Gå til innhold

EA fjerner mikrotransaksjonene i Star Wars: Battlefront II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter til de faktisk sier noe helt konkret om hvilke endringer de kommer til å gjøre før jeg i det hele tatt begynner å vurdere å kjøpe det her.

 

Mikrotransaksjoner eller ikke, progresjonssystemet som det er i sin nåværende tilstand er uansett så bedritent at jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å få fort lei og ikke få noe særlig verdi ut av spillet. Det er tross alt bare en enda værre utgave av det i utgangspunktet skikkelig dårlige systemet i forgjengeren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så dem fjerner mikrotransaksjonene nå som det blåser som verst, for så å snike dem inn igjen senere, etter at en haug av godtroende folk har kjøpt spillet.

Jeg tror dette var et forsøksprosjekt fra EA og Dice hvor dem ville teste hvor langt strikken kunne strekkes, og denne gangen gikk dem for langt.

 

Dette er en viktig seier for gamere. Andre utviklere har nok fulgt denne saken med ørneblikk.

Hadde ikke dette blitt stoppet nå, ville det forandret gaming og loot kasser i spill til det verre i kommende spill.

En liten spiker i lootkisten, men vi har en lang vei å gå enda før denne latterlige melkingen av kundene forsvinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Avventer til å høre hvordan dem skal innføre dette igjen før jeg velger å klage over det. Dette er et flott tiltak til å begynne med og langt mer enn jeg hadde forventet. Noe positiv må det gå an å være? :p

Med selskaper som EA så er det mye mer fornuftig å forvente det verste frem til de faktisk gjør noe konkret.

 

Jeg er ikke optimist, og kommer ikke en gang til å vurdere å kjøpe spillet før de har kommet med helt konkrete forsikringer om eksakt hva de skal forandre, og disse forandringene tilfredsstiller mine krav til et spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men vi kommer aldri til å bli kvitt mikrotransaksjoner og loot esker.

Jo, det kan godt skje. Men jeg tror dessverre ikke vi kan forvente at forbrukere handler til sitt eget beste og slutter å kjøpe dem (det er tross alt mange mennesker der ute med gamblingproblemer som alltid kommer til å bli trukket til å bruke penger på denne typen systemer), men hvis myndighetene blir involvert så kan vi se enden på dem. Det er bare en prosess som tar tid.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tipper ikke EA vil ha enda en telefon ifra Disney. Så jeg har tro på at dette blir til det bedre. Men vi kommer aldri til å bli kvitt mikrotransaksjoner og loot esker. Slik er det bare. Men det er forskjell på å forpeste hele spillet slik som det var og ha mulighet til å kjøpe ting å tang. 

 

Yes, dette er nok Disney som har forlangt. CNN prøvde få tak i Disney i går for en kommentar på at de "pusher" gambling på barn. Disney er sterkt i mot gambling. Og ikke minst så vil de ikke ha så mye negativitet rundt star wars nå som neste film er rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

 

Men vi kommer aldri til å bli kvitt mikrotransaksjoner og loot esker.

Jo, det kan godt skje. Men jeg tror dessverre ikke vi kan forvente at forbrukere handler til sitt eget beste og slutter å kjøpe dem (det er tross alt mange mennesker der ute med gamblingproblemer som alltid kommer til å bli trukket til å bruke penger på denne typen systemer), men hvis myndighetene blir involvert så kan vi se enden på dem. Det er bare en prosess som tar tid.

 

 

Med andre ord vi kommer aldri til å bli kvitt det. Eneste dem gjør om det skulle bli stadfesta at det er gambling. Noe jeg tviler det kommer til å bli. Er å justere slik at dem havner i grå sona. EA hadde i år alene ved mai tjent $1.66 bilion. Ubisoft melder at dem nå tjener mer på det en å selge spill...

 

Så dette forsvinner aldri.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Seriøst? De har fjernet microtransactions fullstendig midlertidig, og fortsatt klager dere? Hva krever dere for å slutte å klage? Skal dere få betalt for å spille?  :huh:

Fikset litt på den for deg.

 

Hva jeg vil ha er konkret informasjon om hva de kommer til å endre, og at de endringene gjør at unlocksystemet blir mindre frustrerende å grinde seg gjennom, og gir færre konkrete fordeler og heller bare variasjoner i spillestil.

 

Vi vet at mikrotransaksjoner kommer tilbake. EA sier det rett ut i pressemeldingen sin. Vi vet ikke hvilken form de kommer tilbake i. Så for alt vi vet kan dette være ren spin uten noen som helst reell effekt, kun for å prøve å motvirke noe av all den dårlige pr-en spillet har fått i det siste. Det er ingen grunn til å tro at noe blir bedre før EA faktisk konkretiserer hva de har tenkt å gjøre.

Endret av Sutekh
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...