MunterLaksen Skrevet 2. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Jeg skal til Din utvikling ved Skullerud, Oslo - neste uke. Er det noen som har erfaring med Din utvikling?. Advarsel - liten utblåsning om hva jeg teoretisk frykter det kan være : Er det en rå utnyttelse av arbeidssøkende, der du møter menn i blazere med firkantede freshe briller og ipdaer - fulle av Snake Oil ord som coaching og motivasjon?. De smiler sånne ekstreme smil uten å egentlig smile, har kanskje pulsklokke på og har aldri opplevd noe som helst annet enn medgang i livet. De sykler til jobb . Føler absolutt ingenting for andre mennesker, og er som evigglade maskiner som må fake en slags medfølelse. Jeg blir veldig skremt av mennesker med 10 millioner i banken, verdier i familien til like mange millioner og tilsynelatende uoppsiglige jobber i selskaper som profitterer på statens anbudsmekansime/ansvarsfraskrivning...som skal "motivere" de som ikke har jobb. Cus D amato så talentet i Mike Tyson fordi han selv hadde vært der. Det er rart å skulle være sulten, bekymret og stresset over hvordan en skal betale husleie, og en coach som heter Brage fra Røa skal fortelle deg at du må finne "riktig motivasjon"...også skal han gjøre seiersdansen til Anja Andersen eller noe greier. Det er sjeledrepende og traumatiserende på et nivå som vold aldri har kunne påføre meg. Jeg har hatt jobb fra jeg var 13 til 29, men har de siste 3 årene vært arbeidssøker etter at min avdeling ble lagt ned. På denne tiden mistet jeg også min samboer til sykdom og opplevde andre uheldige episoder ..og i et samfunn der alle skal være perfekte..får en gjerne skrape i lakken når livet snur seg litt mot deg. Vi er ikke et middelhavssamfunn der alle sitter i gaten og skravler. Jeg har aldri mottatt en krone fra NAV, og har for første gang tatt kontakt med dem og bedt om hjelp. Stort sett har jeg alltid funnet en ledig jobb på en flyttebil eller et hus som skal pusses opp osv, lærervikar...men denne gangen har jeg ikke funnet noe som helst og tiden går. Jeg har høyere utdanning, og erfaring fra kundesenter og undvervisning. Men ingen konkret grad som gir meg innpass i en jobb. Og det var sytingen. Nå for det positive. Jeg elsker å jobbe, jeg liker jobb og jeg blir lykkelig av å jobbe. Derfor vil jeg selvsagt gå på Din Utvikling og håpe på at jeg tar feil. Så er spørsmålet, tar jeg feil?. Er arbeidsmarkedet spesielt hardt for tiden? Jeg har flere venner som har kjøpt seg jobb, ja det stemmer...de har betalt en sum til en person for å få jobb i den bedriften. Forklaringen er enkel, tap status, ansikt og økonomi over en lengre periode er så skummel at de heller tar opp et forbrukslån og kjøper seg en "fast jobb". Endret 2. oktober 2017 av MunterLaksen Lenke til kommentar
PunktumFinale Skrevet 2. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2017 Har ikke peiling, men ser for meg en overkvalifisert nyutdannet dame som skal prøve å skape halleluja stemning blant navere. Jeg kunne godt deltatt på noe sånt bare for gøy. Blir det kjedelig kan alltids sjekke vg.no eller faktisk søke på noen jobber mens halleluja kjeften til coachen går i bakgrunnen. De har nå klart å vinne et anbud fra nav og de blir målt på hvor mange som er komt i jobb etter et gitt intervall. Så forutsatt at de har evne til å motivere og lære opp jobbsøkere så fins det en teoretisk sjanse for at du kan få et utbytte av dette. Kunne jo vært gøy å "heckle" (som det heter på engelsk) foredragsholderen. Ala stille mange dumme spørsmål, gjerne gjenta de, tolke det personen sier helt feil osv. Ala noe vi gjorde på ungdomsskolen med vikarlæreren. Gjerne kom litt under huden på. Be om å få se deres cv og kritiser denne f.eks Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2017 Kunne jo vært gøy å "heckle" (som det heter på engelsk) foredragsholderen. Ala stille mange dumme spørsmål, gjerne gjenta de, tolke det personen sier helt feil osv. Ala noe vi gjorde på ungdomsskolen med vikarlæreren. Gjerne kom litt under huden på. Be om å få se deres cv og kritiser denne f.eks Hva er poenget med å oppføre seg som en dust og ødelegge for alle andre som er der? Lenke til kommentar
