Gå til innhold

KOMMENTAR: Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?


Anbefalte innlegg

 

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?

Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.

Så det er mao fint mulig å betale seg fram....

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at folk med penger får fordeler.

Det er slik på alle områder i vår verden.

Så ville vært helt teit at spill ikke også skulle la rike mennesker få en bedre og mer behagelig opplevelse enn fattigfolk.

Akkurat som de har fordeler av bedre PC, skjerm, tastatur, mus, stol, næringsrik mat, rengjorte og rydda omgivelser.

 

Så får man jo også gitt fattige, slappe og/eller unge insentiver for å yte noe i livet, ta en utdannelse og få seg en god jobb.

Lenke til kommentar

Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.

Nå er pressemeldingen fra EA (antageligvis bevisst) nokså vag, men sånn jeg tolker den så er det bare noen av star cards som kan låses opp ved å løse oppdrag, mens resten er gjennom loot crates.

 

Jeg står på det jeg sa tidligere, med mindre de tar alle spillmekaniske oppgraderinger ut av den tilfeldige belønningsmekanismen, så er det et uaktuelt kjøp for min del.

 

Microtransaksjoner er utelukkende positivt for min del. Eg spela spel gratis fordi det finnes tullinger som kaster lommeboka på skins. Takk tullinger. :)

Det er ikke akkurat et alternativ når det kommer til Battlefront 2.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell idag så spele me spel anderledes en me gjorde for 5-10 år siden.

 

Idag har det blitt indrodusert esport og vi liker å konkurere i det samme spilet flere ganger akkuratt som fotball har eksistert 100 år.

 

For å ikke gjøre fotball kjedelig så hr vi forskjellige drakter. Det samme gjelder for spel, kosmetikk gjør at vi slipper å gå lei av spillene vi elsker å konkurere i.

 

Utviklere kan ikke oppdatere spillene med kosmetikk i 100 år uten å få betalt, prisen på det kan man diskutere i evigheter, men ei fotballtrøye med solskjær på kosta 6-800 kroner før. Tenk litt på det.

Lenke til kommentar

Vell idag så spele me spel anderledes en me gjorde for 5-10 år siden.

 

Idag har det blitt indrodusert esport og vi liker å konkurere i det samme spilet flere ganger akkuratt som fotball har eksistert 100 år.

 

For å ikke gjøre fotball kjedelig så hr vi forskjellige drakter. Det samme gjelder for spel, kosmetikk gjør at vi slipper å gå lei av spillene vi elsker å konkurere i.

 

Utviklere kan ikke oppdatere spillene med kosmetikk i 100 år uten å få betalt, prisen på det kan man diskutere i evigheter, men ei fotballtrøye med solskjær på kosta 6-800 kroner før. Tenk litt på det.

 

Dette er ting som går på mer en kosmetikk, og "vi" ønsker ikke oppdatering av kosmetikk i 100 år.

 

Om spillutgiverene faktisk er opptatt av varigheten til spill (noe de som regel ikke er, det er bare unnskyldninger) så er det lett å ordne:

 

1. La folk sette opp dedikterte servere selv.

2. Mod-support.

 

Problem solved.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Svaret på det er vel at det aldri vil stoppe. Folk som er imot dette sier de ikke skal kjøpe spillene men spillene ender opp som toppselgere som Shadow of War. Da er det en gediken suksess for utviklerne. Battlefront 2 vil også selge ekstremt pga det er Star Wars og det er ingen andre alternativ.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke gir deg en fordel så er det helt ok. Skins trenger ingen bry seg om, og vil du ha flere skins raskere fordi du ikke har nok tid til å spille men jobber, så kjøp hvis du vil.

Men hvis noen får bedre våpen raskere eller du får noe som helst fordel, da er det totalt uakseptabelt.

 

Det er ikke pay2win hvis du bare ser annerledes ut.

Lenke til kommentar

Blir det gjort riktig så er det egentlig helt greit, slik som med Overwatch, Titanfall 2, PUBG osv der det kun er kosmetiske gjenstander som egentlig ikke har den helt store betydningen. Det vi får tilbake er jo nye maps, nye karakterer etc (vi kan rett og slett ikke forvente at spill blir kontinuerlig utviklet og fornyet i en evighet uten at noen må betale regninga).

 

Star Wars Battlefront 2, NBA 2K18 og Siste Shadows of Mordor derimot der er det gjort HELT feil på alle mulige måter, da det faktisk går utover gameplay og gleden av spillet.

Helt enig! =) 

 

Selv liker jeg måten det gjøres på i Pubg og h1z1, har solgt kasser for over 1000kr og sitter på en del gamescom kasser som går opp i pris, er vel ca 1000 kr til fra de snart, gir muligheter til å bruke penger på nye spill eller annet++

Lenke til kommentar

Det første vi burde gjøre er å slutte å bruke begrepet "mikrotransaksjoner". I de fleste tilfellene dreier det seg ikke om små transaksjoner i det hele tatt.

