Gå til innhold

ANMELDELSE: Super Mario Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullefanten, tror ikje du skjønne at storyen e lette. Sånt at alle som kjøpe spille ska klara å redda prinsesså. Men for oss hardcore spillerar. Begynne spille etter final bossen e begynt. Du har ikje ronda mario, du har så vidt begynt å spilla mario. Å eg ska låva deg det blir mye vanskligare itte det. Så karakteren din betyr ingen ting. Kan ikje gi karakter på ein film du har sitt halveis. Når du har sammla minst 800 moons ska du få låv å gi karakter. Detta e et fantastisk spill å fortjene minst ein 9. Har aldri spillt et så bra plattform spill før. Å eg har spill mongen. Begynte karrieren med Amiga 500. Eg seie barra løp å kjøp. Trenge flerre platform spill!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette virkelig et spill folk ønsker å spille?

Hvis de hadde lagt like mye tid og ressurser i et 2D-Mario så hadde det antakelig slått alle rekorder.

 

De kan ikke bare la deg spille som Mario, de må ha med noe nytt for å selge. Folk hadde kommet til å si "Dette er likt tidligere spill." og trekke på skuldrene.

I utgangspunktet vil jeg si at du har et poeng, men på den annen side solgte New Super Mario Bros som hakka møkk (på flere plattformer), til tross for at det var særdeles lite nytt og spennende der.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg si at du har et poeng, men på den annen side solgte New Super Mario Bros som hakka møkk (på flere plattformer), til tross for at det var særdeles lite nytt og spennende der.

Jo, men da var det "nyskapning", nå måtte de ha noe mer. Sannsynligvis er det ikke lønnsomt å lage en påkostet sidescroller selv om det hadde vært det ultimate. Folk flest kjøper nye casual-vennlige produkter bare de er populære, moderne og trendy.

 

Jeg mener at salgsfremmende evolusjon ved å stadig legge til nye funksjoner er en uting enten det gjelder komputer- og videospill eller nye revisjoner av mobiltelefoner.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

99,9% av spill inneholder kun ting som har blitt gjort før. Man må se på helheten.

 

Jada, man trenger ikke noe veldig nytt. Og spillet virker kult (dog orginalt er det ikke, enda et supermario-spill med påtvungede gimmick-kontroller, ganske typisk nintendo vil jeg påstå :))

 

AtW

 

 

Feil.

 

Hvis du tenker på motion control som påtvunget så stemmer ikke det. Jeg har kommet langt ut i spillet og har ikke trengt å bruke motion control en eneste gang. Det eneste man ikke kan gjøre uten motion control er å kaste hatten oppover, og det er ikke nødvendig noe sted i spillet. Man kan spille gjennom hele spillet uten.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

 

99,9% av spill inneholder kun ting som har blitt gjort før. Man må se på helheten.

Jada, man trenger ikke noe veldig nytt. Og spillet virker kult (dog orginalt er det ikke, enda et supermario-spill med påtvungede gimmick-kontroller, ganske typisk nintendo vil jeg påstå :))

 

AtW

Feil.

 

Hvis du tenker på motion control som påtvunget så stemmer ikke det. Jeg har kommet langt ut i spillet og har ikke trengt å bruke motion control en eneste gang. Det eneste man ikke kan gjøre uten motion control er å kaste hatten oppover, og det er ikke nødvendig noe sted i spillet. Man kan spille gjennom hele spillet uten.

Når jeg testet det var det både opp,ned, homing og spinning hatt kun med motion control? Man kan spille igjennom en fps med kun tastatur også, men det er ikke det samme som å bruke mus som tiltenkt. AtW Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Motion kontrollene er greie og brukervennlige nok når du spiller på TVen, men i hånholdt modus er dette helt krise, forstår ikke helt hva de tenkte på her mtp. Alle knappene som er brukt dobbelt.

 

Ellers er dette noe av det artigste å mest nostalgi triggende jeg har spilt hittil, kjørte meg gjennom dette på rundt 20 timer forge helg. Lenge siden jeg har dedikert såpass med tid til ett spill på så få dager.

Lenke til kommentar

 

99,9% av spill inneholder kun ting som har blitt gjort før. Man må se på helheten.

