Gå til innhold

ANMELDELSE: Super Mario Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Nei. Absolutt ingen ønsker å ha det moro i 2017

Det er mye som er morsomere. Hvis man ikke har spilt ihjel alle spillene fra før er det til og med morsomere å sette seg ned med en SNES Classic Mini.

 

 

Til og med? Nå er jo SNES Classic en samling av noen av de beste spillene som noensinne er laget, så det skulle bare mangle. Det lages mange gode spill i dag, men det blir spennende å se om de tåler tidens tann like godt som SNES-klassikerne. Vil vi ta opp SMO om 25 år og synes det er like morsomt?

 

 

SNES har endel spill som har holdet seg godt, men jeg vil si det ikke er mer enn kanskje 10 som er verd å spille i dag.

 

AtW

 

 

Det er for pessimistisk. Jeg kunne lett gitt deg en liste på 30. SNES Classic har 21 titler og det er nesten ikke en eneste av dem som ikke er essensiell. Faktisk kunne den godt hatt noen titler til.

Lenke til kommentar

Gjorde den tabben å bestille dette på Power.no dagen før release, altså den 26.10. Siden jeg ikke leste den lille skriften trodde jeg at jeg kunne plukke det opp i butikken jeg bestilte det til når det kom. Jeg var innom der den 28., men da var de tomme og min ordre var uansett på vei fra sentralt lager. I dag fikk jeg melding om at den var sendt fra lageret.

 

 

 

"Super Mario Odyssey byr på pur spillglede."

Ingen som skal kommentere denne flotte engelsken? Bare meg? Ok job done:)

 

Ikke sikker på om det er ordet «pur» du reagerer på (som i «pure»), men det er i hvert fall et norsk ord. Hvis det er noe annet hører jeg gjerne hva det er. :)

 

Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
pur a1 (gjennom fransk, fra latin)
1 renekte (II,1)ublandet
gjøre noe av pur djevelskap / den rene og pure sannet / det pure gull
2 som adverb : svært, helt
pur ung

 

 

Dette var fornøyelig. Er dog usikker på om "Ok job done:)" er godt skrevet, uansett språk. 3 ord, og likevel så mye å ta tak i. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

SNES har endel spill som har holdet seg godt, men jeg vil si det ikke er mer enn kanskje 10 som er verd å spille i dag.

 

AtW

 

 

Det er for pessimistisk. Jeg kunne lett gitt deg en liste på 30. SNES Classic har 21 titler og det er nesten ikke en eneste av dem som ikke er essensiell. Faktisk kunne den godt hatt noen titler til.

 

 

Ser gjerne en liste. Vi har SNES Classic i hus, og den har vi brukt kanskje en hel time til sammen. Synes flertallet av spillene har tålt tiden dårlig. Jeg har mange gode minner fra spill som liten, men det betyr ikke nødvendigvis at spillene er noe bedre enn spill flest i dag. Som produkt av sin tid var de fantastiske, men utviklingen har gått langt på godt og vondt.

Lenke til kommentar

Nå er det første gang på mange år jeg virkelig er blitt interessert i en konsoll fra Nintendo og deres spill. Meddette leser jeg også følgelig flere artikler som omhandler Nintendospill.

Veldig mye positivt, men...

Det som slår meg er hvor "trendy" det er å rakke ned på Nintendo med usaklige kommentarer som ikke gir mening. Bare for å rakke ned. Skjønner ikke helt greia. Hvorfor er det så viktig for folk å hate Nintendo og det de gjør?

Folk som tydeligvis ikke har spilt Super Mario Odyssey, poengterer ting som ikke henger på greip, har tydeligvis ikke spilt spillet, men føler seg tvunget til å kommentere med noe negativt.

Nå skal jeg bevege meg på dypt vann og tro at det er mange av disse som har kjøpt seg PS4 eller Xbox One X, som ikke har fått spillene de har ønsket seg. Er vel ikke bredt utvalg av "morsomme" titler å spille, jeg solgte i alle fall min PS4 for noen måneder siden. Jeg får NESTEN akkurat samme spill på PC, altså PS4 var overfødig for min del.

Det virker i det hele tatt at de som rakker ned på Nintendo er "redde" for at de skal lykkes, og man faktisk har det GØY når en spiller. Det er lenge siden jeg har hatt nettopp det. Gøy. PC-spill er veldig ofte for min del - "dette har jeg spilt før", jeg følger bare en interaktiv film, hvor det er lite og kjedelig gameplay.

Nettopp dette er det Nintendo har gjort noe med for min del. De har latt meg SPILLE igjen. Ja, man kan nok si at SMO er enkelt å komme seg til mål i. Men er så mye mer enn det. Finne alle måner (exploration) er for min del gøy.

Endret av Tottoro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei. Absolutt ingen ønsker å ha det moro i 2017

Det er mye som er morsomere. Hvis man ikke har spilt ihjel alle spillene fra før er det til og med morsomere å sette seg ned med en SNES Classic Mini.

 

 

Til og med? Nå er jo SNES Classic en samling av noen av de beste spillene som noensinne er laget, så det skulle bare mangle. Det lages mange gode spill i dag, men det blir spennende å se om de tåler tidens tann like godt som SNES-klassikerne. Vil vi ta opp SMO om 25 år og synes det er like morsomt?

 

 

SNES har endel spill som har holdet seg godt, men jeg vil si det ikke er mer enn kanskje 10 som er verd å spille i dag.

 

AtW

 

 

Det er for pessimistisk. Jeg kunne lett gitt deg en liste på 30. SNES Classic har 21 titler og det er nesten ikke en eneste av dem som ikke er essensiell. Faktisk kunne den godt hatt noen titler til.

 

 

Tja, på classicen har du 

 

SMW1+2 , Zelda, SF2, og DKC som er verd å spille i dag i mine øyne, og noen få til som er litt moro i 10 minutt. Og det er ikke så mye som er virkelig bra som mangler på den.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nei. Absolutt ingen ønsker å ha det moro i 2017

Det er mye som er morsomere. Hvis man ikke har spilt ihjel alle spillene fra før er det til og med morsomere å sette seg ned med en SNES Classic Mini.

Til og med? Nå er jo SNES Classic en samling av noen av de beste spillene som noensinne er laget, så det skulle bare mangle. Det lages mange gode spill i dag, men det blir spennende å se om de tåler tidens tann like godt som SNES-klassikerne. Vil vi ta opp SMO om 25 år og synes det er like morsomt?

SNES har endel spill som har holdet seg godt, men jeg vil si det ikke er mer enn kanskje 10 som er verd å spille i dag.

 

AtW

Det er for pessimistisk. Jeg kunne lett gitt deg en liste på 30. SNES Classic har 21 titler og det er nesten ikke en eneste av dem som ikke er essensiell. Faktisk kunne den godt hatt noen titler til.

Tja, på classicen har du

 

SMW1+2 , Zelda, SF2, og DKC som er verd å spille i dag i mine øyne, og noen få til som er litt moro i 10 minutt. Og det er ikke så mye som er virkelig bra som mangler på den.

 

AtW

Dummeste jeg har hørt.

 

Alle spillene på Classicen er verdt å spille i dag. Problemet er heller at det er for få spill som følger med og at mange klassikere mangler.

Lenke til kommentar

SNES/Super Famicom har Area 88, Estpolis 1 + 2, Seiken Densetsu 3, R-Type 3, Super Bomberman, Super Empire Strikes Back, Super Star Wars, Kirby's Dream Land 3, Populous, Illusion of Gaia, Killer Instinct, Breath of Fire II, Metal Warriors, Kirby Super Star, Wario Woods, NHL 94, Gradius III, EarthBound, Bust-A-Move, The Lost Vikings, Tetris Attack, Flashback, Out of this World (Another World), Breath of Fire, Legend of the Mystical Ninja, Kirby's Adventure, Shadowrun Stunt Race FX, Desert Strike, NBA Jam, Act Raiser, Demon's Crest, Axelay, Chrono Thrigger, Tetriss & Dr. Mario, The Magical Quest Starring Mickey Mouse, Final Fantasy IV. Alien 3, EVO, Soul Blazer, Earthworm Jim, Final Fantasy VI, Pocky & Rocky 2, Harvest Moon, Super Star Wars: Return of the Jedi, The Lion King, Aladdin, Super Mario All-Stars, Ogre Battle, Zombies Ate My Neighbours, Mega Man X2/X3, Turtles in Time og mange fler. <3

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Nei. Absolutt ingen ønsker å ha det moro i 2017

Det er mye som er morsomere. Hvis man ikke har spilt ihjel alle spillene fra før er det til og med morsomere å sette seg ned med en SNES Classic Mini.

Til og med? Nå er jo SNES Classic en samling av noen av de beste spillene som noensinne er laget, så det skulle bare mangle. Det lages mange gode spill i dag, men det blir spennende å se om de tåler tidens tann like godt som SNES-klassikerne. Vil vi ta opp SMO om 25 år og synes det er like morsomt?

SNES har endel spill som har holdet seg godt, men jeg vil si det ikke er mer enn kanskje 10 som er verd å spille i dag.

 

AtW

Det er for pessimistisk. Jeg kunne lett gitt deg en liste på 30. SNES Classic har 21 titler og det er nesten ikke en eneste av dem som ikke er essensiell. Faktisk kunne den godt hatt noen titler til.

Tja, på classicen har du

 

SMW1+2 , Zelda, SF2, og DKC som er verd å spille i dag i mine øyne, og noen få til som er litt moro i 10 minutt. Og det er ikke så mye som er virkelig bra som mangler på den.

 

AtW

Dummeste jeg har hørt.

 

Alle spillene på Classicen er verdt å spille i dag. Problemet er heller at det er for få spill som følger med og at mange klassikere mangler.

 

 

Det dummeste du har hørt faktisk. Det er jo i det minste positivt for deg. Men enig i at det følger med for få spill.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette falt i smak hos meg i hvert fall =) Hadde noen timer med det i går, og det var jo bare rett og slett moro!

 

Spent på hva min mor syns når hun kommer innom om noen uker og plukker med opp sin Switch og dette spillet :wee:  Hun er helt vill på Mario og har gledet seg så lenge nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg så en video fra dette spillet, der du styrer en t-rex med hatt og bart. Hva mer trengs å sies?

 

Solgt. Nå blir det Switch og SMO på meg til jul, det er ikke noe å lure på en gang.

 

Zelda og Mario er alt du trenger. Switch har ikke så mange spill men de få den har er faktisk meget bra. Og så kommer jeg aldri til å komme over den "wow" følelsen av å faktisk sitte med en slik konsoll håndholdt. Det er så kjekt å bare ta den utav dockingen å ta den med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zelda og Mario er alt du trenger. Switch har ikke så mange spill men de få den har er faktisk meget bra. Og så kommer jeg aldri til å komme over den "wow" følelsen av å faktisk sitte med en slik konsoll håndholdt. Det er så kjekt å bare ta den utav dockingen å ta den med seg.

 

 

 

Ja, det er mine tanker også. Jeg har bare gått og ventet på "unnskyldningen" jeg trengte for å kjøpe Switch. Nå har jeg den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...