 

Dernest får vi jo støtte opp om utviklerne som går andre veier. Det som ser ut til å bli årets beste spillopplevelse for meg (Divinity: Original Sin 2), er et av de mest massive spillene jeg har spilt. Det er rimeligere enn de fleste AAA-studioenes spill, og har ingen slike transaksjoner. Ingen skal få meg til å tro at denne praksisen er nødvendig for å lage gode spill.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?

Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.
Så det er mao fint mulig å betale seg fram....

 

AtW

Om du spiller gjennom spillet, kommer til maks lvl, gjør alle oppdragene for å få lov å bruke kortene og våpene, og så fortsatt ikke har nok til å kjøpe de kortene og våpene du vil ha, først da kan du kjøpe deg et og annet kort.

Ikke mulig å kjøpe seg fram i spillet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?
Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.
Så det er mao fint mulig å betale seg fram....

 

AtW

Om du spiller gjennom spillet, kommer til maks lvl, gjør alle oppdragene for å få lov å bruke kortene og våpene, og så fortsatt ikke har nok til å kjøpe de kortene og våpene du vil ha, først da kan du kjøpe deg et og annet kort.

Ikke mulig å kjøpe seg fram i spillet.

 

 

Jo, det er jo akkurat det det er ifølge din beskrivelse

 

Dette er hva pay to win er:

 

Å få en gameplaymessig fordel raskere når du betaler for det. At man kan grinde til henda blør i teorien for å få det til gjør ikke at det ikke er pay 2 win.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?
Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.
Så det er mao fint mulig å betale seg fram....

 

AtW

Om du spiller gjennom spillet, kommer til maks lvl, gjør alle oppdragene for å få lov å bruke kortene og våpene, og så fortsatt ikke har nok til å kjøpe de kortene og våpene du vil ha, først da kan du kjøpe deg et og annet kort.

Ikke mulig å kjøpe seg fram i spillet.

 

 

Jo, det er jo akkurat det det er ifølge din beskrivelse

 

Dette er hva pay to win er:

 

Å få en gameplaymessig fordel raskere når du betaler for det. At man kan grinde til henda blør i teorien for å få det til gjør ikke at det ikke er pay 2 win.

 

AtW

Når du må være i et bestemt lvl for å kunne bruke kortet så gjør det ikke noe om du kan kjøpe det før du kommer i det nivået.

Og som sagt, de beste får man kun ved å gjøre oppdrag, kan ikke kjøpes.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?
Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.
Så det er mao fint mulig å betale seg fram....

 

AtW

Om du spiller gjennom spillet, kommer til maks lvl, gjør alle oppdragene for å få lov å bruke kortene og våpene, og så fortsatt ikke har nok til å kjøpe de kortene og våpene du vil ha, først da kan du kjøpe deg et og annet kort.

Ikke mulig å kjøpe seg fram i spillet.

 

 

Jo, det er jo akkurat det det er ifølge din beskrivelse

 

Dette er hva pay to win er:

 

Å få en gameplaymessig fordel raskere når du betaler for det. At man kan grinde til henda blør i teorien for å få det til gjør ikke at det ikke er pay 2 win.

 

AtW

Når du må være i et bestemt lvl for å kunne bruke kortet så gjør det ikke noe om du kan kjøpe det før du kommer i det nivået.

Og som sagt, de beste får man kun ved å gjøre oppdrag, kan ikke kjøpes.

 

 

Ingenting av det du sier hindrer pay to win, at du må være en viss level for å aktivere noe pay2win-greier hindrer det ikke, at pay2win-effektene er mindre enn enkelte andre effekter i spillet hindrer det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Pay to Win er ikke bra.

 

Pay to Look Good er helt greit, spesiellt hvis man har mulighet til å grinde for å få det samme. De som er interresert i å spille kan spille, de som er interresert i å gi selskapene penger til neste spill kan gjøre det.

 

Jeg personlig synes det er flott at selskapene kan tjene litt ekstra penger da det er passe viktig for å kunne lage neste spill, men alle spillere bør behandles likt og ha like muligheter. At jeg som spiller kan bruke tusen timer, være ekstremt dyktig og fortsatt tape mot en person som har spilt 1 time og betalt 10.000,- er ikke greit.

 

Det som irriterer meg mest (siden jeg bare hopper over alt som heter Pay to Win) er spill der man må betale for f.eks. et kart som i utgangspunktet burde følge med de 5-600,- man bruker. Gi ut et spill med 4 kart og samtidig lansere 10 stykker man må betale for er rett og slett uakseptabelt i min bok.

