Gå til innhold

vil Crypto minere en dag gå vekk ifra hamstring av skjermkort?


pizzafordi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De fleste lever greit med et gtx1060. At det er få 1080 i omløp berører bare en liten del av markedet.

ingen som trenger en hel masse kryptovaluta heller ;)

 

Folk trenger nok penger mer enn du trenger ditt fix i PUBG.

Er vel da ikke annet enn AMD og NVIDIA sin feil for og ikke ha gitt markedet det de har lyst på. GPU mangel har vært en ting i 1.5 år nå. Først nå skal de komme med dedikerte mining kort.

 

Er ikke så rart en bonde hadde brukt en 4 hjuls trekker på gården i stede for traktor om de ikke tilbyr traktorer på markedet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lever de fleste «greit» med Gtx 1060, som er over 18 måneder gammelt, til 3500 kroner?

 

Alt er relativt. Man må ikke selge hus og bil for å kjøpe skjermkort, men det er på ingen måte «greit» å kjøpe skjermkort nå.

Blir litt som jeg skal kjefte alle med mobil fordi de har gjort så data rammen har doblet seg i pris og det ikke passer inn i mitt budsjett :p

Lenke til kommentar

Det ville vært sammenlignbart om jeg hadde «kjeftet på» minere, noe jeg ikke har gjort. Jeg har uttrykt noe frustrasjon over prisøkningen.

MEN, har du planer om å kjøpe, eller er det en generell frustrasjon du kommer med? 

 

Skjermkort direkte fra nvidia.no har ikkje steget i pris :)

 

Titan Xp collectors edition er jo nesten billig i forhold til 1080ti @ komplett.no :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det ville vært sammenlignbart om jeg hadde «kjeftet på» minere, noe jeg ikke har gjort. Jeg har uttrykt noe frustrasjon over prisøkningen.

MEN, har du planer om å kjøpe, eller er det en generell frustrasjon

Begge deler. Jeg vurderte å kjøpe Vega (har freesync) men satt dessverre på gjerdet da Vega 56 lå ute til 4000. Ville vente på custom-kort, noe som aldri kom. Derfpr frustrert nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det ville vært sammenlignbart om jeg hadde «kjeftet på» minere, noe jeg ikke har gjort. Jeg har uttrykt noe frustrasjon over prisøkningen.

MEN, har du planer om å kjøpe, eller er det en generell frustrasjon

Begge deler. Jeg vurderte å kjøpe Vega (har freesync) men satt dessverre på gjerdet da Vega 56 lå ute til 4000. Ville vente på custom-kort, noe som aldri kom. Derfpr frustrert nå

 

 

Ryktene sier at 3. parts leverandører har sluttet å lage Vega da de ikke får GPUs fra AMD. 

Mesteparten av Vega gpus blir nok sendt til Apple, regner med de har førstepri. 

 

Litt om dette her også.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Lever de fleste «greit» med Gtx 1060, som er over 18 måneder gammelt, til 3500 kroner?

 

Alt er relativt. Man må ikke selge hus og bil for å kjøpe skjermkort, men det er på ingen måte «greit» å kjøpe skjermkort nå.

Blir litt som jeg skal kjefte alle med mobil fordi de har gjort så data rammen har doblet seg i pris og det ikke passer inn i mitt budsjett :p

 

når skjedde d, at rammen dobbla seg... Kjøpte ram for ca 1 år siden for å spille doom.  betalte vel rundt 1200kr for 2400mhz ... Dem har økt 300kr... Burde kjøpt 1070 den gang eller for 2 uker siden da det fortsatt kostet 3990 på netonnet....

 

Nå vil jeg vente til 2070, jeg tillater meg å tro at det kommer i Mai... Og at jeg kan reservere et i dag hos komplett, mulig?

Lenke til kommentar

 

 

Lever de fleste «greit» med Gtx 1060, som er over 18 måneder gammelt, til 3500 kroner?

 

Alt er relativt. Man må ikke selge hus og bil for å kjøpe skjermkort, men det er på ingen måte «greit» å kjøpe skjermkort nå.

Blir litt som jeg skal kjefte alle med mobil fordi de har gjort så data rammen har doblet seg i pris og det ikke passer inn i mitt budsjett :p

 

når skjedde d, at rammen dobbla seg... Kjøpte ram for ca 1 år siden for å spille doom.  betalte vel rundt 1200kr for 2400mhz ... Dem har økt 300kr... Burde kjøpt 1070 den gang eller for 2 uker siden da det fortsatt kostet 3990 på netonnet....

 

Nå vil jeg vente til 2070, jeg tillater meg å tro at det kommer i Mai... Og at jeg kan reservere et i dag hos komplett, mulig?

 

Har holdt på sånn en stund nå siden folk begynte og ville ha mye ram i sine samsung mobiler.

trend.ram.288dimm.ddr4_3000.4x4096.f20b9

2070 kommer nok i begynnelsen av mai om jeg kjenner Nvidia rett :p

Kan nok ikke reservere et produkt de ikke har lagt ut enda tror jeg, med mindre du får ordna noe greier over telefon da.

 

Titan XP er ikke langt unna 1080ti i pris i dag haha, nesten verd de få hundre kronene ekstra for bragging rights.

Får man waterblock til de da? :o

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En helt vanlig dag i krypto.
Jeg vet, krypto har dalt hvert år i januard/februar, men er lov å håpe. Minere ødelegger for den vanlige gamer.

Markedet bestemmer. Det gjør det vel alltid. Forbud og restriksjoner på varer. Har det noen gang virkelig fungert? Får alltids tak i upopulære miningkort? Håper du finner deg et greit kort til slutt. Neste år blir bedre skal du Se. Og da kommer vel også amd til å ta i bruk 7nm. Da blir gamer livet bra igjen;)

Lenke til kommentar

 

 

En helt vanlig dag i krypto.
Jeg vet, krypto har dalt hvert år i januard/februar, men er lov å håpe. Minere ødelegger for den vanlige gamer.

Det har da ikkje vært noe problem å få tak i skjermkort i Norge. Hvis man har hatt problemer, så er det kjøperen det står på.

Lenke til kommentar

 

 

 

En helt vanlig dag i krypto.
Jeg vet, krypto har dalt hvert år i januard/februar, men er lov å håpe. Minere ødelegger for den vanlige gamer.

Det har da ikkje vært noe problem å få tak i skjermkort i Norge. Hvis man har hatt problemer, så er det kjøperen det står på.

 

Noe får man alltids tak i, men i de siste dagene og ukene har det blitt betydelig verre. Har du sjekket lagerstatus på butikker i det siste, er ganske skrapet :p

Sjekket lagerstatus på komplett nå, eneste 1080ti de har er 5 stykk av evga kinpin edition  til 10999 :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

En helt vanlig dag i krypto.
Jeg vet, krypto har dalt hvert år i januard/februar, men er lov å håpe. Minere ødelegger for den vanlige gamer.
Det har da ikkje vært noe problem å få tak i skjermkort i Norge. Hvis man har hatt problemer, så er det kjøperen det står på.

Noe får man alltids tak i, men i de siste dagene og ukene har det blitt betydelig verre. Har du sjekket lagerstatus på butikker i det siste, er ganske skrapet :p

Sjekket lagerstatus på komplett nå, eneste 1080ti de har er 5 stykk av evga kinpin edition til 10999 :p

Men for 1 uke siden, så var det 150+ på lager. De som ikkje gidder å bestille eller gidder å følge med, ja de vil ikkje ha heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...