Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråkket over - krykker ifm reise?


Samara

Anbefalte innlegg

Tråkket over i dag, og kom meg hjem haltende. Hevelsen på ankelen var stor med en gang, og ble større utover kvelden. Før jeg la meg klarte jeg ikke å gå på foten, og smertene er tilstede konstant.

 

La på is og støttebandasje, og hevet skadestedet så fort jeg kom hjem. Håper at dette korter ned skadetid. Men så har det seg sånn at jeg skal ut å reise i morgen. Jeg aner ikke om jeg klarer å stå på foten når jeg våkner, man vil det være lurt av meg å bruke krykker på reisen for å avlaste uansett (jeg har tilfeldigvis krykker stående)? Erfaringsmessig kan det bli en del gåing og ståing på flyplasser osv, og jeg er redd for å skulle belaste ankelen for mye for tidlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråkket over i dag, og kom meg hjem haltende. Hevelsen på ankelen var stor med en gang, og ble større utover kvelden. Før jeg la meg klarte jeg ikke å gå på foten, og smertene er tilstede konstant.

 

La på is og støttebandasje, og hevet skadestedet så fort jeg kom hjem. Håper at dette korter ned skadetid. Men så har det seg sånn at jeg skal ut å reise i morgen. Jeg aner ikke om jeg klarer å stå på foten når jeg våkner, man vil det være lurt av meg å bruke krykker på reisen for å avlaste uansett (jeg har tilfeldigvis krykker stående)? Erfaringsmessig kan det bli en del gåing og ståing på flyplasser osv, og jeg er redd for å skulle belaste ankelen for mye for tidlig.

 

Hvis du skal ut og fly vil jeg si det er lurt å bruke krykker. Bruk krykker noen dager og belast foten mer etter hvert. Når du flyr kan foten hovne opp pga av lufttrykket og at du sitter med foten ned. Hver forsiktig med sko da den kan bli så trang at du ikke får den på. Lurt å fly uten sko på foten og heller ha en myk varm sokk hvor foten kan få plass hvis den hovner opp mye. Håper du blir fort bedre.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Jeg endte opp med å reise uten krykker, siden ei natt med hvile tydeligvis var nok til at jeg kunne belaste foten nok til å halte. Litt kronglete selvsagt, men det gikk. Stort sett latt foten hvile etter selve reisen. Er fremdeles ganske hoven, blå og vond, og har på støttebandasje, men er i alle fall ikke verre igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...