Gå til innhold

GUIDE: Strømmetjenster Filmer og serier, eller sport og underholdning? Dette er alternativene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting her og det er hvorfor tilbydere av tjenester komprimeres så mye? På Altibox sin TV og dekoder så er det tydelig forskjell på bildekvaliteten. Golf og sykkel innebærer svært dårlig kvalitet og ødelegger mye for den som ser på. Minner ikke mye om hd ihvertfall.

 

Sånn bildekvalitet som dette opplever vi støtt. Spesielt via Discovery Networks Norway sine kanaler via Altibox.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Den oppgitte bitraten for Dplay stemmer IKKE. Kan godt tenkes at tilgjengelig bitrate for ulike programmer varierer, men både alle episodene av nye 'Jul i Blodfjell' samt feks 'Neste Sommer Sesong 1' (som jo ikke er spesielt ny) er tilgjengelig både i HLS og HDS i bitrater på hhv. 6247 kbit/sek og 6335 kbit/sek - hvilket tilsvarer ca 2.8 GB pr time.

Lenke til kommentar

Burde ikke kvaliteten til tjenestene med 4k-mulighet også vært testet? De fleste nye TVer har innebygd støtte for streaming fra i alle fall Netflix i 4K og hdr, og forskjellen er enorm. Feks Stranger things ser milevis bedre ut kontra gjennomsnittslig fullhd-innhold på Netflix på min TV, og bitraten ligger på rundt 20mbit (9gb i timen)

Lenke til kommentar

Hvordan har dere bare sjekket streaminhastigheten mot PC ? Det er store forskjeller dersom en sjekker streaminghastighet mot AppleTV og mest sannsynlig også Chromecast.

 

Kan ikke svare for alle men Netflix varierer fra 3 og helt opp til 8 mbps på Full-HD sendinger mot AppleTV. Og CMore streamer med 5 eller 8 mbps mot AppleTV og mot Canal Digital sin egen dekoder.

 

Hastighet er hentet direkte fra ruter.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Netflix 1 gratis mnd..og etter 2 uker er jeg litt skuffet...

Her i huset ønsker vi en tjeneste hvor vi kan søke filmer,men vis vi ikke har missforstått noe,er utrolig lite filmer og se..stort sett fyllmasse med ukjente filmer/Skuespillere..

Vi er ikke interessert i serier..

 

Er det noen annet som er bedre til film tro?

 

Vi har vel viaplay liggenede... ( er ikke i bruk)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Netflix 1 gratis mnd..og etter 2 uker er jeg litt skuffet...

Her i huset ønsker vi en tjeneste hvor vi kan søke filmer,men vis vi ikke har missforstått noe,er utrolig lite filmer og se..stort sett fyllmasse med ukjente filmer/Skuespillere..

Vi er ikke interessert i serier..

 

Er det noen annet som er bedre til film tro?

 

Vi har vel viaplay liggenede... ( er ikke i bruk)

Det er svært lite utvalg av filmer blant alle tjenestene. Ingen av dem kommer med nogenlunde nye filmer og når dem kommer så er det sent. Viaplay legger ut nye filmer litt mer og oftere enn Netflix, mens HBO legger ut en ny (gammel) film svært sjelden. Amazon Prime legger seg omtrent samme som HBO.

 

Jeg har abonnement fra alle for å sikre meg tilgang til mest mulig. Det koster.

Netflix + HBO + Viaplay + Amazon Prime > 139kr + 89kr + 99kr + 2,99euro = 357kr.

 

Man kan få sett nyere filmer på Google Play, Blockbuster, eller Plejmo, dersom man er villig til å betale leie (eller kjøpe). Akkurat som man gjorde i gamle dager for å leie film i en kiosk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Hvordan får man NRK gratis??? Pokker, jeg betaler ca. 200kr i måneden. Da er jo det bortkastet!

 

1: Ikke ha TV-tuner (TV / dekoder)

2: Ha PC + bredbånd

Er vel bare å ringe NRK og si at man ikke har tv mere så er man ferdig med lisensen! Så kan man strømme NRK fra Pc med Chromcast eller Apple TV!

Lenke til kommentar

Er stor fan av Amazon Prime video! Synes jeg får mye for pengene med tanke på kvalitet og antall serier (selv om ikke alt er tilgjengelig i Norge). Er også veldig greit det følger med en subscription til twitch, samt et gratis spill i ny og ne gjennom Twitch.

Amazon Prime er den tjenesten som skuffer meg mest.

Dem legger nesten aldri ut nye filmer og nye serier. De har ikke mye egetprodusert material.

Grensesnittet er mye dårligere enn de andre.

 

Amazon Prime har mye bra utvalg i UK og USA, men det får ikke vi. I USA får dem tilogmed mulighet til å kjøpe film og serier for nedlasting. Det skulle jeg gjerne hatt her.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...