MunterLaksen Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2017 Har ikke peiling, men ser for meg en overkvalifisert nyutdannet dame som skal prøve å skape halleluja stemning blant navere. Jeg kunne godt deltatt på noe sånt bare for gøy. Blir det kjedelig kan alltids sjekke vg.no eller faktisk søke på noen jobber mens halleluja kjeften til coachen går i bakgrunnen. De har nå klart å vinne et anbud fra nav og de blir målt på hvor mange som er komt i jobb etter et gitt intervall. Så forutsatt at de har evne til å motivere og lære opp jobbsøkere så fins det en teoretisk sjanse for at du kan få et utbytte av dette. Kunne jo vært gøy å "heckle" (som det heter på engelsk) foredragsholderen. Ala stille mange dumme spørsmål, gjerne gjenta de, tolke det personen sier helt feil osv. Ala noe vi gjorde på ungdomsskolen med vikarlæreren. Gjerne kom litt under huden på. Be om å få se deres cv og kritiser denne f.eks Hehe jeg håper det ikke er så ille. Kanskje det er jeg som må forstå at en coach kan være verdifull? og at jeg må lære å ta til meg at vi kanskje trenger coacher?. Teddy Atlas er en ekstremt flink boksetrener, men han spesialiserer seg på det mentale. Han hadde jeg gjerne snakket med. Samtidig heckling, vel på alle slike steder hvor jeg ikke er blant venner er det min plikt å være profesjonell til fingerspissene. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Har vært på det der. Jeg har ikke den erfaringen. De var, til en viss grad, genuint opptatt av å hjelpe og forstå. Men bare til en viss grad. Du må gjøre jobben selv. Du er også tvunget til å møte opp en viss tid hver dag, uansett om du har noe nyttig å gjøre eller ikke. Jeg fikk tiden til å gå ved å kartlegge all jobbhistorikk, også å skrive ned all jobberfaring i detalj, i egne ord. Dette er visst noe som kan hjelpe med å finne motivasjon til å søke tilsvarende jobber. Du kan styre mye av det selv, og det mener jeg du burde også, ikke la de styre deg. Da blir dagene fort lange og demotiverende. Du bør ha en plan over hva du vil, og ikke gå på bekostning av dine krav og ønsker. Hvis du mener du har psykisk lidelse, kom deg til fastlegen og start helseprosessen fortest mulig, med psykolog som jobber for deg og taler din sak. Hvis ikke du gjør det, så hører ikke NAV på deg. Da kan du bli tvunget til å feie gata for å få såvidt nok til å overleve. Du må ta ansvar, selv om du ikke har overskudd.. hvor enn crazy det høres ut. NAV er ikke en "hvilepute", har de selv sagt. Har ikke hørt andres erfaring i akkurat Din Utvikling, men du må bare mentalt forberede deg på alt mulig. Det kan sikkert være som du beskriver også. Du kan nekte å gjøre seiersdans og annet tull, jeg hadde gjort det. Hadde aldri i verden blitt med på sånt tull, har lest artiklene i nyhetene. Der jeg gikk, var jeg i kontakt med e* som hadde advokatutdannelse, som jobbet som veileder/konsulent. H*n var grei nok, men brydde seg bare halvveis. Jeg fikk også vite at de fakturérer NAV ca 2500,- per time. Det var diverse kurs, cv- og søknadkurs, vi skulle øve på å være arbeidsgiver/søker (late som). Det var noen øvelser, gruppeaktiviteter, vi skulle gå igjennom en slags historie hvor vi skulle identifisere hva som var sant og usant, for å lære å tyde arbeidsannonser bedre. Blant annet.Det var sånn halvveis lærerikt og halvveis bullshit, for mitt vedkommende. De kunne gjort så mye annerledes og bedre. Virket som at de fleste gikk der stort sett for å heve lønn, ikke for å bry seg og gjøre en forskjell. Men dette er igjen bare mine erfaringer og bedømmelser. Endret 3. oktober 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Der jeg gikk, var jeg i kontakt med ei som hadde advokatutdannelse, som jobbet som veileder/konsulent. Jeg fikk også vite at de fakturérer NAV ca 2500,- per time. Snakk om kynisme.. Så er spørsmålet, tar jeg feil? Mest sannsynlig, ja. I min tid gjennom disse jobbklubbene i NAV, har jeg ikke møtt annet enn utrolige mennesker som sprer livsglede og jeg håper du opplever det samme. Lykke til og kjør på. 1 Lenke til kommentar
