Gå til innhold

Hundretusener demonstrerer for økt våpenkontroll i USA


Anbefalte innlegg

Det må du ikke spørre meg om, men de idiotene som ble enige om Ikkespredningsavtalen.

 

JEG er FOR atomvåpen!!! Såvel som kjemiske våpen, biologiske våpen, radioaktive våpen, hvit fosfor, landminer, krigsroboter og en god del andre ting jeg ikke gidder å ramse opp nå.

 

Men det er en avsporing av trådens tema.

 

 

 

Hvis staten skal forby alt som kan misbrukes eller være farlig og ikke er samfunnsnyttig så bør de først bygge murer for å stenge borgerene inne :)

 

ENDELIG noen som har forstått det!  :thumbup:

 

 

Skulle likt å se den hypotetiske staten/samfunnet dere vil leve i. Blir som USA bare 20x verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket kollektivtilbud har man utenfor byer? Dette gjelder både USA og Norge, og hvordan tror du en familie skal klare å få unger i barnehagen, på skolen samt komme seg på jobb mange plasser uten bil ?

 

Det finnes skolebusser. Og det kunne vært barnehagebusser. Per i dag kan man ikke forestille seg et alternativ fordi det ikke er prøvd ut.

 

Jeg er over hodet ikke for å forby busser. Tvert imot er jeg ENORM fan av veisystemet i USA og tilsvarende land med enorme veier, avenyer og fantastiske, broer og kaotiske trafikkmaskiner. Jeg sier bare at trafikken er en større fare enn våpen og at man ikke kan fjerne alt som kan være farlig.

 

Så er det også dette at mange rett og slett liker å samle på våpen og andre militære effekter. Jeg er en av dem. Og i mange andre land enn i USA finnes det tillatelse til å eie og bære våpen, pistolklubber og folk som er fan av våpen og skyting. Men de har langt lavere drapsmengder som USA. Min konklusjon er dermed at problemet i USA er landets system innen mangel av sikkerhetsnett og at folk ikke får hjelp om de faller utenfor systemet og at det hersker en holdning om "enhver for seg selv", noe som dessverre har kommet ut av dette "individet foran staten" samt kapitalisme og privatisering.

Lenke til kommentar

 

Hvilket kollektivtilbud har man utenfor byer? Dette gjelder både USA og Norge, og hvordan tror du en familie skal klare å få unger i barnehagen, på skolen samt komme seg på jobb mange plasser uten bil ?

 

Det finnes skolebusser. Og det kunne vært barnehagebusser. Per i dag kan man ikke forestille seg et alternativ fordi det ikke er prøvd ut.

 

Jeg er over hodet ikke for å forby busser. Tvert imot er jeg ENORM fan av veisystemet i USA og tilsvarende land med enorme veier, avenyer og fantastiske, broer og kaotiske trafikkmaskiner. Jeg sier bare at trafikken er en større fare enn våpen og at man ikke kan fjerne alt som kan være farlig.

 

Så er det også dette at mange rett og slett liker å samle på våpen og andre militære effekter. Jeg er en av dem. Og i mange andre land enn i USA finnes det tillatelse til å eie og bære våpen, pistolklubber og folk som er fan av våpen og skyting. Men de har langt lavere drapsmengder som USA. Min konklusjon er dermed at problemet i USA er landets system innen mangel av sikkerhetsnett og at folk ikke får hjelp om de faller utenfor systemet og at det hersker en holdning om "enhver for seg selv", noe som dessverre har kommet ut av dette "individet foran staten" samt kapitalisme og privatisering.

 

Barnehagebusser faktisk, bare sånn av nysgjerrighet, er favorittartisten din Ted Nugent ?

Lenke til kommentar

Nei, det er det du og meningsfellene dine som har.

 

Jeg har fra starten av sagt at det burde innføres bedre sjekk av både dem som kjøper våpen og av dem som selger dem. Det jeg har sagt ellers er at våpenet ikke dreper, men at det er ustabile personer som gjør det. Se på den neste store skyteepisoden ett Columbine. Jeg har glemt i hvilket år det var og hva gjerningsmannen het, men han hadde blitt kraftig mobbet og viste seg å være underutviklet da det gjaldt intelligensen. Hadde han hatt en bedre barndom uten mobbing, ville han da tatt hevn med skyting? Om det hadde blitt ført en skikkelig sjekk på hans mentale helse, Ville han da fått kjøpt våpen?

 

Og angrep og voldsepisoder skjer i andre land også, bla. Norge. Husker du programmet Midt i smørøyet? Husker de hadde om mobbing en gang og viste en film om en her i landet som ble mobbet av de samme gjentatte ganger og at det til slutt endte med at han tok med seg kniv på skolen (tror det var en biffkniv) og sprang etter og stakk ned lederen deres i gymtimen så han måtte på sykehus. Ovenfor retten måtte denne lederen innrømme at han var skyldig i mobbing.

 

Det er svært mye som er relevant her, ikke bare tilgang på våpen.