 

Bra artikkel, en velfortjent +1 fra meg :)

 

Enig i mye, men problemet er jo at det ikke lengre er "pay to win" eller "pay to look good" mer "gamble to win" osv. Jeg mener det også er et problem med skins i lootbox da det er lootbox systemet i seg selv som er hovedproblemet.

 

Kom heller med DLC slik at vi kan velge selv hva vi skal bruke pengene våre på. Men da tjener de selvfølgelig mindre penger for gambling til kids er god butikk, hvem hadde trudd det :p

Lenke til kommentar

be0.jpg

 

...Og derfor holder jeg meg for det meste til spill innenfor pre-2005 æraen.

https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/general-discussion/mRv1AVga-the-gaming-industry-has-become-absolutely-hilariously-disgusting

 

Kjøpte Doom 4, men det var en nedlastet .ISO som ble innstallert. Noen gamebreaking bugs, men OK. Far Cry 3: Blood Dragon fra Steam ville ikke virke ("There has been an error" - med en ~3,5 GB DL - infinite loop), så der måtte jeg bruke en .torrent. Kjøpte 3stk. Diablo 3 Collector's Editions, men solgte alle tre da jeg hørte om Blizzard's auction house-system.

 

Hvem vet, kanskje jeg en dag kommer til å innstallere Tomb Raider Rebooted, til tross for at det ser meget konsollifisert ut.

 

Selv om League of Legends er et F2P-spill jeg har brukt for mye penger på til å kunne legge fra meg (er noen interesssert i kjøpe kontoen min, så send meg en PM), så var det siste spillet jeg virkelig koste meg med System Shock 2. Og dette var ifjor.

Lenke til kommentar

Jeg er helt ferdig med Ubisoft. De bedriver jo en gedigen scam. BF1 var nok det siste EAspillet mitt i nærmeste fremtid som ikke er et sportsspill. Ubisoft forsvarte den insane micropolitikken sin med at det ikke var meningen at man skulle låse opp hele characteren sin ved å spille. Altså hva faen? De lagde et premiumspill der det ikke var meningen at tiden det skulle ta å låse opp figuren din fullt og helt skulle være realistisk.... For å selge lootcrates? For å ikke snakke om alle spillene de har sluppet som har vært så dårlige standalone at man må kjøpe tre fire dlc for å ha det gøy.. Spillene er rett og slett ikke ferdige. Destiny og The Division for eksempel.

 

EA? Mye av den samme ulla. Nye battlefront.. glem det...

CDproject RED og Larian står bak spill som er så bra at om de produserer nye historier som kan lastes ndd som dlc så kjøper jeg dem glatt. Fordi jeg har lyst til å dra ut på nye eventyr og spille mer.... Ikke fordi jeg ikke vil spille mer.

 

Micro i AAA er totalt ødeleggende for motivasjonen og spillopplevelsen, og jeg har mer enn god nok råd til å betale meg frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Micro i singel player games.... Kjøper aldri spillet som har det. online spill kjøper spillet men jeg kjøper ikke noen boxer. skaffer dem gjennom å spille spillet selv. For meg er det som dette her. pay to win blir brukt alt for mye disse dager. når jeg spilte fotball activt skule jeg kaste in hånklet bare fordi motspilleren hadde sko som kosta han 10k og mine kosta 200 hundre? nei jeg grisse banka han under kampen. dette gjelder også for games. Jeg bryr meg ikke om hva andre springer rundt med. Jeg gir dem ein på trynet med det jeg har.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?
Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.
Så det er mao fint mulig å betale seg fram....

 

AtW

Om du spiller gjennom spillet, kommer til maks lvl, gjør alle oppdragene for å få lov å bruke kortene og våpene, og så fortsatt ikke har nok til å kjøpe de kortene og våpene du vil ha, først da kan du kjøpe deg et og annet kort.

Ikke mulig å kjøpe seg fram i spillet.

 

 

Jo, det er jo akkurat det det er ifølge din beskrivelse

 

Dette er hva pay to win er:

 

Å få en gameplaymessig fordel raskere når du betaler for det. At man kan grinde til henda blør i teorien for å få det til gjør ikke at det ikke er pay 2 win.

 

AtW

Når du må være i et bestemt lvl for å kunne bruke kortet så gjør det ikke noe om du kan kjøpe det før du kommer i det nivået.

Og som sagt, de beste får man kun ved å gjøre oppdrag, kan ikke kjøpes.

 

 

Ingenting av det du sier hindrer pay to win, at du må være en viss level for å aktivere noe pay2win-greier hindrer det ikke, at pay2win-effektene er mindre enn enkelte andre effekter i spillet hindrer det ikke.

 

AtW

Du må være et bestemt lvl, eller gjøre et oppdrag for å få kortene... Du kan ikke kjøpe dem. Hva er det du ikke forstår?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...