Gå til innhold

ANMELDELSE: Playerunknown's Battlegrounds


Anbefalte innlegg

 

Gikk fort i svingene, mente det er rart at et spill med så store problem fortsatt får 8/10. Syns dette blir helt feil, uansett hvor underholdene spillet er.

 

Og spillet sliter skikkelig med nettkoden, dette er allment kjent og spillets største problem, selv om andre spill også gjør dette.

 

Ser frem til en ordentlig spillutvikler kommer på banen og lager et spill innenfor samme sjanger med assets de har laget selv, flere enn 4 ulike hus om og om igjen, bedre grafikk og bedre flyt. Med en gang det skjer blir dette spillet glemt.

Det spillet finnes allerede. Fortnite har både penere grafikk og flyter som en drøm. Jeg har enda ikke opplevd noen problemer med det spillet. 100% gratis er det også :)

 

 

Men Fortnite er vel P2W? Eventuelt mer P2W enn dette spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Gikk fort i svingene, mente det er rart at et spill med så store problem fortsatt får 8/10. Syns dette blir helt feil, uansett hvor underholdene spillet er.

 

Og spillet sliter skikkelig med nettkoden, dette er allment kjent og spillets største problem, selv om andre spill også gjør dette.

 

Ser frem til en ordentlig spillutvikler kommer på banen og lager et spill innenfor samme sjanger med assets de har laget selv, flere enn 4 ulike hus om og om igjen, bedre grafikk og bedre flyt. Med en gang det skjer blir dette spillet glemt.

Det spillet finnes allerede. Fortnite har både penere grafikk og flyter som en drøm. Jeg har enda ikke opplevd noen problemer med det spillet. 100% gratis er det også :)

 

 

Men Fortnite er vel P2W? Eventuelt mer P2W enn dette spillet?

 

Battle Royale moden har ingen P2W elementer. Kun kosmetiske ting man kan kjøpe.

PUBG har heller ingen P2W elementer, kun kosmetiske ting der også.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Ser frem til en ordentlig spillutvikler kommer på banen og lager et spill innenfor samme sjanger med assets de har laget selv, flere enn 4 ulike hus om og om igjen, bedre grafikk og bedre flyt. Med en gang det skjer blir dette spillet glemt.

 

Pubg ER det spillet du snakker om. Alle variantene jeg har spilt har føltes mye mer shit å spille enn Pubg (gameplayet og spillmotorens mekanikk).

H1z1, Fortnite, Day-Z osv føles bare clunky og tungvindt i forhold. Alle disse ble så og si glemt når Pubg ble pre-released.(bortsett fra Fortnite som er free2play ofc)

 

Og hvem faen bryr seg om hvem som har laget assets? Det er jo bare flisespikkeri.

Det har svært lite med noe som helst å gjøre - ja, du kan sikkert optimalisere det litt kjappere om du har modellert og laget alt fra scratch selv (siden du da har kjennskap til hvilke polygons osv man kan fjerne og optimalisere), men i det store bildet syns jeg det er et svakt argument.

Så og si alle spill i dag bruker premade assets (spess unity-spill, unreal engine osv).

 

Dessuten slapp Pubg nettopp et helt nytt map med massevis av nytt innhold (det inkluderer helt nye typer hus og boliger vi ikke har sett før).

 

Hvis du hadde vært hakket mindre salt i trusa, og blitt med på moroa, kan det faktisk hende du hadde hatt det gøy.... istedenfor å klage på det beste Battle Royale-spillet som har kommet på flere år.

Hadde du fulgt Pubg fra pre-release til nå, skal du se at de har gjort sykt mye på veldig kort tid. (se på h1 og day-z standalone i forhold - de har nesten ikke hatt framgang på 3 år)

 

Liker ikke å vise til tall for å argumentere, men se på salgstallene til Pubg og spør hvorfor det er så himmelsk høye tall?

De har forbigått Dota2 (som er gratis) og CS:GO i løpet av ett år.

Man kan sitte og pirke så mye man vil, men in the end er det bare hipt flisespikkeri for å gå mot strømmen

Lenke til kommentar

 

Ser frem til en ordentlig spillutvikler kommer på banen og lager et spill innenfor samme sjanger med assets de har laget selv, flere enn 4 ulike hus om og om igjen, bedre grafikk og bedre flyt. Med en gang det skjer blir dette spillet glemt.

 

Pubg ER det spillet du snakker om. Alle variantene jeg har spilt har føltes mye mer shit å spille enn Pubg (gameplayet og spillmotorens mekanikk).

