Gå til innhold

TEST: LG V30


Anbefalte innlegg

 

Fikk dere noe inntrykk av hvordan den vil fungere for oss som ser dårlig? Jeg har kjøpt en Note 8 som jeg kommer til å returnere fordi den er for dårlig å bruke for meg som er nesten blind, håper kanskje V30 kan fungere bedre for meg. På Note 8 er det for eksempel vanskelig å aktivere Talkback talesyntese for blinde. Det som er enda verre er at S-pen slutter å virke som "håndskriftstastatur" når Talkback aktiveres. Er usikker på om jeg skal ta bryet med å kjøpe og teste ut V30, eller om jeg bare skal gi opp Android og skaffe meg en iPhone.

Du kan prøve å installere Big Launcher for ekstra store ikoner...

 

Ellers, hva gjør Apple bedre enn andre for svaksynte? En spesiell funksjon?

 

Takk for tips! Ja, får prøve med Big Launcher, og så er det visst også kommet en Launcher som heter Nova som jeg skal prøve. Tror over 90% av alle som er medlem av Norges blindeforbund bruker iPhone. Har ikke prøvd iPhone selv, men Siri og Voiceover fungerer visst veldig bra. Ved diktering av SMSer o.l. er det mulig å få med tegsetting som , : ! o.s.v. På Åndroid blir ikke innlest "kolon" til : -men til kolon. Får håpe det blir orden på det snart! Tror ikke det er bare "blod-fan" effekten som slår inn når SÅ mange synshemmede lovpriser iPhone. Når jeg valgte Note 2 for 5 år siden var det fordi jeg regnet med at Android ville ta igjen iOs på "tilgjengelighet" i løpet av kort tid. Dessverre er Note 8 vanskeligere å bruke enn Note 2 for meg, men det kommer sikkert noen tilbakeslag for iOs-brukere innimellom også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Du kan prøve å installere Big Launcher for ekstra store ikoner...

 

Ellers, hva gjør Apple bedre enn andre for svaksynte? En spesiell funksjon?

 

 

En ting Apple gjør som er bedre for svaksynte er at de kan lese inn (diktere) tekst og meldinger på norsk med punktuasjon. Det funker ikke på Android. Det funker visst på engelsk, men ikke på norsk. Sier du punktum til en iPhone, så setter den punktumtegn. Sier du punktum til en Android, så skriver den ordet punktum. Det er for svakt i slutten av 2017 når iPhone har kunnet gjøre dette på norsk i 4 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk dere noe inntrykk av hvordan den vil fungere for oss som ser dårlig? Jeg har kjøpt en Note 8 som jeg kommer til å returnere fordi den er for dårlig å bruke for meg som er nesten blind, håper kanskje V30 kan fungere bedre for meg. På Note 8 er det for eksempel vanskelig å aktivere Talkback talesyntese for blinde. Det som er enda verre er at S-pen slutter å virke som "håndskriftstastatur" når Talkback aktiveres. Er usikker på om jeg skal ta bryet med å kjøpe og teste ut V30, eller om jeg bare skal gi opp Android og skaffe meg en iPhone.

 

Hvorfor er ditt innlegg, av alle innlegg, med mindre skrift enn alle andre? Det var merkelig...

Lenke til kommentar

Vil man merke noe særlig til forbedret lyd med f eks boose qc25 vis iPhone 8 med medfølgende adapter? Bruker egentlig ikke mobilen til så mye musikklytting, utenom til og fra jobb, eller på reise. Da er det som regel med boose eller medfølgende ørepropper. Vet at qc25 ikke helt suveren på lyd, men er bare nyskjerrig.

Lenke til kommentar

 

Når det kommer til hvor rask prosessoren er osv, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Min 2 år gamle Nexus 6p klarer alt jeg ber den om (SD 810). Sure, kult med gimmicks og "AI", men det er ikke det jeg primært bruker min telefon til. Jeg bruker den til jobb, musikk og surfing/apper.

 

 

Jeg klarer å få min Nexsus 6p til å slite uten problemer. Herjer en mye med snapchat, whatsapp, surfing osv så blir den veldig fort seig. Gleder meg til å kjøpe mobil med bedre prosessor (nexus 6p har dog vært helt fantastisk, kongetelefon frem til batteriet har begynt å få nok)    :)

 

 

Jeg fikk også problemer med batteriet, snakket med Google (kjøpte direkte fra dem) og fikk en ny mobil sendt til meg. Nå er batteriet mitt fantastisk igjen :)

Lenke til kommentar

 

Blir interessant å sjå kva prisen faktisk blir. I USA ligg prisen på $800 som er ca samme pris som s8+ i USA. Tvilar på den kjem til å vere dyrare enn s8+ i Norge, blir nok rundt samme prisen som den her i Norge også. Så trur og håpar at 8500kr blir maks.

 

Har sett på unboxing videoer frå USA at øyreproppene frå Bang & Olufsen faktisk ikkje følger med i pakken sjølv om dei som fekk tilgang til testversjonen før telefonen kom ut fekk desse med (retail versjonen har heller ikkje B&O logoen bak). Mulig det her berre er i USA, men kan vere at dei ikkje følger med i Norge heller. Er forsåvidt ingen big deal, bruker hodetelefoner, men alltid kjekt å få med ekstra shit av bra kvalitet om det ikkje betyr betydelig påslag på prisen. Etter min meining ser dessuten telefonen finare ut med B&O logoen enn med v30 logoen. Berre pga desinget på sjølve logoen, ikkje fordi der står B&O.

