Gå til innhold

Tatt opp flere lån samtidig


Kjetil8738

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det finnes verre ting enn fengsel for mislighold av forbruksgjeld dersom det er en bevisst handling.

Kreditor kan f.eks selge gjelden din til profesjonelle innkrevere. Noen av disse er utstyrt med fleksibel moral og balltre

 

Edit: Dersom det kan bevises at det er tatt opp flere lån i løpet av kort tid med hensikt å misligholde de, så kommer vel dette innunder økonomisk kriminalitet og svindel, og kan da selvsagt straffes med fengsel.

Endret av Eriond
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja men jeg eier absolutt ingenting. Tingen er at jeg lånte penger fra 4 banker på sum 600.000, og brukte de på business i utlande (andre familie medlemmer driver), men probleme er at jeg får ikke tjent noe fra det før 1-2 år. I tillegg til jeg ikke er i stand til å jobbe akkurat nå pga fysisk og en del psykiske skader...

Lenke til kommentar

Hvis du bare lar det gå sin gang så ender det med gjeldssanering etter 5-6 år og du får beholde en viss sum i denne perioden. Staten går da inn og betaler gjelden. Mener det er sånn. Men spekulerer du i det er jeg ikke sikker på hva de gjør fordi da er det jo svindel og ikke vanlig mislighold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det vil si at jeg blir straffet?? Hvor lenge må jeg sone i fengsel sånn ca??

Du får ingen straff, annet enn at du får "politi på døra" dersom du ikke møter opp i de summariske rettsakene kreditor vil gjennomføre i ett forsøk på å inndrive gjelden.

 

Personlig mener jeg at en "bank" som låner ut 600k til en person uten jobb/inntekt/formue kan skylde seg sjøl.

 

Men, hadde det ikke vært bedre å kjøpt bitcoins for 2.4mill isf "business" (gambling?) i utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...