H1z1, Fortnite, Day-Z osv føles bare clunky og tungvindt i forhold. Alle disse ble så og si glemt når Pubg ble pre-released.(bortsett fra Fortnite som er free2play ofc)

 

Og hvem faen bryr seg om hvem som har laget assets? Det er jo bare flisespikkeri.

Det har svært lite med noe som helst å gjøre - ja, du kan sikkert optimalisere det litt kjappere om du har modellert og laget alt fra scratch selv (siden du da har kjennskap til hvilke polygons osv man kan fjerne og optimalisere), men i det store bildet syns jeg det er et svakt argument.

Så og si alle spill i dag bruker premade assets (spess unity-spill, unreal engine osv).

 

Dessuten slapp Pubg nettopp et helt nytt map med massevis av nytt innhold (det inkluderer helt nye typer hus og boliger vi ikke har sett før).

 

Hvis du hadde vært hakket mindre salt i trusa, og blitt med på moroa, kan det faktisk hende du hadde hatt det gøy.... istedenfor å klage på det beste Battle Royale-spillet som har kommet på flere år.

Hadde du fulgt Pubg fra pre-release til nå, skal du se at de har gjort sykt mye på veldig kort tid. (se på h1 og day-z standalone i forhold - de har nesten ikke hatt framgang på 3 år)

 

Liker ikke å vise til tall for å argumentere, men se på salgstallene til Pubg og spør hvorfor det er så himmelsk høye tall?

De har forbigått Dota2 (som er gratis) og CS:GO i løpet av ett år.

Man kan sitte og pirke så mye man vil, men in the end er det bare hipt flisespikkeri for å gå mot strømmen

Grunnen til at jeg ikke liker at de bruker assets er at det ødelegger immersion for min del. Jeg er i et hus, en halvtime senere på en helt annen del av kartet går jeg inn i et identisk hus.

 

Har ikke fått gjort meg kjent med det nye mapet, men er enig i at det er mye bedre, selv om det er for stort for min smak med så lite vegetasjon.

 

At spillet er større en CS GO og Dota 2 på Steam er også en sannhet med modifikasjoner. Begge de to spillene har egne launchere/spillplatformer i Kina og har mest sannsynlig hatt mer enn 3 millioner samtidige spillere selv om det ikke vises på Steam.

 

Kjøpte spillet i våres og syns ikke spillet er så mye å skryte av enda. De fikser en ting og ødelegger en annen. Nå er endelig FPS blitt bedre men rubberbanding gjør spillet uspillbart. Den dagen en spillutvikler med mer erfaring kommer på banen bytter jeg tvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis man liker å bruke mye tid på å sanke ting og tang og minst mulig action, be my guest. Finnes andre spill som er langt mer spennende enn dette.

Du har tydeligvis ikke spilt spillet :-)

Man kan fint droppe der det er masse action, la alle gjør sankingen for deg og så drepe di :)

 

Uansett, highs and lows, de beste spillene har en balanse.

Er det bare full action hele tiden så blir det fort kjedelig og repeterende det og.

For meg er PUBG også veldig sosialt, takke være at det faktisk lar seg gjøre å slå av noe sjitprat mellom i slagene. 

Lenke til kommentar

Etter første kampen i Pochinki eller School er man enten tilbake i lobbyen og flyet (en prosess som kan ta noen minutter) eller så har man mye loot og jakter sirkelen. Lootcrates er også ofte mulig å få uten at det nødvendigvis blir skuddveksling, eller så er den tom når man kommer frem til den. Blir uansett litt nedetid, og det er helt greit.

Lenke til kommentar

"vinneren er gjerne den som er i stand til å tilpasse seg raskt.

 

I spillets nåværende stand er man dessverre bare så tilpasningsdyktig som kjøretøyet man har funnet seg tillater."

 

Føler virkelig disse to setningene fra anmeldelsen er antonymer. Om du føler deg så avhengig av bil, så er du rett og slett ikke tilpasningsdyktig. Jeg har kommet på topp 10 flere ganger hvor jeg har begynt på HELT feil ende av kartet og må løpe fra bygg til bygg i retning sirkelen.

 

Forøvrig ser jeg ikke hva som trekker spillet ned til 8/10. Jeg begynner å bli smålei spillet selv, men ser verken ut fra anmeldelsen eller egne erfaringer hvorfor det ikke er 9/10 eller 10. Har ikke for vane å påpeke slikt, men akkurat denne slår meg som merkverdig.

