Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

Nei. Fordi Giske gjorde ikke noe annet enn å prøve seg.

 

Nå er det altså flere som har opplevd han som såpass ubehagelig at de har meldt i fra. Ingen har gjort dette med Grande (meg bekjent).

 

Skjeldent menn melder fra om trakassering.

Lenke til kommentar

Giske har ikke tvunget noen til noe; han har lagt an på mange uten å få napp. Keitete, sleskt, upassende, ja! Men er ikke det mer upassende at en dame på 38 knuller en 17 åring? 

 

 

Det kan du - og jeg og alle andre - synes akkurat hva du - jeg/vi - synes om. Selv synes jeg ikke det er upassende. Men det er altså uvesentlig, fordi det ikke er vi som er dommere i denne saken. Det er det - så lenge ingen av dem er tiltalt for noe kriminelt - partiene som er. Vil de at Giske og Grande og Leirstein og Riise skal representere dem så vil de det. Vil de det ikke så er det deres privilegium (avhengig selvsagt av hva medlemmene måtte mene, og hva vedtektene i partiene sier.)

 

Så kan du la være å stemme på Grande og Venstre, eller Giske og Ap, og bruke tiden din på å argumentere for hvorfor det er upassende med sex mellom 17-åringer og 38-åringer, om du ønsker det. Med eller uten håp om å påvirke samfunnsmoralen. Personlig håper jeg jo at vi er blitt såpass frigjorte her i landet etterhvert at sex mellom samtykkende voksne mennesker i utgangspunktet er helt OK, uansett alder og kjønn og utseende. 

 

Og ja, det gjelder både Grande og Giske.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg jo at vi er blitt såpass frigjorte her i landet etterhvert at sex mellom samtykkende voksne mennesker i utgangspunktet er helt OK, uansett alder og kjønn og utseende. 

 

Helt enig. Men samtidig er det nok ingen foreldre som synes det er vakkert når deres 17 (eller 19) årige barn har sex med en dobbelt (eller trippelt) så gammel dreven fulltids folkevalgt stortingspolitiker.

Lenke til kommentar

Om Giske hadde gjort noko liknande det Grande ser ut til å ha gjort, altså med ei berusa 16 år gamal jente, så ville det ikkje berre blitt slått opp, men det ville blitt karakterisert som den desidert verste saka.

Nei, det ville det ikke.

 

Men hvis vi sammenligner med Søviknes-saken og opptakten der, hvordan blir det da?

Sammenligningen er grunnløs, da det i Søviknes-saken var et konkret offer som også sto frem med historien sin.

 

Så viste det seg at det ikke var kødd likevel

Det gjorde det slett ikke. Resetts påstander var at det var et overgrep der hun hadde forgrepet seg seksuelt på et offer som ble traumatisert av hendelsen. Alt er løgn, bortsett fra at de hadde sex.

 

Men jeg regner med at "frivillig sex mellom ung mann og eldre kvinne" ikke selger like bra.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen sa at resett.no drev ryktespredning og videreføring av vandrehistorier. Og at jeg her inne drev med rykter og at dette var BS. Vel, gutten nå mannen har stått frem i gammelmedia, og sier følgende;

 

Vi hadde begge drukket. Vi gikk en tur og havnet i kanten på en kornåker, hvor vi lå sammen. Frivillig, sier han.

 

Unnskyldinger til undertegnede kan fremføres i postene under denne! ;)

Unnskyldninger for hva? Nå som gutten har stått frem viser det seg jo nettopp at Resett fremsatte løgnaktige rykter. Deres påstand var at det var et overgrep med seksuelt overfall som påførte gutten traumer. I realiteten var begge med på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

...frigjorte her i landet etterhvert at sex mellom samtykkende voksne mennesker i utgangspunktet er helt OK...

Jeg lurer på hva som er voksent i denne sammenhengen her? Hvor går grensen for å være voksen?

Lenke til kommentar

Helt enig. Men samtidig er det nok ingen foreldre som synes det er vakkert når deres 17 (eller 19) årige barn har sex med en dobbelt (eller trippelt) så gammel dreven fulltids folkevalgt stortingspolitiker.

 

 

Tja. Det kommer nok an på omstendighetene det. Sier jeg som til og med har et barnebarn på den alderen. Men det er altså nokså irrelevant i saken: Så lenge det ikke er ulovlig, så kan vi to synes hva vi vil.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan de kommer dårligere ut etter dette? Ingen ville snakke om dette fordi det passet ikke inn i hypen #metoo.

Det passer ikke inn i #metoo fordi det var frivillig fra begge parter, og ingen har lidd nød av det.

 

Å sammenligne dette med rene overgrep og seksuell trakassering der noen har blitt utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet er ren idioti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med unntak av at Grande har gått bak ryggen hans for å fremstille seg selv som et offer og han som overgrepsmann - hvilket er grunnen til at han velger å snakke.

Kan du linke til en kilde der hun fremstiller ham som en overgrepsmann? Og da mener jeg en kilde der hun går ut offentlig med dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Unnskyldninger for hva? Nå som gutten har stått frem viser det seg jo nettopp at Resett fremsatte løgnaktige rykter. Deres påstand var at det var et overgrep med seksuelt overfall som påførte gutten traumer. I realiteten var begge med på det.

Du burde lese dette sitatet noen ganger..

 

Gutten reagerer på Grandes aktive fremstilling av saken.

 

– Hun snur det altså plutselig til at det er jeg som er en overgriper og at det er jeg som burde ha skyldfølelse, sier han.

Lenke til kommentar

Må bare humre av de som prøver å fremstille dette som en ikke sak. Kunne i utgangspunktet ikke vært mer enig, men dette er noe mediene og hylekoret helt og holdent har lagt opp til selv i måten de behandler og omtaler lignende saker, bare med motsatt kjønn. Som så mange andre har nevnt, tenk om dette var f.eks en mannlig FRP politiker som hadde seg med ei 16-17 år gammel jente, da hadde det vært sodoma og gomorra, og vedkommende hadde blir kjørt helt i senk av offentligheten.

I hvilke tilsvarende saker har menn blitt behandlet annerledes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Om det er sant at hun forfalsker en overgrepshistorie

Hvilken overgrepshistorie forfalsker hun, og hvor har hun gjort det?

 

"Gutten reagerer på Grandes aktive fremstilling av saken.
 
– Hun snur det altså plutselig til at det er jeg som er en overgriper og at det er jeg som burde ha skyldfølelse, sier han.
 
– Jeg mistenker at dette er den versjonen hun også har gitt til statsministeren. Jeg har vært komfortabel med at vi ikke skal kommentere saken, men jeg er redd for at det er en annen sannhet som nå sprer seg, sier den nå 26 år gamle mannen til VG."
 
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som er voksent i denne sammenhengen her? Hvor går grensen for å være voksen?

 

Den seksuelle samtykkealder er klart definert i norsk lov. Om du synes 16-åringer er for unge til å velge hvem de vil ha sex med, så kan du selvsagt argumentere for at loven bør endres, til for eksempel 18, lik myndighetsalderen. Personlig vil jeg nok heller det motsatte, at 16 åringer får stemmerett og andre rettigheter. 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...