Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Er ganske irriterende de "trippene" der ja. Det man kan gjøre er riktignok å kjøre raskest mulig gjennom mainstory slik at man får gjort unna de trippene så fort som mulig og så kose seg videre i ro og mak med sidemissions. Får bedre betalt også for hver mission dersom området er "liberated".

 

Ja, jeg tar ut løytnanten i en region ganske kjapt, slik at veiene ikke er stappfull av Peggies når jeg skal gjøre alle de andre oppdragene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten stund siden nå, men skøyt en peggie (hva står det for igjen?) fra over 150 meters hold, head shot kill, og fikk en achievement for det. Var egentlig veldig fornøyd, men så sto det at ca 95 % hadde klart samme greia.. Litt skuffende! :p hehe.. Skjønte at det var flere, men kanskje ikke så mange.. :)

Lenke til kommentar

Flere enn meg som spiller på PC som sliter med at spillet krasjer i ny og ne? Googlet litt rundt og ser ut til at EasyAntiCheat skaper problemer for flere. Søppel. 

Det krasjet Far Cry 5 hos meg sendte krasj report til uplay, et helicopter drepte meg like før, greide sprenge 4 biler på en gang før det.  

Lenke til kommentar

Skuffende spill. Fikk ikke følelse av kjennskap til noen av karakterene, og historien rundt oppdragene var nærmere kjedelig enn morsomt. Du møter en ny person, hvor du så blir bedt om å dra et sted du knapt vet hvor er. Plaffer ned en rekke folk og frigjør dine egne, så ferdig. Ikke ser du denne personen igjen, og plutselig blir du "huntet" på og må gjøre kjedelige ting. Når du har fått nok XP (?) blir du dratt inn i situasjonen hvor du knerker regionslederen uten å ha kjempet eller planlagt noen ting i forkant. Ikke har du peiling på hvor du er heller og våkner bare opp på tilfeldige steder. 

Bortsett fra dette var jo selve historien rundt sekten og rollene kule, og likte området. Men der stopper det. 

Farcry 4 var mye mer engasjerende hvor du ble godt kjent med hovedpersonene, og du fikk være med å velge hvordan du skulle angripe. Her var det også du selv som bestemte når du skulle ta over et område. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende spill. Fikk ikke følelse av kjennskap til noen av karakterene, og historien rundt oppdragene var nærmere kjedelig enn morsomt. Du møter en ny person, hvor du så blir bedt om å dra et sted du knapt vet hvor er. Plaffer ned en rekke folk og frigjør dine egne, så ferdig. Ikke ser du denne personen igjen, og plutselig blir du "huntet" på og må gjøre kjedelige ting. Når du har fått nok XP (?) blir du dratt inn i situasjonen hvor du knerker regionslederen uten å ha kjempet eller planlagt noen ting i forkant. Ikke har du peiling på hvor du er heller og våkner bare opp på tilfeldige steder. 

 

Bortsett fra dette var jo selve historien rundt sekten og rollene kule, og likte området. Men der stopper det. 

Farcry 4 var mye mer engasjerende hvor du ble godt kjent med hovedpersonene, og du fikk være med å velge hvordan du skulle angripe. Her var det også du selv som bestemte når du skulle ta over et område. 

Er det andre Far Cry spill her, har ikke spillet de andre Far Cry spillene. Hva er ditt favoritt spill i Far Cry serien da

Lenke til kommentar

Far Cry 2 likte jeg veldig bra! Men det er mange som misliker at det har en del survival elementer, som at våpenet klikker hvis du ikke vedlikeholder det, og du må ta medisin mot malaria etc. Detaljrikdommen i Far Cry 2 er sinnsyk. Se denne sammenligningen:

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Er helt enig i at grafikken til FC2 var svært, svært bra. FC5 er helt elendig på mange måter slik videoen viser, men det jeg irriterer meg mest over i FC5 er at man ikke kan skyte gjennom tynne blikk/treplater.

