Gå til innhold

EA fjerner mikrotransaksjonene i Star Wars: Battlefront II


Anbefalte innlegg

Overskriften skulle nok heller vært: EA introduserer mikrotransaksjoner litt senere i Battlefront 2. 

 

Tar man f.eks gratisspill som Fortnite, hvor utviklerne ikke bare imponerer med quick fixes og updates på ukentlig basis, men hvor de virkelig har vist at de lytter til fansen, så synes jeg kosmetiske mikrotransaksjoner er en grei måte å støtte de på.

 

Men når man betaler full pris for et spill, og deretter kan kjøpe seg fordeler som har noe å si for selve gameplay, da er nok strikken strekt altfor langt spør du meg. 

 

Det skal bli spennende å se hva utfallet blir. Kan aldri tenke meg denne trenden kommer til å dø, det er altfor mye $$$$$ på spill. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Å kunne kjøpe ting in game for penger er absolutt ikke noe problem.

Problemet var feilinformasjon rundt dette systemet som førte til mye negativt rundt spillet.

 

I et fullpris spill er det ALLTID et problem med Micro transaksjoner.

Synes det er greit slik de gjør i Overwatch f,eks at du kun unlocker kosmetiske ting. Da slipper vi DLC tull og det går ikke utover balansen i spillet.
Uten at Overwatch hadde vi ikke hatt det EA gjør nå. Etter Overwatch har AAA spill med lootboxes og micro transaksjoner eksplodert.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Å kunne kjøpe ting in game for penger er absolutt ikke noe problem.

Problemet var feilinformasjon rundt dette systemet som førte til mye negativt rundt spillet.

I et fullpris spill er det ALLTID et problem med Micro transaksjoner.
Synes det er greit slik de gjør i Overwatch f,eks at du kun unlocker kosmetiske ting. Da slipper vi DLC tull og det går ikke utover balansen i spillet.
Uten at Overwatch hadde vi ikke hatt det EA gjør nå. Etter Overwatch har AAA spill med lootboxes og micro transaksjoner eksplodert.

 

 

Call of Duty Advanced Warfare kom ut to år før Overwatch, og der ga lootboxene våpen varianter som var bedre enn orginalen - noe man selvsagt kunne grinde seg til også, men som ville vært mye mer opp til tilfeldigheter.

 

For ikke å snakke om GTA Online...

 

Så jeg føler igrunn ikke at det var Overwatch som startet denne trenden, der er det i det minste KUN kosmetiske ting man kan kjøpe.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Å kunne kjøpe ting in game for penger er absolutt ikke noe problem.

Problemet var feilinformasjon rundt dette systemet som førte til mye negativt rundt spillet.

 

I et fullpris spill er det ALLTID et problem med Micro transaksjoner.
Synes det er greit slik de gjør i Overwatch f,eks at du kun unlocker kosmetiske ting. Da slipper vi DLC tull og det går ikke utover balansen i spillet.
Uten at Overwatch hadde vi ikke hatt det EA gjør nå. Etter Overwatch har AAA spill med lootboxes og micro transaksjoner eksplodert.

 

Call of Duty Advanced Warfare kom ut to år før Overwatch, og der ga lootboxene våpen varianter som var bedre enn orginalen - noe man selvsagt kunne grinde seg til også, men som ville vært mye mer opp til tilfeldigheter.

 

For ikke å snakke om GTA Online...

 

Så jeg føler igrunn ikke at det var Overwatch som startet denne trenden, der er det i det minste KUN kosmetiske ting man kan kjøpe.

Ja sa bruken eksploderte ikke at det ikke fantes før.

 

https://youtu.be/NLDid1UNyg8

Lenke til kommentar

En ting å tenke på.

Om de ikke klarer å innføre et nytt system som klagerne klarer å akseptere (lite sannsynlig, selv om de fjerner alt annet enn kosmetikk fra kassene)

Så tjener de ikke penger lengre.

Tjener de ikke penger lengre så kan de ikke holde servere og dlc gående.

Klarer de ikke det, så vil spillet dø.

Kanskje de til og med må ta betalt for dlc igjen, noe som også vil skade spillet.

Om dette skjer, så flopper spillet.

(og battlefield har ikke gjort det helt bra)

Disney kommer nok til å trekke star wars avtalen fra EA.

Da blir nok ikke ea glade.

Da er det bare å si hadet til Dice...

(vi vet alle at når et nytt ea spill flopper, så stenger de studioet bak)

 

Ingen flere battlefield spill da... Med mindre et annet firma tar over.

