Gå til innhold

Selge hardware fort. Hva kan jeg ta for det ?


Anbefalte innlegg

Har litt hardware liggende og pengebehov er ganske akutt for øyeblikket. Lurer derfor på hva jeg kan selge dette for fort og brutalt..

 

Intel core i7 2600k med hovedkort og en grei luftkjøler 

 

Gtx 970 4gb 

 

Corsair 600w psu 

 

Jeg mangler ram og ssd til maskinen, men står en 500gb hdd i den. 

 

Hva kan jeg ta for dette ? 2-3000kr ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Får ikke dere dataentualister overdrive også, vi hadde jo i7 2600k i 2013-2015 på den tiden var den like bra som ryzen 7 2700 er i dag. I omtrent samme prisklasse. Vi klagde ikke på ytelsen da.

 

Men ja med tanke på fremtiden er den ikke særlig invistering strømbruk heller ikke.

Man regner vel med etter så mange år cpuen ikke er like god overklokker heller.

Har man GTX 1070 kan man spille fremdeles, men ytelsen blir ikke like bra som ryzen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Intel core i7 2600k med hovedkort og kjøler, 8gb fam, 600w psu, kabinett og 2 x 500gb hdd. Ligger ute til 1000kr. Hvorfor er ikke dette solgt enda ? Er 1000kr for mye for en maskin som kun mangler skjermkort ?

Du periodevis få ryzen 1500 med hk til ca samme pris(finn) å da har du full reklamasjon etc

Lenke til kommentar

Er det pakkepris på ryzen 1500+mobo? Man må uansett plusse på ekstra tusenlapp for ram. To lapper hvis man skal ha 16 gig.


2600k ulikt 2500k er fremdeles grei for gaming og du burde få den solgt for 1k hvis du har litt tålmodighet. Hadde jeg sett denne når den var til salgs hadde jeg lett kjøpt den til lillebror avhengig av hvilken type hovedkort den hadde.

Endret av varra
Lenke til kommentar

Spørs det er noe poeng å selge for 1000 kr da, med tanke på risikoen hvis hovedkort\cpu ryker.

Selv hadde jeg beholt pcen selv vil si generielt hvis det hadde vært maks folk er villig å gi så er ytelsen i bruk bedre en pengene.

Den gjør det bra til det meste bortsett fra 4k videoredigering og gaming uten overklokking.

Lenke til kommentar

Spørs det er noe poeng å selge for 1000 kr da, med tanke på risikoen hvis hovedkort\cpu ryker.

Selv hadde jeg beholt pcen selv vil si generielt hvis det hadde vært maks folk er villig å gi så er ytelsen i bruk bedre en pengene.

Den gjør det bra til det meste bortsett fra 4k videoredigering og gaming uten overklokking.

 

Denne maskinen er brukt til gaming med ett skjermkort som ble solgt, og den har dratt alle spill jeg har kasta på den helt uten noe problemer. 

 

Nå som skjermkortet er solgt, og resten ikke ble solgt, endte jeg opp med å lage server av den. Bedre å ha denne surrende i ett hjørne å kjøre en del av tingene jeg ellers ville betalt for ett annet sted. Må bare få tak i noe mer disker til en billig penge nå, så blir det bra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...