MunterLaksen Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Har vært på det der. Jeg har ikke den erfaringen. De var, til en viss grad, genuint opptatt av å hjelpe og forstå. Men bare til en viss grad. Du må gjøre jobben selv. Du er også tvunget til å møte opp en viss tid hver dag, uansett om du har noe nyttig å gjøre eller ikke. Jeg fikk tiden til å gå ved å kartlegge all jobbhistorikk, også å skrive ned all jobberfaring i detalj, i egne ord. Dette er visst noe som kan hjelpe med å finne motivasjon til å søke tilsvarende jobber. Du kan styre mye av det selv, og det mener jeg du burde også, ikke la de styre deg. Da blir dagene fort lange og demotiverende. Du bør ha en plan over hva du vil, og ikke gå på bekostning av dine krav og ønsker. Hvis du mener du har psykisk lidelse, kom deg til fasatlegen og start helseprosessen fortest mulig, med psykolog som jobber for deg og taler din sak. Hvis ikke du gjør det, så hører ikke NAV på deg. Da kan du bli tvunget til å feie gata for å få såvidt nok til å overleve. Du må ta ansvar, selv om du ikke har overskudd.. hvor enn crazy det høres ut. NAV er ikke en "hvilepute", har de selv sagt. Har ikke hørt andres erfaring i akkurat Din Utvikling, men du må bare mentalt forberede deg på alt mulig. Det kan sikkert være som du beskriver også. Du kan nekte å gjøre seiersdans og annet tull, jeg hadde gjort det. Hadde aldri i verden blitt med på sånt tull, har lest artiklene i nyhetene. Der jeg gikk, var jeg i kontakt med ei som hadde advokatutdannelse, som jobbet som veileder/konsulent. Ho var grei nok, men brydde seg bare halvveis. Jeg fikk også vite at de fakturérer NAV ca 2500,- per time. Det var diverse kurs, cv- og søknadkurs, vi skulle øve på å være arbeidsgiver/søker (late som). Det var noen øvelser, gruppeaktiviteter, vi skulle gå igjennom en slags historie hvor vi skulle identifisere hva som var sant og usant, for å lære å tyde arbeidsannonser bedre. Blant annet. Det var sånn halvveis lærerikt og halvveis bullshit, for mitt vedkommende. De kunne gjort så mye annerledes og bedre. Virket som at de fleste gikk der for å heve lønn, ikke for å bry seg og gjøre en forskjell. Men dette er igjen bare mine erfaringer og bedømmelser. Men skal de ikke hjelpe de som kommer dit med å sette dem i kontakt med potensielle arbeidsgivere? Søke jobb og skrive søknader kan jeg, det virker ekstremt bortkastet å skulle bruke tid på rollespill når jeg kan søke jobb. Jeg hadde håpet det var mer fokusert på at de finner en praksisplass til deg, så en arbeidsgiver kan ansette deg etter en stund. Det må jo også være bedre for dem? Kan jo umulig være spesielt behagelig for noen å "undervise" i sprøyt, når de kan få dem ut i jobb istedenfor. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Har vært på det der. Jeg har ikke den erfaringen. De var, til en viss grad, genuint opptatt av å hjelpe og forstå. Men bare til en viss grad. Du må gjøre jobben selv. Du er også tvunget til å møte opp en viss tid hver dag, uansett om du har noe nyttig å gjøre eller ikke. Jeg fikk tiden til å gå ved å kartlegge all jobbhistorikk, også å skrive ned all jobberfaring i detalj, i egne ord. Dette er visst noe som kan hjelpe med å finne motivasjon til å søke tilsvarende jobber. Du kan styre mye av det selv, og det mener jeg du burde også, ikke la de styre deg. Da blir dagene fort lange og demotiverende. Du bør ha en plan over hva du vil, og ikke gå på bekostning av dine krav og ønsker. Hvis du mener du har psykisk lidelse, kom deg til fasatlegen og start helseprosessen fortest mulig, med psykolog som jobber for deg og taler din sak. Hvis ikke du gjør det, så hører ikke NAV på deg. Da kan du bli tvunget til å feie gata for å få såvidt nok til å overleve. Du må ta ansvar, selv om du ikke har overskudd.. hvor enn crazy det høres ut. NAV er ikke en "hvilepute", har de selv sagt. Har ikke hørt andres erfaring i akkurat Din Utvikling, men du må bare mentalt forberede deg på alt