Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2017


Anbefalte innlegg

 

 

Men hva som er problemet da? 

Det er jo fortsatt billigere enn 15k ? 

 

Tror ikkje du skal sammenligne DNB mastercard kampanje med black friday, for det er ikkje det samme.

 

Nei, DnB kampanjene går 3-4 (eller mer?) ganger i året. Black Friday er liksom bare en gang i året. Da forventer man stortromma på Black Friday, ikke en hvilken som helst weekend i løpet av året..

 

Men du skjønner vel det det er DNB som kjører kampanje i samarbeid med Power og ikkje Power selv?

 

 

Hvor har du det fra? Jeg spurte en Power ansatt om nettopp det. Og han svarte at det var slik i begynnelsen, men at det nå er Power som gir rabatten 100% selv. "Samarbeidet" består i av at DnB opplyser sine kunder om at kommende kampanjer. Altså svært målrettet reklame som man nesten ikke kan reservere seg mot om man allerede eier DnB Mastercard.

 

For Power sin del så er det attraktivt å selge med rabatt så lenge de er "miniputten" i markedet. Om de har en målsetning om å ta markedsandeler, så er det viktigere for dem at folk handler fra dem, og ikke konkurentene. Neste år kan de så skryte av å ha vokst hele X% i forhold til konkurentene. Power tjener nok ikke mye i disse kampanje helgene. Annet enn omsetning.. Skjønt, de er jo etterhvert blitt svært flinke på å gjøre det vanskelig å spare noe særlig selv med denne rabatten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor har du det fra? Jeg spurte en Power ansatt om nettopp det. Og han svarte at det var slik i begynnelsen, men at det nå er Power som gir rabatten 100% selv. "Samarbeidet" består i av at DnB opplyser sine kunder om at kommende kampanjer. Altså svært målrettet reklame som man nesten ikke kan reservere seg mot om man allerede eier DnB Mastercard.

 

For Power sin del så er det attraktivt å selge med rabatt så lenge de er "miniputten" i markedet. Om de har en målsetning om å ta markedsandeler, så er det viktigere for dem at folk handler fra dem, og ikke konkurentene. Neste år kan de så skryte av å ha vokst hele X% i forhold til konkurentene. Power tjener nok ikke mye i disse kampanje helgene. Annet enn omsetning.. Skjønt, de er jo etterhvert blitt svært flinke på å gjøre det vanskelig å spare noe særlig selv med denne rabatten..

 

Har også hørt det samme når jeg spurte en ansatt, han sa at "før i tiden" så delte DNB og Power på rabatten, selv i mellom, altså 10% hver. Men nå står Power for hele rabatten selv.

 

Tørr ikke tenke hvor mye de taper i løpet av disse dagene, det er noen produkter som blør penger allerede med tanke på inntjening, og 20% på topp av dette kan ikke være godt for lommeboka. Men igjen det er bare 4 ganger i løpet av et år, men allikevel.

Lenke til kommentar

 

 

Hvor har du det fra? Jeg spurte en Power ansatt om nettopp det. Og han svarte at det var slik i begynnelsen, men at det nå er Power som gir rabatten 100% selv. "Samarbeidet" består i av at DnB opplyser sine kunder om at kommende kampanjer. Altså svært målrettet reklame som man nesten ikke kan reservere seg mot om man allerede eier DnB Mastercard.

 

For Power sin del så er det attraktivt å selge med rabatt så lenge de er "miniputten" i markedet. Om de har en målsetning om å ta markedsandeler, så er det viktigere for dem at folk handler fra dem, og ikke konkurentene. Neste år kan de så skryte av å ha vokst hele X% i forhold til konkurentene. Power tjener nok ikke mye i disse kampanje helgene. Annet enn omsetning.. Skjønt, de er jo etterhvert blitt svært flinke på å gjøre det vanskelig å spare noe særlig selv med denne rabatten..

 

Har også hørt det samme når jeg spurte en ansatt, han sa at "før i tiden" så delte DNB og Power på rabatten, selv i mellom, altså 10% hver. Men nå står Power for hele rabatten selv.

 

Tørr ikke tenke hvor mye de taper i løpet av disse dagene, det er noen produkter som blør penger allerede med tanke på inntjening, og 20% på topp av dette kan ikke være godt for lommeboka. Men igjen det er bare 4 ganger i løpet av et år, men allikevel.

 

 

DnB får jo uansett sin del av kaken med kunder som plutselig ikke får råd til å betale tilbake hele beløpet ved forfall. Så får de 20+% renter på kreditten..

Lenke til kommentar

No blir eg sikkert mindre poppis her inne, men eg lurer egentlig litt på hva folkene her inne forventer .

Dere snakker om en toppers oled tv til 14k, og dere griner på nesen fordi det ikkje er billigere. 

 

Kan dere gjøre meg den tjenesten og bare tenke tanken på at prisene allerede er så presset at det er svæææært lite å gi tilbud på?

Eg er sikker på at dere blir mindre frustrerte da. 

