Gå til innhold

Intels «SSD-killer» er nå lansert også for forbrukermarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Med en lagringskapasitet på bare 58 GB er den minste modellen for liten til å brukes som eneste lagringsmedium i en PC"

 

Bare for å ødlegge digi's påvirkningskraft til konsumere :

En 58 gb disk til en web server er tilstrekkelig til 90 % av Norges web butikker.

 

Det er og plenty til en laptop som kjører linux eller BSD baserte distroer i stedet for windows :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Med en lagringskapasitet på bare 58 GB er den minste modellen for liten til å brukes som eneste lagringsmedium i en PC"

 

Bare for å ødlegge digi's påvirkningskraft til konsumere :

En 58 gb disk til en web server er tilstrekkelig til 90 % av Norges web butikker.

 

Det er og plenty til en laptop som kjører linux eller BSD baserte distroer i stedet for windows :-)

 

Er vell ment som buffer eller mellomlagring for snurredisker. Kommer kanskje ikke så godt fram i artikkelen.

Lenke til kommentar

"Med en lagringskapasitet på bare 58 GB er den minste modellen for liten til å brukes som eneste lagringsmedium i en PC"

 

Bare for å ødlegge digi's påvirkningskraft til konsumere :

En 58 gb disk til en web server er tilstrekkelig til 90 % av Norges web butikker.

Nå var det vel snakk om forbrukermarkedet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Intel Optane 800p passer nok best som cache drive til en snurredisk/stor ssd for folk flest.

Det er vel det den er beregnet til, etter det jeg har skjønt.

 

 

Så det jeg også nå. Men egentlig holder 58GB i massevis som OS partisjon til en Linux distro da. På mitt KDE Neon system så bruker den bare 11GB diskplass med det jeg har der :p

Lenke til kommentar

 

 

Intel Optane 800p passer nok best som cache drive til en snurredisk/stor ssd for folk flest.

Det er vel det den er beregnet til, etter det jeg har skjønt.

 

 

Så det jeg også nå. Men egentlig holder 58GB i massevis som OS partisjon til en Linux distro da. På mitt KDE Neon system så bruker den bare 11GB diskplass med det jeg har der :p

Nå skal jeg ikke dømme noen, men jeg tviler på du er i forbukergruppen til denne typen "disk"? :p til ditt bruk er vel en SSD til en brøkdel av prisen ett mye bedre valg?

Lenke til kommentar

 

 

 

Intel Optane 800p passer nok best som cache drive til en snurredisk/stor ssd for folk flest.

Det er vel det den er beregnet til, etter det jeg har skjønt.

 

 

Så det jeg også nå. Men egentlig holder 58GB i massevis som OS partisjon til en Linux distro da. På mitt KDE Neon system så bruker den bare 11GB diskplass med det jeg har der :p

Nå skal jeg ikke dømme noen, men jeg tviler på du er i forbukergruppen til denne typen "disk"? :p til ditt bruk er vel en SSD til en brøkdel av prisen ett mye bedre valg?

 

 

Jeg skal ikke kjøpe den uansett. Har en Intel 750 fra før :)

Lenke til kommentar

 

Jeg forventer faktisk ett høyere nivå på det dere produserer.

 

Virkelig?  Den overoptimismen er kanskje noe du bør se på.

 

Det er mange artikler som gjerne fortjener kritikk, men ikke denne. Her er det de skriver riktig. De har også funnet den beste kilden for test av denne, linket den og oppsummert fra testen, som journalist har helt klart lest, og ikke klipt/limt fra.

 

Har ikke noe imot å kritisere, men å kritisere artikkelen når det som står i artikkelen er riktig? Det er ikke kritikk, da bare leter du etter en grunn til å klage.

Lenke til kommentar

 

"Med en lagringskapasitet på bare 58 GB er den minste modellen for liten til å brukes som eneste lagringsmedium i en PC"

 

Bare for å ødlegge digi's påvirkningskraft til konsumere :

En 58 gb disk til en web server er tilstrekkelig til 90 % av Norges web butikker.

Det er og plenty til en laptop som kjører linux eller BSD baserte distroer i stedet for windows :-)

 

Vel, ja. Det er ikke så mange årene siden jeg installerte 60 gb disker til skole elever som var mega fornøyde med oppgradering fra 20 eller 40 gb disker. Med 60 var det greit å laste ned et par filmer på laptopen som kunne overføres til annet lagrings medium senere.

Filmer har ikke blitt så mye større di siste årene.

Lenke til kommentar

 

"Med en lagringskapasitet på bare 58 GB er den minste modellen for liten til å brukes som eneste lagringsmedium i en PC"

 

Bare for å ødlegge digi's påvirkningskraft til konsumere :

En 58 gb disk til en web server er tilstrekkelig til 90 % av Norges web butikker.

Nå var det vel snakk om forbrukermarkedet?

 

Misstenker ,,,mange,,, disker til norske web butikker er kjøpt av forbrukermarked..

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot å kritisere, men å kritisere artikkelen når det som står i artikkelen er riktig? Det er ikke kritikk, da bare leter du etter en grunn til å klage.

 

Uttalelsen fra min side var helt generell og knyttet kun til setningen jeg siterte.  Jeg har ikke engang lest artikkelen og leser så godt som aldri noe Tek skriver.

Lenke til kommentar

Så de har laget en tregere version av optane.. kun kjapp nok til å være like bra som ssd, så de kan skru opp hastigheten senere på nyere enheter å kjøre dette løpet i noen år :p

Den er vel 4x+ så kjapp på 4k random read @ qd=1 uten å ha talla i hodet :)

 

Optane ER ssd killer på 4k random read @ qd=1. I mange loading scenarioer blir faktisk cpu flaskehals... Derfor vil man i mange tilfeller ikkje merke forskjell fea vanlig og nvme ssd.

 

I andre ting er det "feige lag" optane vs vanlig ssd.

 

Selv har jeg 3x optane 900p 480GB.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...