mulig. Det kan sikkert være som du beskriver også. Du kan nekte å gjøre seiersdans og annet tull, jeg hadde gjort det. Hadde aldri i verden blitt med på sånt tull, har lest artiklene i nyhetene. Der jeg gikk, var jeg i kontakt med ei som hadde advokatutdannelse, som jobbet som veileder/konsulent. Ho var grei nok, men brydde seg bare halvveis. Jeg fikk også vite at de fakturérer NAV ca 2500,- per time. Det var diverse kurs, cv- og søknadkurs, vi skulle øve på å være arbeidsgiver/søker (late som). Det var noen øvelser, gruppeaktiviteter, vi skulle gå igjennom en slags historie hvor vi skulle identifisere hva som var sant og usant, for å lære å tyde arbeidsannonser bedre. Blant annet. Det var sånn halvveis lærerikt og halvveis bullshit, for mitt vedkommende. De kunne gjort så mye annerledes og bedre. Virket som at de fleste gikk der for å heve lønn, ikke for å bry seg og gjøre en forskjell. Men dette er igjen bare mine erfaringer og bedømmelser. Men skal de ikke hjelpe de som kommer dit med å sette dem i kontakt med potensielle arbeidsgivere? Søke jobb og skrive søknader kan jeg, det virker ekstremt bortkastet å skulle bruke tid på rollespill når jeg kan søke jobb. Jeg hadde håpet det var mer fokusert på at de finner en praksisplass til deg, så en arbeidsgiver kan ansette deg etter en stund. Det må jo også være bedre for dem? Kan jo umulig være spesielt behagelig for noen å "undervise" i sprøyt, når de kan få dem ut i jobb istedenfor. Det er de forsøker å gjøre, men det er ikke en hyllevare de bare kan plukke ut. Tilretteleggingen går kun så langt, det er du som må være proaktiv i søk etter arbeid. Lenke til kommentar
MunterLaksen Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Men hvorfor har en da dette kurset, da kunne en jo søkt hjemmeifra..mange ganger så effektivt? Istedenfor å ødelegge jobbsøknadene sine med sånn kunstig-linkendin-vrøvl. Dette var ekstremt deprimerende lesning - https://radikalportal.no/2016/09/09/jobbklubb-med-nav-plassen-som-gjor-deg-gal/ Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Men hvorfor har en da dette kurset, da kunne en jo søkt hjemmeifra..mange ganger så effektivt? Istedenfor å ødelegge jobbsøknadene sine med sånn kunstig-linkendin-vrøvl. Dette var ekstremt deprimerende lesning - https://radikalportal.no/2016/09/09/jobbklubb-med-nav-plassen-som-gjor-deg-gal/ Forventer du at du bare skal få og få hele tiden? Lenke til kommentar
MunterLaksen Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Men hvorfor har en da dette kurset, da kunne en jo søkt hjemmeifra..mange ganger så effektivt? Istedenfor å ødelegge jobbsøknadene sine med sånn kunstig-linkendin-vrøvl. Dette var ekstremt deprimerende lesning - https://radikalportal.no/2016/09/09/jobbklubb-med-nav-plassen-som-gjor-deg-gal/ Forventer du at du bare skal få og få hele tiden? Nei, jeg takket nei til dagpenger og cashet inn bitcoin når min avdeling ble lagt ned. Jeg mottar heller ikke en krone fra NAV nå og vil heller ikke få det under kurset. Jeg tok kontakt med NAV fordi jeg vet at de fleste jobber ikke blir lyst ut på Finn og jeg lurte på om de kunne hjelpe meg med å finne dem. Da fikk jeg en beskjed om at jeg vil bli registrert på et tiltak. Slik jeg har forstått må en søke om tiltakspenger via NAV...det har ikke jeg gjort. Så hva er det du mener jeg forventer at jeg skal få? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Cipher Panda: Tenker du det er konsulentene som er kynisk? Joda, delvis enig der, men... MunterLaksen: Det er en tosidig greie. På én side er det jo bra at staten prøver å gjøre ting skikkelig, la de med best utdannelse og arbeidshistorikk få de best betalte jobbene, og en sjans til å gjøre den beste jobben. Det er jo også opp til den enkelte å få det man kan ut av disse kursene, så man -kan- få mye ut av dem. Men saken er den at jeg opplevde også at NAV får en rapport om hvordan du har deltatt. Dette antok jeg fra starten, så selv om du er deprimert fra før og har problemer, så antar jeg at hvis du viser deg demotivert, uinteressert og "vanskeligstilt", så