 

De kan ikkje gi vekk alt til 50% rabatt, så derfor kjører de noen få gode, og det spesielt på de dyre tingene der det er mest å rabbatere

Greia er at de selger inn BLACK FRIDAY som årets desidert beste tilbuds dag/uke. Det blir huset så jævli opp at man blir kvalm, men så viser det seg at om man hadde slått til på DNB tilbudet noen uker før (hvor man nærmeste ikke legger merke til at det er tilbud engang) hadde man spart 15% i tillegg av denne "fantastiske" prisen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Men hva som er problemet da? 

Det er jo fortsatt billigere enn 15k ? 

 

Tror ikkje du skal sammenligne DNB mastercard kampanje med black friday, for det er ikkje det samme.

 

Nei, DnB kampanjene går 3-4 (eller mer?) ganger i året. Black Friday er liksom bare en gang i året. Da forventer man stortromma på Black Friday, ikke en hvilken som helst weekend i løpet av året..

 

Men du skjønner vel det det er DNB som kjører kampanje i samarbeid med Power og ikkje Power selv?

 

 

Hvor har du det fra? Jeg spurte en Power ansatt om nettopp det. Og han svarte at det var slik i begynnelsen, men at det nå er Power som gir rabatten 100% selv. "Samarbeidet" består i av at DnB opplyser sine kunder om at kommende kampanjer. Altså svært målrettet reklame som man nesten ikke kan reservere seg mot om man allerede eier DnB Mastercard.

 

For Power sin del så er det attraktivt å selge med rabatt så lenge de er "miniputten" i markedet. Om de har en målsetning om å ta markedsandeler, så er det viktigere for dem at folk handler fra dem, og ikke konkurentene. Neste år kan de så skryte av å ha vokst hele X% i forhold til konkurentene. Power tjener nok ikke mye i disse kampanje helgene. Annet enn omsetning.. Skjønt, de er jo etterhvert blitt svært flinke på å gjøre det vanskelig å spare noe særlig selv med denne rabatten..

 

Ok, da tar eg feil da eg ikkje var klar over at det hadde endret seg. 

 

Men står fortsatt for det eg sa, det begrenser seg hvor mye butikkene kan rabattere på de "billige" produktene

Lenke til kommentar

 

No blir eg sikkert mindre poppis her inne, men eg lurer egentlig litt på hva folkene her inne forventer .

Dere snakker om en toppers oled tv til 14k, og dere griner på nesen fordi det ikkje er billigere. 

 

Kan dere gjøre meg den tjenesten og bare tenke tanken på at prisene allerede er så presset at det er svæææært lite å gi tilbud på?

Eg er sikker på at dere blir mindre frustrerte da. 

 

De kan ikkje gi vekk alt til 50% rabatt, så derfor kjører de noen få gode, og det spesielt på de dyre tingene der det er mest å rabbatere

Greia er at de selger inn BLACK FRIDAY som årets desidert beste tilbuds dag/uke. Det blir huset så jævli opp at man blir kvalm, men så viser det seg at om man hadde slått til på DNB tilbudet noen uker før (hvor man nærmeste ikke legger merke til at det er tilbud engang) hadde man spart 15% i tillegg av denne "fantastiske" prisen.

 

Eg er delvis enig. det er solide rabatter på de dyreste produktene

Lenke til kommentar

Min rangering på kickback er som følger:

 

1. Remember Reward. Den fordelsportalen som gir soleklart høyest prosentsats. Litt ymse om rabattene blir registrert, men de fikser alltid opp i det om man etterspør.

2. Norwegian Reward. Enkel, grei, og pengene kommer alltid raskt inn. Ulempen er at man kun kan bruke pengene på flyreiser.

3. ViaTrumf. Veldig treg, og det skjer regelmessig at kjøpene ikke registreres. Veldig vanskelig å klage, og treg behandling. Fordelen er at Trumf = Penger på konto (eller EB-poeng).

 

Egentlig bruker jeg omtrent kun Remember Reward da det gir soleklart mest rabatt i så godt som alle butikker. Andre portaler bruker jeg kun om jeg de har butikker som 3 overnevnte ikke har.

 

Edit:

 

Tok å søkte opp en del eksempler på kjente butikker:

 

Byggmax
Remember: 6%
Norwegian: 3.5%
ViaTrumf: 4.5%
Kickback: 4%
 
Dustin
Remember: 3%
Norwegian: Ikke tilgjengelig
ViaTrumf: 2%
Kickback: 2%
 
InkClub
Remember: 15%
Norwegian: 12%
ViaTrumf: 12%
Kickback: 6%
 
Teknikmagasinet
Remember: 8%
Norwegian: 5%
ViaTrumf: 6%
Kickback: 5%
Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

 

Du må klikke videre under kategoriene

Der ja.

 

Var 65" gitt :p

 

77" hadde jeg klint til tvert og bytta min Sharp 80"

 

haha 77" W7 til 44444 så hadde vært temmelig sykt, siden den koster 180 000 kr eller no :p

 

Men ja skuffende i år altså :/ teite black week opplegget de har.

 

Er vel cdon,netonnet, komplett og power nå som ikke må skuffe. Virker som det eneste jeg kjøper blir mesh greia til Linksys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...