Lenke til kommentar

Alt som kan kjøpes for ekte penger må kunne eies i evig tid og kunne selges av eieren -- selv om det er digitalt innhold.

At spill lisensieres til personer er greit nok.
Da betaler vi for opplevelsen.

Men gjenstander i spill som kan kjøpes for penger -- og spillkontoer -- må kunne selges eller gis bort til noen som også eier spillet.

EU var inne på noe, for noen år siden -- men det ser ut til å ha kokt bort i kålen.

Lenke til kommentar

Alt som kan kjøpes for ekte penger må kunne eies i evig tid og kunne selges av eieren -- selv om det er digitalt innhold.

 

At spill lisensieres til personer er greit nok.

Da betaler vi for opplevelsen.

 

Men gjenstander i spill som kan kjøpes for penger -- og spillkontoer -- må kunne selges eller gis bort til noen som også eier spillet.

 

EU var inne på noe, for noen år siden -- men det ser ut til å ha kokt bort i kålen.

 

Du eier jo kontoen du bruker, og alt på den.

Så det er bare å selge kontoen om noen år da.

Lenke til kommentar

De to problemene er at du kan kjøpe deg til fordel i flerspiller, sikkert morsomt for dem som er ræva spillere, men det gjør at det å mestre spillet mister sin betydning.

 

Det andre problemet er loot crates fordi du vet ikke hva du får. Du kjøper en kasse hvor det kan hende du får noe bra men i de fleste tilfeller får du noe halvgodt du ikke trenger, pluss en del annet ubrukelig. Dette er det som gjør at en kan kalle det gambling.

 

Jeg hater mikrotransakjsoner, men ekspansjonspakker er greit å betale for så lenge det er tillegger til hovedhistorien.

I plants vs zombies garden warfare gikk mikrotransakjsoner greit selv om jeg ikke likte dem, rett og slett fordi det var lett å tjene poeng til å bruke ved å spille spillet. Nyere spill virker å gjøre det vanskeligere å tjene opp poeng ved å spille slik at du nesten må bruke penger om du ikke spiller hele tiden.

Lenke til kommentar

En ting å tenke på.

Om de ikke klarer å innføre et nytt system som klagerne klarer å akseptere (lite sannsynlig, selv om de fjerner alt annet enn kosmetikk fra kassene)

Så tjener de ikke penger lengre.

Tjener de ikke penger lengre så kan de ikke holde servere og dlc gående.

Klarer de ikke det, så vil spillet dø.

Kanskje de til og med må ta betalt for dlc igjen, noe som også vil skade spillet.

Om dette skjer, så flopper spillet.

(og battlefield har ikke gjort det helt bra)

Disney kommer nok til å trekke star wars avtalen fra EA.

Da blir nok ikke ea glade.

Da er det bare å si hadet til Dice...

(vi vet alle at når et nytt ea spill flopper, så stenger de studioet bak)

Ingen flere battlefield spill da... Med mindre et annet firma tar over.

Rabide monstere fortjener å dø.

Om spillet går til helvete og blir en megaflopp er det det fortjener.

Og vi kan håpe at EA aldri får røre Star Wars lisensen igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? De har fjernet microtransactions fullstendig, og fortsatt klager dere? Hva krever dere for å slutte å klage? Skal dere få betalt for å spille?  :huh:

 

Enten er du lønnet av EA eller så har du ikke lest artikkelen. De fjerner det ikke, de håper på folk skal tro det. For så å skyte inn flere mikrotransaksjoner enn du kan drømme om.

 

Jeg har aldri håpet mer på at noe flopper total enn dette spillet. Man KAN gjøre mikrotransaksjoner "riktig".

Det er synd at folk kjøper dette spillet, for de er med på å helle bensin på et bål, som har enormt potensiale til å starte en hel skogbrann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting å tenke på.

Om de ikke klarer å innføre et nytt system som klagerne klarer å akseptere (lite sannsynlig, selv om de fjerner alt annet enn kosmetikk fra kassene)

Så tjener de ikke penger lengre.

Tjener de ikke penger lengre så kan de ikke holde servere og dlc gående.

Klarer de ikke det, så vil spillet dø.

Kanskje de til og med må ta betalt for dlc igjen, noe som også vil skade spillet.

Om dette skjer, så flopper spillet.

(og battlefield har ikke gjort det helt bra)

Disney kommer nok til å trekke star wars avtalen fra EA.

Da blir nok ikke ea glade.

Da er det bare å si hadet til Dice...