antar jeg (nok en gang ^^) at de kan stanse dagpengene dine. Så dette blir jo enda en psykologisk last, men når man står i en desperat situasjon, må man bare gjøre det man må for å overleve. Jeg anser alt det her som overgrep. De ser ikke an syke/helsehistorikken din. Jeg fikk "tilbud" om å delta, og jeg svarte jo ja selv, men i "tilbudet" står det jo at "NAV kan stanse utbetaling av dagpenger om deltager takker nei" . Så det er veldig vanskelig å tolke hva man skal gjøre. De legger ikke mye skjønn og psykologi til grunn, du skal bare gjøre en jobb, og så blir det opp til gudene å bestemme hva som skjer med deg etterpå.Mener å huske at man lager en individuell oppfølingsplan, så jeg fikk da avtale om å gå der 3 dager i uka. Kurset varte i 6 måneder. Jeg hadde ikke overskudd til å møte opp alle dagene jeg skulle, så jeg tapte penger på det her og måtte låne penger for å få livet til å gå rundt. Du må krysse av på meldekort de dagene du er der, de dagene du -ikke- er der, får du ikke betalt. I etterkant har jeg prøvd å forklare for NAV hele situasjonen, men de sier at "dagpenger/AAP skal ikke gå til betaling av tredjeparter"...... Det er mange hensyn å ta når man hanskes med NAV. Min antagelse er at dette er et resultat av blå politikk. Den sterkestes rett gjelder, de svake må bare dø ut. Det kan hende jeg kunne fått mer ut av det, og kanskje også ordnet meg jobb. Men jeg opplevde også at -jeg- måtte gjøre all jobbsøkingen selv. Sa til dem alt jeg kunne tenke meg av utdanning og videre ambisjoner, men det stoppet liksom der. Jeg hadde jo en helsesituasjon å tenke på også, jeg var ikke frisk nok til å jobbe, i hvert fall ikke 100%. Og opplevde at dette ikke ble hørt. Du må finne veien videre selv. Det kan ha med min innstilling å gjøre selv. Kanskje du får en annen opplevelse enn meg. Endret 3. oktober 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
MunterLaksen Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Cipher Panda: Tenker du det er konsulentene som er kynisk? Joda, delvis enig der, men... MunterLaksen: Det er en tosidig greie. På én side er det jo bra at staten prøver å gjøre ting skikkelig, la de med best utdannelse og arbeidshistorikk få de best betalte jobbene, og en sjans til å gjøre den beste jobben. Det er jo også opp til den enkelte å få det man kan ut av disse kursene, så man -kan- få mye ut av dem. Men saken er den at jeg opplevde også at NAV får en rapport om hvordan du har deltatt. Dette antok jeg fra starten, så selv om du er deprimert fra før og har problemer, så antar jeg at hvis du viser deg demotivert, uinteressert og "vanskeligstilt", så antar jeg (nok en gang ^^) at de kan stanse dagpengene dine. Så dette blir jo enda en psykologisk last, men når man står i en desperat situasjon, må man bare gjøre det man må for å overleve. Jeg anser alt det her som overgrep. De ser ikke an syke/helsehistorikken din. Jeg fikk "tilbud" om å delta, og jeg svarte jo ja selv, men i "tilbudet" står det jo at "NAV kan stanse utbetaling av dagpenger om deltager takker nei" . Så det er veldig vanskelig å tolke hva man skal gjøre. De legger ikke mye skjønn og psykologi til grunn, du skal bare gjøre en jobb, og så blir det opp til gudene å bestemme hva som skjer med deg etterpå. Mener å huske at man lager en individuell oppfølingsplan, så jeg fikk da avtale om å gå der 3 dager i uka. Kurset varte i 6 måneder. Jeg hadde ikke overskudd til å møte opp alle dagene jeg skulle, så jeg tapte penger på det her og måtte låne penger for å få livet til å gå rundt. Du må krysse av på meldekort de dagene du er der, de dagene du -ikke- er der, får du ikke betalt. I etterkant har jeg prøvd å forklare for NAV hele situasjonen, men de sier at "dagpenger/AAP skal ikke gå til betaling av tredjeparter"...... Det er mange hensyn å ta når man hanskes med NAV. Min antagelse er at dette er et resultat av blå politikk. Den sterkestes rett gjelder, de svake må bare dø ut. Det kan hende jeg kunne fått mer ut av det, og kanskje også ordnet meg jobb. Men jeg opplevde også at -jeg- måtte gjøre