Lenke til kommentar

 

Hvis staten skal forby alt som kan misbrukes eller være farlig og ikke er samfunnsnyttig så bør de først bygge murer for å stenge borgerene inne :)

 

ENDELIG noen som har forstått det!  :thumbup:

 

Den mentale kortslutningen fortsetter ser jeg? Les og lær: https://en.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque . Diskusjonen kommer ingen vei når man forsøker å bruke mentale kortslutninger som argument. Det fungerer kun som trolling.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis staten skal forby alt som kan misbrukes eller være farlig og ikke er samfunnsnyttig så bør de først bygge murer for å stenge borgerene inne :)

 

ENDELIG noen som har forstått det!  :thumbup:

 

Den mentale kortslutningen fortsetter ser jeg? Les og lær: https://en.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque . Diskusjonen kommer ingen vei når man forsøker å bruke mentale kortslutninger som argument. Det fungerer kun som trolling.

 

Lært deg et nytt uttrykk?

Lenke til kommentar

Jeg har fra starten av sagt at det burde innføres bedre sjekk av både dem som kjøper våpen og av dem som selger dem. Det jeg har sagt ellers er at våpenet ikke dreper, men at det er ustabile personer som gjør det. Se på den neste store skyteepisoden ett Columbine. Jeg har glemt i hvilket år det var og hva gjerningsmannen het, men han hadde blitt kraftig mobbet og viste seg å være underutviklet da det gjaldt intelligensen. Hadde han hatt en bedre barndom uten mobbing, ville han da tatt hevn med skyting? Om det hadde blitt ført en skikkelig sjekk på hans mentale helse, Ville han da fått kjøpt våpen?

 

 

Så du er tilhenger av langvarige dyptgående psykologvurderinger av alle som skal kjøpe våpen. Er det slik å forstå? Evt hvordan ser du for deg å fange opp alle de som dreper i usa med skytevåpen hvert år?

 

Reevaluering hvert år kanskje, i tilfelle det har klikka etter at de fikk våpen? Eller hvordan ser du det for deg?

 

Og angrep og voldsepisoder skjer i andre land også, bla. Norge. Husker du programmet Midt i smørøyet? Husker de hadde om mobbing en gang og viste en film om en her i landet som ble mobbet av de samme gjentatte ganger og at det til slutt endte med at han tok med seg kniv på skolen (tror det var en biffkniv) og sprang etter og stakk ned lederen deres i gymtimen så han måtte på sykehus. Ovenfor retten måtte denne lederen innrømme at han var skyldig i mobbing.

 

Det er svært mye som er relevant her, ikke bare tilgang på våpen.

Hmm. Skal vi se. Det klikka for ham og han stakk med kniv så han måtte på sykehus. Så dumt at ikke han hadde tilgang på skytevåpen da, for det kunne ikke endt verre hvis han hadde skytevåpen?

 

Å, nei. Jeg glemte det. Du vil jo nekte alle som har blitt mobbet noen gang å ha våpen. Bare gi våpen til mobberne kanskje? Eller ikke dem heller? Blir ikke mange som får ha våpen da. Hey, da er vi ganske enige jo. Bare at jeg tar snarveien og dropper en million psykologevalueringer.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes heller at flere skulle lære seg å se åpenbar sarkasme....

Når enkelte deltagere kjører samme trollingen, gang etter gang med mentale kortslutninger, er det verken sarkasme eller andre ting. Det er ren trolling

 

"Mental kortslutning"..... Den er like 2014 som "kognitiv dissonans".... :lol:

Lenke til kommentar

 

"Mental kortslutning"..... Den er like 2014 som "kognitiv dissonans".... :lol:

Men dessverre tydeligvis mer aktuelt enn noengang :(

 

men du må vel kunne være enig i at du og de du beskriver bare kaster ball frem og tilbake? Det er lite konstruktive svar dere kommer med.

Lenke til kommentar

Og angrep og voldsepisoder skjer i andre land også, bla. Norge. Husker du programmet Midt i smørøyet? Husker de hadde om mobbing en gang og viste en film om en her i landet som ble mobbet av de samme gjentatte ganger og at det til slutt endte med at han tok med seg kniv på skolen (tror det var en biffkniv) og sprang etter og stakk ned lederen deres i gymtimen så han måtte på sykehus. Ovenfor retten måtte denne lederen innrømme at han var skyldig i mobbing.

 

Det er svært mye som er relevant her, ikke bare tilgang på våpen.

Jeg håper du ser at det du gjorde her er nøyaktig det de som er uenig med deg gjør også. De sammenligner med episoder hvor slike våpen ikke er tiligjengelige. Det er ingen som sier vold blir borte, men tragediene som følger er av en ganske annen art.
Lenke til kommentar

men du må vel kunne være enig i at du og de du beskriver bare kaster ball frem og tilbake? Det er lite konstruktive svar dere kommer med.

Ja, det kastes mye ball fram og tilbaket, det er jo selve hovedpoenget til trollene. Komme med ugyldige "argumenter" som folk biter på. Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

men du må vel kunne være enig i at du og de du beskriver bare kaster ball frem og tilbake? Det er lite konstruktive svar dere kommer med.

Ja, det kastes mye ball fram og tilbaket, det er jo selve hovedpoenget til trollene. Komme med ugyldige "argumenter" som folk biter på.

 

Men hva sier det om deg som biter på? Agnet, kroken og halve snøret om man vil...

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...