Gå til innhold

Her er lista: Dette er Norges 50 beste tech-kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man faktisk har et mål om et egalitært fokus, så er artikler som dette et stort skritt bakover. Til å starte med er det sexistisk å fokusere på kjønn. Og uansett hvor mye du føler at kvinner ligger etter, og må løftes fram, så ender du bare med å presisere at kvinner stiller i en annen liga.

 

Det beste egalitære rådet er å fjerne ALL fokus på kjønn, og la de beste kvinnene finne veien fram selv, i et samfunn der kjønn ikke er en politisk sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor mange menn vs kvinner tar høyere data utdanning?

Men for en høyere stilling bør du gjerne hente inn folk med økonomisk utdanning som BI hvor kvinner faktisk er i overtall.

Jeg kjenner noen med BI utdanning og alle sier at de fleste kvinnene går over i lavt betalte jobber i det offentlige fremfor å jobbe 50-70 timer i uken i det private, som er første steg til en kommende toppleder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette. Enten har Abelia og Oda gjort en merkelig jobb eller så forstår jeg ikke hva kriteriene er. Hvorfor er f.eks Margareth Øvrum i Statoil og Berit Svendsen i Telenor ikke med på topp? Bedre rollemodeller som teknologiledere er det vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette. Enten har Abelia og Oda gjort en merkelig jobb eller så forstår jeg ikke hva kriteriene er. Hvorfor er f.eks Margareth Øvrum i Statoil og Berit Svendsen i Telenor ikke med på topp? Bedre rollemodeller som teknologiledere er det vanskelig å finne.

 

Jeg tenkte også at det var mange navn som har åpenbar plass her, og som har fantastisk track-record innen sitt felt.

 

ODA-nettverket har jo fått passet påskrevet av kvinner tidligere, så det skal jeg spare til andre å reflektere over...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette. Enten har Abelia og Oda gjort en merkelig jobb eller så forstår jeg ikke hva kriteriene er. Hvorfor er f.eks Margareth Øvrum i Statoil og Berit Svendsen i Telenor ikke med på topp? Bedre rollemodeller som teknologiledere er det vanskelig å finne.

Berit Svendsen er allerede forbigått. Ikke fordi hun er kvinne, men for å lede Telenor må man ha erfaringer i korrupte markeder.

 

Dessuten er Berit Svendsens CV korrekt. Tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke dette. Enten har Abelia og Oda gjort en merkelig jobb eller så forstår jeg ikke hva kriteriene er. Hvorfor er f.eks Margareth Øvrum i Statoil og Berit Svendsen i Telenor ikke med på topp? Bedre rollemodeller som teknologiledere er det vanskelig å finne.

Berit Svendsen er allerede forbigått. Ikke fordi hun er kvinne, men for å lede Telenor må man ha erfaringer i korrupte markeder.

 

Dessuten er Berit Svendsens CV korrekt. Tror jeg.

Beklager men dette er en liste over Norges 50 fremste teknologi-kvinner. Berit Svendsen er ikke kvalifisert til en slik liste. Hadde derimot lista vært over de 50 mest kyniske lederne mht. outsourcing og nedbemanning, hadde hun vel tronet øverst eller der omkring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hjulpet fram av kvotering, motivasjons- og kvinner-opp-og-fram-kurs?

 

Ref. nyhetene idag: For stort fødselsunderskudd - kanskje kvinner skulle motiveres til å bli mere kvinner også? 

Så fødselsunderskudd er automatisk kvinners "skyld"?

 

Kvinner blir jo gravide som bare det, men det fleste aborter begås i alderen 20-24 år - den beste alderen fysiologisk sett for å få barn. Det er ikke nøden som "tvinger" de idag, det er karriærejaget. Ansvaret for valget har kvinner tatt på seg så ja, det er deres skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...