 

Jeg fikk disse proppene med min G6 Plus og jeg forstår virkelig ikke hva hypen er. Lyden er OK og ikke noe mer. Passformen er dårlig, de faller ut uansett hvilken av gummiknottene jeg benytter. Sistnevnte gjelder selvfølgelig ikke alle.

Er ingen hype (eller kanskje enkelte artiklar hyper det litt..). Men B&O lagar generelt produkt av litt bedre kvalitet enn det som til vanlig følger med når ein kjøper telefoner. Så om dei er inkludert for å gje meir "bang for bucks" så synst eg det berre er positivt. Og alternativet her er B&O inkludert eller ingen propper (som i USA). Dersom det aukar prisen nevneverdig derimot så vil det vere negativt. Personleg brukar eg som sagt alltid hodetelefoner, men har propper liggande i td jakker i tilfelle eg av ein eller annan grunn ikkje har hodetelefoner tilgjengelig. Så eit ekstra par er jo alltid greit å ha

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis denne er enda litt bedre enn LG G6 så er det et veldig god telefon. Hadde G6 selv og den var veldig bra på stort sett alt. Den var bare litt større enn jeg liker. Det er vel V30 også dessverre. Skulle gjerne sett at de kom med en mer kompakt versjon som ikke var sykt mye dårligere slik som G4s og den søpla der. Ser Q6 finnes, men jeg vil gjerne ha vidvinkel kameraet.

Lenke til kommentar

 

 Du kan prøve å installere Big Launcher for ekstra store ikoner...

 

Ellers, hva gjør Apple bedre enn andre for svaksynte? En spesiell funksjon?

 

 

En ting Apple gjør som er bedre for svaksynte er at de kan lese inn (diktere) tekst og meldinger på norsk med punktuasjon. Det funker ikke på Android. Det funker visst på engelsk, men ikke på norsk. Sier du punktum til en iPhone, så setter den punktumtegn. Sier du punktum til en Android, så skriver den ordet punktum. Det er for svakt i slutten av 2017 når iPhone har kunnet gjøre dette på norsk i 4 år.

Antar engelske ord for tegnsetting ikke fungerer ved norsk diktering...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 Du kan prøve å installere Big Launcher for ekstra store ikoner...

 

Ellers, hva gjør Apple bedre enn andre for svaksynte? En spesiell funksjon?

 

 

En ting Apple gjør som er bedre for svaksynte er at de kan lese inn (diktere) tekst og meldinger på norsk med punktuasjon. Det funker ikke på Android. Det funker visst på engelsk, men ikke på norsk. Sier du punktum til en iPhone, så setter den punktumtegn. Sier du punktum til en Android, så skriver den ordet punktum. Det er for svakt i slutten av 2017 når iPhone har kunnet gjøre dette på norsk i 4 år.

Antar engelske ord for tegnsetting ikke fungerer ved norsk diktering...

 

 

Har prøvd det også, men det virket heller ikke dessverre. 

Lenke til kommentar

Har ikke klart å finne noen gode sammenligninger mellom V30 og Nexus 6P noe sted. Så bortsett fra den kanskje mest åpenbare forskjellen med at V30 ikke har front monterte stereohøyttalere, hva er egentlig de store forskjellene mellom disse to telefonene? 

Nå er den ene telefonen to år nyere enn den andre, så går utifra V30 har gjennomgående vassere hardware. I tillegg har vel V30 større skjerm og en bedre DAC for kablede hodetelefoner. Fordelen til 6P er vel i hovedsak at den får Android-oppgraderinger raskere (i alle fall så lenge den er støttet av Google). Vurderer å gå fra 6P til V30 selv da Pixel 2 XL forløpig er svindyr å bestille fra norsk butikk...

Lenke til kommentar

 

Har ikke klart å finne noen gode sammenligninger mellom V30 og Nexus 6P noe sted. Så bortsett fra den kanskje mest åpenbare forskjellen med at V30 ikke har front monterte stereohøyttalere, hva er egentlig de store forskjellene mellom disse to telefonene? 

Nå er den ene telefonen to år nyere enn den andre, så går utifra V30 har gjennomgående vassere hardware. I tillegg har vel V30 større skjerm og en bedre DAC for kablede hodetelefoner. Fordelen til 6P er vel i hovedsak at den får Android-oppgraderinger raskere (i alle fall så lenge den er støttet av Google). Vurderer å gå fra 6P til V30 selv da Pixel 2 XL forløpig er svindyr å bestille fra norsk butikk...

 

 

Ja, er nok logisk å trekke konklusjonen om at V30 er vassere med to år nyere hardware. En av tingene jeg allerede liker med den er at selv med større skjerm så er den fysisk mindre enn 6P, og det er et pluss i margen for min del. For jeg har syntes at 6P har vært akkurat litt for stor i enkelte tilfeller. 

 

V30 er garantert det soleklare valget av den neste telefonen jeg skal skaffe meg, ihvertfall siden Pixel 2 XL både er svindyr for øyeblikket og ikke har fått noe offisiell bekreftelse fra Google om at den kommer til Norge. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...