 

Jada, man trenger ikke noe veldig nytt. Og spillet virker kult (dog orginalt er det ikke, enda et supermario-spill med påtvungede gimmick-kontroller, ganske typisk nintendo vil jeg påstå :))

 

AtW

Skjønner ikke at alle mener Switchen er så gimmicke. Bruker den som en helt vanlig konsoll, og aller mest som håndholdt. Ikke hatt bruk for å riste eller snurre en eneste gang. Bortsett fra en gang der jeg måtte snu konsollen på hode i botw for å løse en gåte. Men det var bare awsm :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er veldig gimmicky, den er alt annet enn det man vil ha. En vanlig konsoll med pro-kontroller. Flere deler som kan settes sammen eller dockes er ugunstig.

 

Poenget er at den burde være det man skal bruke den til, ikke at den kan brukes som.

 

"Se her, denne dingsn kan gjøre noe nytt og kan gjøre alt annet enn det du ønsker, men den kan gjøre det du ønsker også."

 

vs

 

"Denne dingsen gjør hva du ønsker, verken mer eller mindre." <3

 

Switch like sjanseløs som 3-in-1 PC som både kan være notebook, netbekk eller dokkes for å fungere som en vanlig PC mot diverse periferiutstyr og dedikert skjerm.

 

Det er bedre å ha noe som er best til étt formål enn en hybrid som er middelmådig i alt.

Nintendo kunne lett ha fått til en vanlig konsoll med dobbelt så kraftig maskinvare når den først skal koste $299, som betegnes som relativt mye penger over fjorden.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nintendo kunne lett ha fått til en vanlig konsoll med dobbelt så kraftig maskinvare når den først skal koste $2999, som betegnes som relativt mye penger over fjorden.

 

Ja om de betaler den summen for en Switch så er det mye penger uansett hvor du er. Nå er den heldigvis 10 ganger rimeligere enn det, men fortsatt en kostbar maskin. Dog ikke enig i at den gjør alt middelmådig. Den gjør det den lover, og det gjør den alt i alt godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er veldig gimmicky, den er alt annet enn det man vil ha. En vanlig konsoll med pro-kontroller. Flere deler som kan settes sammen eller dockes er ugunstig.

 

Poenget er at den burde være det man skal bruke den til, ikke at den kan brukes som.

 

"Se her, denne dingsn kan gjøre noe nytt og kan gjøre alt annet enn det du ønsker, men den kan gjøre det du ønsker også."

 

vs

 

"Denne dingsen gjør hva du ønsker, verken mer eller mindre." <3

 

Switch like sjanseløs som 3-in-1 PC som både kan være notebook, netbekk eller dokkes for å fungere som en vanlig PC mot diverse periferiutstyr og dedikert skjerm.

 

Det er bedre å ha noe som er best til étt formål enn en hybrid som er middelmådig i alt.

Nintendo kunne lett ha fått til en vanlig konsoll med dobbelt så kraftig maskinvare når den først skal koste $299, som betegnes som relativt mye penger over fjorden.

 

Jeg leser dette som at du vil den skal være det du vil den skal brukes til, mens for svært mange er den akkurat det de ønsker; en hybrid mellom en vanlig konsoll og en bærbar spillmaskin. Begge deler gjør den svært godt.

 

Ganske åpenbart at du ikke er i målgruppen for en Switch med andre ord. Den har vært, og er, en stor suksess hjemme hos oss. til vanlig står den i docken i stua, men den er også med på hytta så ungene (og jeg) kan bruke den litt der og. Å kunne spille litt på tv'en, for deretter å fortsette på bussen, i senga, på do (æsj), eller hvor som helst er ikke gimmicky, det er genialt.

 

Hvis du ønsker en vanlig konsoll har vi flere andre alternativer til det. Evt kan du bruke en pc i stua, men det er kanskje litt for gimmicky å bruke en pc som konsoll da det ikke er tiltenkt bruk...

Endret av XmasB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I en PC tilpasser man komponentene etter bruken og den kan fremdeles eksistere som én fysisk boks. Vindu, RGB-lys osv er gimmick. På PC har man periferiutstyr enten det er en gamepad eller en printer. På Switch er periferiutstyret en del av gimmicken siden det verken er fugl eller fisk.