Usikker på hvorfor FC5 grafikken er så dårlig i forhold til FC2 men tipper det har med at FC5 har konsoll-syken, noe FC2 trolig ikke hadde.

Spillmessig var FC2 dessverre helt forferdelig. Verste i serien. Eneste i serien jeg ikke orket å fullføre. Fantastisk irriterende med fiende-checkpoints som spawnet igjen og igjen, bil som gikk fort istykker og ingen fasttravel.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at grafikken til FC2 var svært, svært bra. FC5 er helt elendig på mange måter slik videoen viser, men det jeg irriterer meg mest over i FC5 er at man ikke kan skyte gjennom tynne blikk/treplater.

Usikker på hvorfor FC5 grafikken er så dårlig i forhold til FC2 men tipper det har med at FC5 har konsoll-syken, noe FC2 trolig ikke hadde.

Spillmessig var FC2 dessverre helt forferdelig. Verste i serien. Eneste i serien jeg ikke orket å fullføre. Fantastisk irriterende med fiende-checkpoints som spawnet igjen og igjen, bil som gikk fort istykker og ingen fasttravel.

 

Du kan skyte gjennom det meste i FC5. Bare ikke med standard ammunisjon. Det er kanskje ikke realistisk at du trenger armour piercing for å penetrere relativt tynne plater, men til gjengjeld går armour piercing gjennom ganske mye!

 

Jeg likte at bilene og våpnene gikk i stykker i FC2. Problemet var at alt gikk for fort i stykker.

 

Og jeg vil ikke si at grafikken i FC5 er dårligere - langt ifra. Men fysikken er forenklet i FC5.

Lenke til kommentar

En liten stund siden nå, men skøyt en peggie (hva står det for igjen?) fra over 150 meters hold, head shot kill, og fikk en achievement for det. Var egentlig veldig fornøyd, men så sto det at ca 95 % hadde klart samme greia.. Litt skuffende! :p hehe.. Skjønte at det var flere, men kanskje ikke så mange.. :)

 

Project at Eden's Gate = PEGgie

Lenke til kommentar

Du kan skyte gjennom det meste i FC5. Bare ikke med standard ammunisjon. Det er kanskje ikke realistisk at du trenger armour piercing for å penetrere relativt tynne plater, men til gjengjeld går armour piercing gjennom ganske mye!

 

Jeg likte at bilene og våpnene gikk i stykker i FC2. Problemet var at alt gikk for fort i stykker.

 

Og jeg vil ikke si at grafikken i FC5 er dårligere - langt ifra. Men fysikken er forenklet i FC5.

Ok, har faktisk glemt å prøve annen ammo enn standard, selv etter snart 20 timers spilling!

 

Fysikken er nok mer korrekt ja. FC5 er veldig pent utseendemessig.

Lenke til kommentar

Vietnam DLC tror jeg gjør season pass kjøpet mitt verdt det. Spillet er fantastisk med pil og bue i jungelen. Kan jeg leke litt Rambo :) Men fortsatt mektig irritert over multiplayeren ..... at utviklerne virkelig ikke så alle mulighetene man kunne hatt ved å hatt PvP i den åpne verdenen. 

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Men fortsatt mektig irritert over multiplayeren ..... at utviklerne virkelig ikke så alle mulighetene man kunne hatt ved å hatt PvP i den åpne verdenen.

IKke at jeg er interessert i pvp selv her, men er vel kanskje ikke helt umulig at de legger til det senere som en gratis addon eller noe slikt? Tror det var det de gjorde med Ghost Recon Wildlands.
Lenke til kommentar

Hvordan skal PvP egentlig fungere i den åpne verdenen? Med mindre vi snakker noen titalls spillere på en gang blir det jo umulig å finne hverandre? Men uansett er det jo en tabbe å tro spillet er "ferdig". Mye vil endre seg over tid, så bedre PvP kommer nok. De har jo for så vidt hintet om at det skal gå å lage et Battle Royale-spill i Arcade Mode etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...