Lenke til kommentar

De rundene jeg har fartet rundt i kjøretøy har på ingen måte vært de jeg har gjort det best i. Tvert imot har det ført til at jeg har blitt plaffet ned ganske raskt flere ganger. Kjøretøy bråker og er lett synlige.

 

Har derimot kommet på topp 5 et par ganger ved å spille strategisk og forsiktig. Kanskje ikke like actionfylt, men nervepirrende når det er 3 igjen og sirkelen er på størrelse med et hus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har som regel gjort det best når ting stritter litt i mot, blir fort uoppmerksom når alt tilsynelatende går din vei. 

Mistet hele squaden her en dag, og endte opp i en 1vs2vs3 på slutten, endte opp med å ta alle 5 og sikre seieren for den runden. 

 

Den hjertebanken jeg satt igjen med i slutten av den runden er grunn nok alene til å spille dette PUBG.

Lenke til kommentar

Spillet begynner å bli litt småkjedelig for meg også, men det er vel å forvente når man har 320 timer på live og 32 timer på test serverne. Problemet mitt er først og fremst lugging når man lander tidlig i populære områder. Rubberbandingen er borte, og godt er det men det fremdeles vanvittig irriterende å lande og skal duellere med mange andre for bare å klikke febrilsk på våpen og ammo som av en eller annen grunn ikke vil bli plukket opp, samtidig som andre tydeligvis klarer å få plukket opp, ladet og skutt deg før du klarer det samme.

 

Det er også veldig mye rart med hitbox og generell lugging/lag i starten. I det ene gamet så blir jeg One-Shot drept av en P1911 pistol selv om jeg har level 3 helmet og level 2 body armour. Noe som skal være umulig, men jeg tar da utgangspunkt i at det er en form for server lag som gjør at vedkommende tydeligvis har  begynt å skutt og har fått av langt flere kuler enn hva som registreres i mitt game.

 

Det samme skjer jo andre veien også, når du kaster den ned i superpopulære bygninger og områder i starten av spillet så kan du plutselig oppleve at du tar opp en Mini-14, M416 og liggende og treffer personer med flere kuler uten at de går ned. Det er helt åpenbart at i ditt game så ser det ut som du treffer med langt flere kuler enn hva spillet/serverne tydeligvis registrerer og det er veldig frustrerende. Ikke bare er det frustrerende fordi det ofte kan føles vanvittig urettferdig da du føler du fort kan tape dueller med folk du er helt overbevist om at du har skutt nok ganger, men det er også irriterende fordi i starten så må du forholde deg til så mye og så mange at det gjerne går litt på automatikk så du vet at personen umulig kan tåle mer enn 3 AR-skudd så lenge han ikke har fått på seg noen form for beskyttelse og ergo så drar du av tre raske, kontrollerte skudd før du beveger deg over på andre personer også viser det seg at han ikke gikk ned på grunn av lugging som gjorde at bare to av dine tre skudd ble registrert av serveren/spillet.

 

 

Også har vi jo dette med melee som virker litt idiotisk spør du meg. Jeg forstår at det sikkert er sånn fordi man i utgangspunktet sjeldent skal klare å komme i en situasjon hvor du klarer å slå en annen person så de har gjort punch litt i overkant kraftig. Men det er helt latterlig at du bare tåler tre hoppeslag til kroppen, og det er vel bare to hoppeslag til hodet og eventuelt bare tre vanlige slag til hodet. Når du kombinerer dette med luggingen som ofte er i starten av kampene så ender man litt vel ofte opp med at du er stuck og av en idiotisk grunn ikke får lootet samtidig som en person kommer å slår deg i hjel litt vel raskt.

 

 

Også har vi jo alt rotet og tullballet med vehicles som henger seg fast i terrain og får deg drept/hardt skadet ut av ingenting. Senest i går hadde jeg en runde hvor jeg hadde M24, brodern hadde AWM og vi kjører relativt kontrollert på en vanlig motorsykkel uten sidevogn i type 40 km/t hvor den treffer noe helt usynlig på bakken så den flipper og vi begge dør umiddelbart. Bilene har også en lei tendens til å flippe, sprette og hoppe av gårde av helt minimale og usynlige ting i terrenget, spesielt på Erangel. Men i et par runder etterpå kommer det noen på motorsykkel med sidevogn i fullfart mot oss og jeg peprer de med M246 og får downet han ene, men motorsykkelen feier over meg og sistemann sitter på sykkelen som meier inn i stein mer eller mindre full hastighet og sykkelen eksploderer ikke og utrolig nok dør ikke personen heller så han kommer seg faktisk av sykkelen og får drept meg.

