Viaplay: 119kr

 

Canal Digital kommer jeg ikke uten. Jeg har ikke de ekstra filmpakkene. Sist gang jeg hadde filmpakken klarte jeg ikke å finne noen filmer jeg hadde lyst å se,

Betaler 300kr i måneden gjennom mitt borettslag.

 

Til sammen med TV og streaming betaler jeg nesten 700kr i måneden. Det jeg ser aller minst på er faktisk TV.

Ja, vi har ikke TV abbo lenger, bare strømming. Ser litt på NRK men da kun via strømming. Sånn har det blitt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...