Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

21 år gammel nybegynner med 15 åring


Anbefalte innlegg

Vet at veldig mange varmer opp penefingern etter overskriften men håper noen leser.

 

Har i en veldig lang tid snakket med en jente fra en by attmed (omtrent en time med bil), og vi har snakket om alt som går ann og kommet på en riktig god tone, har alltid tenkt at det bare var vennskap innblandet, da det var aldri snakk om noe mer og alt var vennelig (vet ikke hvlrdan ekg skal forklare det).

Men greia er at i en god periode nå har hun snakket mer om sex og at vi burde møtes og alt mulig sånn. Hun har hatt sex med ganske mange flere enn meg, da jeg ikke er så veldig interessert i det rett og slett.

Har snakket mye med henne og sakt d er en aldersforskjell å tenke på og alt mulig. Men hun virker bestemt.

Har sakt at det er under lav aldern og alt.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. For jeg vil ikke såre henne. Og når hun blir 16 så er det jo ikke noen unskyldning.

 

Kan ikk lyve å si at jeg ikke har følelser for henne med tanke på at hun både ser, snakker og oppfører seg mye eldre enn hun er. Tips?

 

Anonymous poster hash: f3518...033

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.ung.no/Sex/2422_Seksuell_lavalder_-_hva_sier_loven.html

 

I forhold til dette er det vel i gråsonen. Hvis dere har et godt forhold burde det vel fungere å vente. Det at hun sier hun har sex med andre kan være manipulasjon. Grensen mellom barn og voksen er en skjønnsvurdering etter modenhet, men viktig å gjøre den vurderingen objektiv og ikke tenke med feil hode.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

I militæret når jeg var 19 år hadde jeg sjans på barnebarnet til sjefen min - hu var 15-16. Men jeg avsto, fordi jeg følte det var moralsk feil og aldersforskjellen var for stor. I den tia der, er 3-4 års alderforskjell ekstremt stort. Det jevner seg ut med åra. 

 

Men for all del, dette var 13 år siden og tidene har forandret seg vet jeg. 

 

Bare vær oppmerksom på at du innehar en stor maktposisjon ovenfor henne - mer enn du aner, basert på alder og det hele. Så jeg syns du er flink gutt som tar deg tid til å stoppe opp som dette å tenke over hva du gjør. Du vil nok merke at jenta forandrer seg ekstremt stort de neste årene. Bare tenk tilbake på da du var 16, kontra 17, 18 osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Om det er ok spørs nok litt på hvem du spør. De fleste vil nok tenke det er for stor aldersforskjell nå som hun er 15-16, men du gjør iallfall ikke noe ulovlig om du venter til hun er 16. Vil iallfall ikke råde deg til å løpe rundt å si at du knuller på en 16åring når du er 22. Samtidig må du gjøre det som føles riktig for deg :) Tviler på hun blir såret av at dere må vente til hun er 16.

Lenke til kommentar

Hvem er du? Betyr integritét noe for deg? Hvis du hadde hatt en datter på 15-16, hvordan hadde du ønsket at hun skulle oppføre seg, og hvordan hadde du ønsket at hennes venner skulle oppført seg?

 

Men, du bestemmer, ditt liv, så lenge hun er 16, gjør dere ingenting ulovlig. For det psykologiske, så er det ikke noe annet enn en rus. Så lenge du kan kontrollére hele greia, og ikke er et offer for egne følelser, så er dét alt som teller. Mtp hvis du finner ei dame å starte forhold med, og begynner å lengte etter å være utro med andre igjen. "Own your feelings."

Lenke til kommentar

Som andre sier er dette såpass ille at det tross alt er regulert av lov. Det burde fortelle deg alt du trenger å vite.

 

Mitt råd til deg må være at du burde forsøke å gå inn i deg selv. Hva er det som gjør at en voksen mann sosialiserer med og vurderer å ha sex med barn? Føler du deg usikker blant jevnaldrende?

Det kunne kanskje vært smart å jobbe med mestringsfølelse og din egen selvtillit. Eller kanskje det er et annet problem som ligger til grunn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ts kan du bare avklare for meg om du har lyst ti å ha sex med henne eller ikke? Syntes det var litt vanskelig å forstå utifra din førstepost, det virker som om du ikke vil ha sex selv når hun fyller 16 men føler at du må siden da har du ingen unnskyldning lenger, som du selv skrev? Men så virker det som om du liker henne alikevel?

Er helt OK å si nei. Du har ikke ansvar for hennes følelser. 

16 år gammel fitte er kanskje ikke verdt strevet som følger det, det spørs på hvor desperat du er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som andre har sagt så ikke rør noe før hu fyller 16. Det er ikke verd det.

Etter det kan det være kjærlighet for livet for alt jeg veit.

Jeg traff min eks litt før hu fylte 17 og litt før jeg fylte 27. Det varte i nesten ti år. (Og jeg tør påstå det var min livs kjærlighet). Alder trenger ikke være noen hindring. Seks år er ikke all verden. Men ikke risiker bøter, fengsel og sosial utkastelse for noen måneder. Bare vent litt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syns du skal la henne være samme om hun er 15 eller 16. Det at en 15 åring har hatt mange sexpartnere vitner i seg selv om at hun kanskje ikke har det helt bra. Menn misforstår gjerne så unge jenter fordi de kan se eldre ut og oppføre seg eldre enn de er, men de er faktisk bare barn. De har ikke kommet lenger en 15 åringer flest fordi om de er veslevoksen og er mer eller mindre ferdig med puberteten. Mentalt har de bare levd 15 korte år og har kanskje aldri vært forelsket en gang og aner ikke hvilke følelser som er det ene eller det andre. 



Anonymous poster hash: 6ddad...17d
Lenke til kommentar

 

Syns du skal la henne være samme om hun er 15 eller 16. Det at en 15 åring har hatt mange sexpartnere vitner i seg selv om at hun kanskje ikke har det helt bra. Menn misforstår gjerne så unge jenter fordi de kan se eldre ut og oppføre seg eldre enn de er, men de er faktisk bare barn. De har ikke kommet lenger en 15 åringer flest fordi om de er veslevoksen og er mer eller mindre ferdig med puberteten. Mentalt har de bare levd 15 korte år og har kanskje aldri vært forelsket en gang og aner ikke hvilke følelser som er det ene eller det andre. 

 

Anonymous poster hash: 6ddad...17d

 

Ferdig med puberteten? Er ikke uvanlig at det er da de først får mensen, så vil argumentere for at de aller fleste ikke er ferdige engang med det når de er 15. 

Lenke til kommentar

6 år er ikke stor aldersforskjell så kos dere når hun blir 16 og hvis hun fortsatt vil.

Når aldersforskjellen er nesten 40% av hele livet til den ene så er det en del. Det handler ikke om to voksne - isåfall ville nok ingen sagt deg imot, men her er det en voksen og et barn. Forskjellen på den mentale modningen er enorm her. Synes du heller ikke det er stor forskjell på alder hvis vi sier en 6 åring og en 12 åring?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...