 

Dette med vehicles, eksplosjonradier når de først eksploderer, hvor mye som skal til før du tar damage av en liten dump når du kjører i vehicles, hvor store krasj som må til for at de eksploderer umiddelbart og hvilken hastighet du må ha / ikke ha for å ikke død så fort du hopper ut osv virker fryktelig diffust og ikke spesielt konsist. Har altså spilt i over 350 timer og har enda ikke blitt klok på noe av dette.

 

 

 

Det er alle disse småtingene jeg kjenner at irriterer meg mer og mer for jo mer jeg spiller spillet. Det går nok hånd-i-hånd med at etterhvert som du har lagt XXX-antall timer i spillet så er går ting bort ifra å være nytt og spennende, til å bli mer trivielt og jeg spiller jo på en helt annen måte nå enn jeg gjorde tidligere. 

 

Nå lander jeg helt bevist i populære områder midt på kartet, dette fordi det er mer spennende og underholdene å forsøke å kapre populære bygninger og steder i starten av spillet fremfor det å bare famle rundt og loote i flere minutter. Og grunnen til at jeg / vi alltid lander på midten av kartet er fordi vi i utgangspunktet alltid går for å lande i en sirkel og sannsynligheten for at du havner i eller hvertfall temmelig nærme startsirkelen er størst når du er midt på kartet. Grunnen til at jeg / vi ønsker dette er først og fremst fordi det betyr at vi kan finne oss bil mer eller mindre umiddelbart etter å ha fått sånn noenlunde kontroll der vi har landet også kan vi umiddelbart angripe først drop. Hvorfor gjør vi dette? Fordi det er mer interessant og morsomt. Det er alltid ekstra gøy å spille med loot fra drop fremfor "vanlig" loot og det første droppet er gjerne det som er "enklest" da folk flest enten er låst på grunn av de er dueller med andre spillere, eller de er for opptatt med å loote eller fordi de ikke har fått noen bil/sykkel enda og droppet er gjerne for langt unna til at de gidder å gå etter det til fots. Vil vel si at 7 av 10 ganger så klarer jeg å ta det første droppet uten konkurranse og 2 av 10 ganger så finner jeg det rett og slett ikke da det droppet så langt bort at innen jeg kommer frem med bil så har jeg null oversikt over hvor det har landet.

 

Hvorfor gå etter drop med engang? Fordi det er ekstra gøy og mer engasjerende med spesiell loot og det er jo utvilsomt mest verdifullt og få drop tidlig da verdien av en eventuell M24, AWM eller Mk14 er størst tidlig i spillet da du ofte får temmelig mange gode muligheter for å snipe andre. Tar du drop mot slutten (type topp 20) så er det ofte det blir mye closed-quartes så en sniper er temmelig overfladisk. Får du en AUG eller Groza så har du jo en awesome AR som vil glede deg hele gamet, får du M249 så looter du den bare fordi du føler at du må også irriterer du deg hver gang du innser hvor håpløst den strengtatt er.

 

 

Det som er litt ironisk at jeg vinner langt sjeldnere enn jeg gjorde før, men det er jo et direkte resultat av at jeg spiller langt mer offensivt, ja spiller vel strengtatt som en "idiot" til tider da det er litt mer gøy og interessant enn å spille passivt selv om sistnevnte stortsett alltid gir meg topp 10 og gjerne topp 4 plasseringer men den aggressive stilen ofte ender opp med 10-20 plass. Spesielt når du er så idiot at du i duo, selv med Groza hos meg, AUG hos brodern, og kanskje til og med en M24/AWM i tillegg på en av oss fremdeles går etter drops som noen hodeløse høns. Fanden vil ha mer osv..

 

Antallet kills derimot har jo økt fra typisk 2-4 per game til å gjerne være 8+ om jeg ikke dør tidlig.

 
 
 
 
Spillet er utvilsomt utrolig gøy, og selv nå etter 350 timer så blir jeg temmelig svett i henda og adrenalinet kicker inn når man passerer topp-10 og alt skal avgjøres. Ble passe forbannet i går når jeg og broderen ble stuck på terrain, altså helt stuck, vi kunne ikke bevege oss når det var topp-8 og jeg hadde Groza, han hadde AUG og  begge hadde vel rundt 8 kills hver også blir stuck og da pent nødt til å bare se på at sonen tar oss...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...