(vi vet alle at når et nytt ea spill flopper, så stenger de studioet bak)

 

Ingen flere battlefield spill da... Med mindre et annet firma tar over.

 

Den eneste grunnen til at EA kan finne på å tape på grunnleggende salg og drift av Battlefront 2 er fordi de selv har føkket det opp til det punktet hvor det forhåpentligvis ikke er så mange som gidder å kjøpe det lenger.

 

Som er helt greit. De fortjener det. Men hvis de i utgangspunktet hadde vært mindre grådige, så hadde de helt fint tjent nok til å holde spillservere i drift og vedlikeholde spillet i den planlagte perioden og sittet igjen med en pen profitt bare fra basissalget. Men "pen profitt" er tydeligvis ikke nok i denne bransjen. De ble for grådige, og ender forhåpentligvis opp med å tape penger. Det er ikke et stort tap om EA mister Star Wars-lisensen, er det en ting jeg kan garantere så er det at det finnes flust med mer kompetente selskaper som sikler etter den lisensen.

Lenke til kommentar

En ting å tenke på.

Om de ikke klarer å innføre et nytt system som klagerne klarer å akseptere (lite sannsynlig, selv om de fjerner alt annet enn kosmetikk fra kassene)

Så tjener de ikke penger lengre.

Tjener de ikke penger lengre så kan de ikke holde servere og dlc gående.

Klarer de ikke det, så vil spillet dø.

Kanskje de til og med må ta betalt for dlc igjen, noe som også vil skade spillet.

Om dette skjer, så flopper spillet.

(og battlefield har ikke gjort det helt bra)

Disney kommer nok til å trekke star wars avtalen fra EA.

Da blir nok ikke ea glade.

Da er det bare å si hadet til Dice...

(vi vet alle at når et nytt ea spill flopper, så stenger de studioet bak)

 

Ingen flere battlefield spill da... Med mindre et annet firma tar over.

Ea tjener fett med gryn. Og om de er så opptatt av servere til spillet så kan de la folk kjøre dedicated servers. Men det vil de selvsagt ikke. AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg finner det festlig at EA ikke trodde at noen ville gjennomskue det elendige progresjonssystemet, og at det attpåtil var nødvendig med i underkant av en million downvotes før de i det hele tatt svarte folket.

Folk flest skjønte det sikkert ikke før noen internett kjendiser laget et rabalder.

Problemet hadde nok blitt tatt opp etterhvert men mest sannsynlig etter launch. Da hadde skaden allerede skjedd og spillet hadde sikkert levd en liten tid før det hadde dødd helt ut. EA/Dice hadde nok innsett at de måtte gjøre endringer uansett hvis de hadde ønsket at spillet skulle leve så lenge de har kalkulert. Det som nå kommer frem er at spillet lener seg tungt på et progresjonssystem som vissnok er vanskelig å forholde seg til og i tillegg tilfører mikrotransaksjoner. Det som er litt tragisk er uansett om man har tjent seg eller kjøpt seg credits så bruker man det uansett til å gamble på crates, man kan ikke kjøpe seg direkte items eller annet.

Hvis man tar bort dette systemet og singleplayeren (som noen har begynt å omtale som mer fan-fiction enn god story) så sitter man så og si igjen med det samme som forrige battlefront-spillet.

Endret av Hojjoj
Lenke til kommentar

En ting å tenke på.

Om de ikke klarer å innføre et nytt system som klagerne klarer å akseptere (lite sannsynlig, selv om de fjerner alt annet enn kosmetikk fra kassene)

Så tjener de ikke penger lengre.

Tjener de ikke penger lengre så kan de ikke holde servere og dlc gående.

Klarer de ikke det, så vil spillet dø.

Kanskje de til og med må ta betalt for dlc igjen, noe som også vil skade spillet.

Om dette skjer, så flopper spillet.

(og battlefield har ikke gjort det helt bra)

Disney kommer nok til å trekke star wars avtalen fra EA.

Da blir nok ikke ea glade.

Da er det bare å si hadet til Dice...

(vi vet alle at når et nytt ea spill flopper, så stenger de studioet bak)

 

Ingen flere battlefield spill da... Med mindre et annet firma tar over.

Ser ut som om de ikke er så bekymret selv:

 

 

"On November 16, 2017, Electronic Arts Inc. (“EA”) announced in a blog on its website at www.ea.com/news that it will turn off all in-game purchases for the Star Wars Battlefront II title until further notice," said the statement, along with the original press release issued by EA's Jacob J. Schatz. "This change is not expected to have a material impact on EA’s fiscal year 2018 financial guidance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...