 

De som har nytte av Switch må gjerne få ha den, synes dog at Nintendo kunne ha kalt konsollen noe annet og kommet med to varianter hvorav Swich var den ene varianten. Problemet med Nintendo er deres nåværende team. Mot slutten av 80-tallet måtte Masayuki Uemura (Skaperen av Famicom) vende tilbake fra pensjonisttilværelsen for at SNES/Super Famicom skulle bli en realitet. Etter det har de ikke hatt noen på laget til å skape en tidsriktig konsoll.

 

Nintendo vender ryggen til folk som har vært kunder i over 30 år. I gamle dager kunne man kjøpe en Game Boy for portabilitet, mens i dag skal man alså ha en håndhholt konsoll enten man ønsker eller ikke. Man står fritt til å avstå fra å kjøpe, så da er det vel helt greit at de lanserer produkter som er bakvendt, kun i det formål å ha en gimmick å selge in. "Look, you can switch it." Selve navnet er en del av gimmicken. :S

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

 

 

99,9% av spill inneholder kun ting som har blitt gjort før. Man må se på helheten.

Jada, man trenger ikke noe veldig nytt. Og spillet virker kult (dog orginalt er det ikke, enda et supermario-spill med påtvungede gimmick-kontroller, ganske typisk nintendo vil jeg påstå :))

 

AtW

Feil.

 

Hvis du tenker på motion control som påtvunget så stemmer ikke det. Jeg har kommet langt ut i spillet og har ikke trengt å bruke motion control en eneste gang. Det eneste man ikke kan gjøre uten motion control er å kaste hatten oppover, og det er ikke nødvendig noe sted i spillet. Man kan spille gjennom hele spillet uten.

Når jeg testet det var det både opp,ned, homing og spinning hatt kun med motion control? Man kan spille igjennom en fps med kun tastatur også, men det er ikke det samme som å bruke mus som tiltenkt. AtW

Høres ikke ut som du har prøvd spillet. Synes det er bedre å spille uten motion control. Å spille fps uten mus kan ikke sammenlignes, det blir bare teit.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

99,9% av spill inneholder kun ting som har blitt gjort før. Man må se på helheten.

Jada, man trenger ikke noe veldig nytt. Og spillet virker kult (dog orginalt er det ikke, enda et supermario-spill med påtvungede gimmick-kontroller, ganske typisk nintendo vil jeg påstå :))

 

AtW

Feil.

 

Hvis du tenker på motion control som påtvunget så stemmer ikke det. Jeg har kommet langt ut i spillet og har ikke trengt å bruke motion control en eneste gang. Det eneste man ikke kan gjøre uten motion control er å kaste hatten oppover, og det er ikke nødvendig noe sted i spillet. Man kan spille gjennom hele spillet uten.

Når jeg testet det var det både opp,ned, homing og spinning hatt kun med motion control? Man kan spille igjennom en fps med kun tastatur også, men det er ikke det samme som å bruke mus som tiltenkt. AtW

Høres ikke ut som du har prøvd spillet. Synes det er bedre å spille uten motion control. Å spille fps uten mus kan ikke sammenlignes, det blir bare teit.

 

 

Nei vel? Kan du forklare hva som er feil i utsagnet mitt da? Hva jeg har misforstått? Noe må det jo være, iogmed at du tror jeg lyver om å ha prøvd det. Og hva er å "spille uten motionkontroll"? Bruke prokontrolleren? Joa, det gjorde jeg også (til tross for jævlig mye mas om å bruke de andre fra spillet), men den må også ristes for å få til tingene jeg skisserte såvidt meg bekjent.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal du gjøre enkelte manøvre med hatten (som du er helt avhengig av om du skal få tak i alle måner, rekke opp på visse steder, osv)så må du bruke motion control. Å si at motion control ikke er nødvendig i hele spillet er både feil og riktig. Riktig om man ikke bryr seg om å kunne nå alt og går fornøyd videre fra måner man ser men ikke kan nå. Feil om man har lyst å fange så mange måner man kan, eller komme opp til skjulte steder. 

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...