Gå til innhold

Intels «SSD-killer» er nå lansert også for forbrukermarkedet


Anbefalte innlegg

Folk blir lurt av dårlege benchmarks. F.eks til 4k random write med sync så greier Optane 900p 500 000 iops, mens Samsung 960 Pro greier bare 1000 iops. Det er ein forskjell på 500x!!! For ikkje å snakke om latency, som gjør at kommandoer fram og tilbake mellom applikasjon og disk går mykje fortare.

 

Litt morsomt når Phoronix skulle teste Optane memory modulen:

 


First is our common and basic SQLite benchmark for this embedded database... Yes, you don't see the Optane 900P in there because it ran too fast! Carrying out all the queries was too quick and the program returned before the Phoronix Test Suite could get an automated accurate measurement, it was less than one second. Very impressive compared to the other results...

 

SQLite blir hyppig brukt av nettlesere, Spotify og drøssevis med andre applikasjoner. Jo tyngre desktop-brukar du er, jo meir tene du på å ha Optane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optane ER ssd killer på 4k random read @ qd=1. I mange loading scenarioer blir faktisk cpu flaskehals... Derfor vil man i mange tilfeller ikkje merke forskjell fea vanlig og nvme ssd.

 

Jeg vet jeg har nevnt det før, men jeg merket ingen forskjell mellom en Intel 750 og Optane 900p til mitt bruk. Så betyr det da at min 6900K CPU @ 4.2 Ghz var flaskehalsen da? Ikke si at man trenger en 7980XE for å se forskjell da Nizzen, for det blir litt teit :p

Lenke til kommentar

 

Optane ER ssd killer på 4k random read @ qd=1. I mange loading scenarioer blir faktisk cpu flaskehals... Derfor vil man i mange tilfeller ikkje merke forskjell fea vanlig og nvme ssd.

Jeg vet jeg har nevnt det før, men jeg merket ingen forskjell mellom en Intel 750 og Optane 900p til mitt bruk. Så betyr det da at min 6900K CPU @ 4.2 Ghz var flaskehalsen da? Ikke si at man trenger en 7980XE for å se forskjell da Nizzen, for det blir litt teit :p

Det er nok noe arkitektur/ program oppbygging som er flaskehals. Loading i mange spill/programmer er ikkje raskere på 7980xe mot de andre pc'ene mine.

 

Så nei Betroz :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...