all jobbsøkingen selv. Sa til dem alt jeg kunne tenke meg av utdanning og videre ambisjoner, men det stoppet liksom der. Jeg hadde jo en helsesituasjon å tenke på også, jeg var ikke frisk nok til å jobbe, i hvert fall ikke 100%. Og opplevde at dette ikke ble hørt. Du må finne veien videre selv. Det kan ha med min innstilling å gjøre selv. Kanskje du får en annen opplevelse enn meg. Takk for et utfyllende svar. Vel dagpenger og lignende er ikke et problem for meg, da jeg ikke mottar det. Det jeg håper er at de har et nettverk eller kontakter som gjør slik at jeg kanskje kan utplasseres eller komme i kontakt med noen. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2017 Cipher Panda: Tenker du det er konsulentene som er kynisk? Joda, delvis enig der, men... Ja. Det kan ha med min innstilling å gjøre selv. Kanskje du får en annen opplevelse enn meg. Det er dette det bunner ned til, rett mental innstilling. Er du negativ, opplever du det negativt, så enkelt er det. Det jeg håper er at de har et nettverk eller kontakter som gjør slik at jeg kanskje kan utplasseres eller komme i kontakt med noen. De er der for å hjelpe og kommer til å se etter relevante plasser med deg, likevel må du vite at disse praksisplassene ikke er der konstant så du må finne deg i å gjøre egeninnsats i mellomtiden. Lev opp til navnet og vær en munter laks. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Cipher Panda: Tenker du det er konsulentene som er kynisk? Joda, delvis enig der, men... Ja. Det kan ha med min innstilling å gjøre selv. Kanskje du får en annen opplevelse enn meg. Det er dette det bunner ned til, rett mental innstilling. Er du negativ, opplever du det negativt, så enkelt er det. Ikke alltid, kamerat. Noen ganger slåss man en umulig kamp, og å innse dét før man blir knust ned i grusen kan være fordelaktig for ens mentale helse. Endret 4. oktober 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 4. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2017 Dagbladet hadde en sak om NAV og Din Utvikling AS i vår: https://www.dagbladet.no/nyheter/saksoker-nav-etter-jobbveiledning---jeg-fikk-tilbud-om-a-ga-tur-i-skogen-med-veilederen/67413812 Besøker man hjemmesiden blir ikke inntrykket noe bedre - blant annet kan man lese følgende (fet skrift = min markering): 1. "Din Utvikling AS bidrar i samspill med NAV med det som skal til for å skape bærekraftige løsninger for den enkelte. Vi skal endre norsk arbeidsliv ved å bygge bro mellom individ og organisasjon." 2. "Din Utvikling er et verdistyrt selskap. Verdiene våre er et resultat av en omfattende prosess i alle deler av organisasjonen. Eiere, ledelse og medarbeidere har alle hatt mulighet til å påvirke verdigrunnlaget, og verdiene er deretter rullet ut i selskapet som et viktig styringsverktøy." 3. "Vi er stolte av den enorme kompetansebanken våre karriereveiledere utgjør" o.s.v. Det er lite substans inne der og faktisk virker det som Din Utvikling AS er et reklameselskap .. Lenke til kommentar
Tellurium Skrevet 4. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg var på 4-ukers kurs hos Din Utvikling for snaut 2 år siden. Opplegget som helhet bærte litt mye preg av ungdomsskole og overentusiastiske inspirasjonstaler. Men den ene kurslederen, samt en annen "veileder" var faktisk veldig jordnære, og hadde en del konstruktiv kritikk på lager. Det var altså veilederne som reddet min opplevelse der, det spikra opplegget var ikke noe å juble over. Lenke til kommentar
MunterLaksen Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg var på 4-ukers kurs hos Din Utvikling for snaut 2 år siden. Opplegget som helhet bærte litt mye preg av ungdomsskole og overentusiastiske inspirasjonstaler. Men den ene kurslederen, samt en annen "veileder" var faktisk veldig jordnære, og hadde en del konstruktiv kritikk på lager. Det var altså veilederne som reddet min opplevelse der, det spikra opplegget var ikke noe å juble over. Kunne de anbefale steder/stillinger du selv ikke hadde funnet frem til?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå