Gå til innhold

Jeg blir kvalm av julegodteri i oktober


Anbefalte innlegg

Er usikker om denne tråden er på rett plass. :hmm:

 

Jeg blir kvalm av julegodteri i oktober

 

Jeg er slik om generelt jule ting, uansett hva det er. Om det pyntes ufattelig tidlig eller om det kommer jule produkter inn i butikken. Helt ærlig, jeg får ikke 100% julestemning på julaften, når dette skjer. Hva med dere? Hva sier dere om dette? :hmm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får oppsøke profesjonell hjelp, hvis noe så patetisk, ufarlig, uvesentlig som hverken slår deg i trynet, setter fyr på håret ditt, eller dreper deg trigger slike følelser.

Rett og slett ta deg sammen, dør 3000 i døgnet av sult på denne kloden, folk drepes pga feil legning, folk drepes fordi de tror på en oppdiktet Gud, folk dør fordi de ikke tror på en oppdiktet Gud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du får oppsøke profesjonell hjelp, hvis noe så patetisk, ufarlig, uvesentlig som hverken slår deg i trynet, setter fyr på håret ditt, eller dreper deg trigger slike følelser.

 

Rett og slett ta deg sammen, dør 3000 i døgnet av sult på denne kloden, folk drepes pga feil legning, folk drepes fordi de tror på en oppdiktet Gud, folk dør fordi de ikke tror på en oppdiktet Gud.

Sått opp av feil siden av senga eller!! :hmm: Ikke ta det så personlig.

Lenke til kommentar

 

Du får oppsøke profesjonell hjelp, hvis noe så patetisk, ufarlig, uvesentlig som hverken slår deg i trynet, setter fyr på håret ditt, eller dreper deg trigger slike følelser.

 

Rett og slett ta deg sammen, dør 3000 i døgnet av sult på denne kloden, folk drepes pga feil legning, folk drepes fordi de tror på en oppdiktet Gud, folk dør fordi de ikke tror på en oppdiktet Gud.

Sått opp av feil siden av senga eller!! :hmm: Ikke ta det så personlig.

 

Personlig ? 

 

Du som sender trussel på pm, ikke jeg. Ser ut som den med å oppsøke hjelp ikke var en spøk gitt.

 

post-46959-0-88516900-1508327133_thumb.jpg

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

 

 

Du får oppsøke profesjonell hjelp, hvis noe så patetisk, ufarlig, uvesentlig som hverken slår deg i trynet, setter fyr på håret ditt, eller dreper deg trigger slike følelser.

 

Rett og slett ta deg sammen, dør 3000 i døgnet av sult på denne kloden, folk drepes pga feil legning, folk drepes fordi de tror på en oppdiktet Gud, folk dør fordi de ikke tror på en oppdiktet Gud.

Sått opp av feil siden av senga eller!! :hmm: Ikke ta det så personlig.

 

Personlig ? 

 

Du som sender trussel på pm, ikke jeg. Ser ut som den med å oppsøke hjelp ikke var en spøk gitt.

 

attachicon.gifweowjfeoewjif.jpgattachicon.gifweowjfeoewjif.jpg

 

Trussel!! Det er ikke trussel. Du har missforstått meg. :( :( Så si at det er spøk da, når du sier det. :hrm:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

De fleste av disse produktene er også usunne, som marsipan, pepperkakedeig og andre småkaker, riskrem...  Til og med til Halloween har de begynt å selge Halloween-marsipankaker. Og dagen etter selges de som er igjen til halv pris.

Når det gjelder høytider, er det ikke så farlig med folkehelsa.

 

Selv om jeg klarer å vente en måned eller så med å gjøre innhogg i denne maten, føler også jeg at jula er over i midten av desember. Og mange setter opp utedekorasjonene sine i november, og tar dem ikke ned før i februar.  

 

Her er en løsning for deg: Kjøp inn alle basisvarer som rissekker, havregryn og slikt i slutten av august, og ikke gå tilbake til butikken før i midten av desember. Da slipper du å se alle disse varene, og vil kunne være riktig sulten i juledagene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du får oppsøke profesjonell hjelp, hvis noe så patetisk, ufarlig, uvesentlig som hverken slår deg i trynet, setter fyr på håret ditt, eller dreper deg trigger slike følelser.

 

Rett og slett ta deg sammen, dør 3000 i døgnet av sult på denne kloden, folk drepes pga feil legning, folk drepes fordi de tror på en oppdiktet Gud, folk dør fordi de ikke tror på en oppdiktet Gud.

Sått opp av feil siden av senga eller!! :hmm: Ikke ta det så personlig.

 

Personlig ? 

 

Du som sender trussel på pm, ikke jeg. Ser ut som den med å oppsøke hjelp ikke var en spøk gitt.

 

attachicon.gifweowjfeoewjif.jpgattachicon.gifweowjfeoewjif.jpg

 

Trussel!! Det er ikke trussel. Du har missforstått meg. :( :( Så si at det er spak da, når du sier det. :hrm:

 

Jeg ler ikke av folk som sender meg pm, men har annet å gjøre enn å jatte med deg.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jula kommer tidligere og tidligere er at forbrukerne bruker penger på dette, hvis ikke hadde det ikke skjedd.

 

Blir alltid imponert selv når man feks finner ferdig julemat fra Fjordland, som ikke har holdbarhet fram til lillejulaften..

 

Nei.. det er fordi folk tror at vintersolverv-juleblot-fødselsdagen til Jesus varer lenger og lenger, hvis ikke hadde det ikke skjedd.

 

Ps. Drakk en julebrus i helgen.. så yep, nå sitter jeg her og føler på skammen. 

Man kan nesten se hvor godt den smaker :3

ringnes_hamar_lillehammer_julebrus.jpg?w

Lenke til kommentar

Jeg var på en bruktsjappe for noen uker siden som bød på kaffe og pepperkaker fra i fjor. Varer fra Bertha, Karen Wolf og den gjengen har vel uansett episke utløpsdatoer.

 

Julestemning er for småunger. Når vi ikke oppnår full julestemning i voksen alder er det ikke fordi handelsstanden har ødelagt julen, men fordi vi ikke er like lettlurte lenger. Vi finner heldigvis vår egen julestemning på bunnen av akevittflasken.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var på en bruktsjappe for noen uker siden som bød på kaffe og pepperkaker fra i fjor. Varer fra Bertha, Karen Wolf og den gjengen har vel uansett episke utløpsdatoer.

 

Julestemning er for småunger. Når vi ikke oppnår full julestemning i voksen alder er det ikke fordi handelsstanden har ødelagt julen, men fordi vi ikke er like lettlurte lenger. Vi finner heldigvis vår egen julestemning på bunnen av akevittflasken.

Sant nok. :wee: Jeg prøver også å finne min juletradisjon. Det er bare en gang jeg hamstrer julemarsipan, det er i desember. Det er noe nytt jeg er begynt med, begynte med det for ca 1-2 årsiden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...