Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

 

 

On topic: med 8700k finnes det ingen grunn for å kjøpe ryzen. Synn for AMD

Dere må ikke ta Nizzen for god fisk, i den virkelige verden så vil du ikke merke spesielt store forskjell fra den ene til det andre.

Ryzen er fortsatt et godt kjøp for de som vurdere det.

 

Nizzen er bare en sur gammel nisse

Muligens yngre enn deg ;)

 

Jeg vet fasiten, derfor tester jeg alt selv. Du bare synser. Det er forskjellen.

 

8700k på vei bakveien

 

Du vet fasiten? jøss, har du 8700K hjemme allerede? nei vent, den ble lansert idag og er ikke på lageret før i ca. desember!?!

Fasiten du liksom.

 

Mulighetens eldre enn deg ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra du tester alt selv Nizzen, du er sikkert flink. Men å sammenligne flest mulig resultat fra flest mulig forskjellige testere(deg inkludert) og deretter luke ut uteliggerne, det er vel absolutt mye bedre enn å ta ditt ene ord for gospel? 

 

On topic, så virker det som om nye i7 blir det samme som før bare med 2 kjerner mer. Den CPUen som faktisk skaper konkurranse er vel i5-8400 og 8600k som egentlig (ifølge dagens reviews/kunnskap) utkonkurrerer hele R3 og R5 serien, som jeg trodde tidligere. Smart trekk av Intel, bare synd for Intels del at de ikke har CPUer klare :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rart Netonnet klarer å selge for 3790 med fortjeneste da. Elgiganten i Sverige solgte de for 3790 SEK

 

Og de har til og med fysisk butikk på Lura, så bra for Kjetil Lura?  :)

 

 

 

 

 

noen kommenterte det andre steder slik:

 

Thre is no quality difference between retail (boxed) and OEM (tray) processors. The differences as you already said are a shorter warranty period and you have to get a CPU cooler separately. Since you don't intend to use the stock cooler included in the boxed version anyway there is no reason not to bother with the OEM version, unless you really, really want the three year warranty from Intel.

 

OEM versions are also generally sold for a lower price than the retail boxed version, part of the higher price for the retail versions covers the lengthier warranty period, as well as the stock cooler. OEM CPUs also tend to be more popular with overclockers, as overclocking mandates an aftermarket cooler, and overclocking also voids the warranty, so none of the additional benefits of the retail boxed version apply to those who intend to overclock their CPU.

 

 

Og siden man har kjøpsloven i Norge, så er man vel rimelig bra dekket om en går for OEM.

 

 

 

.. før uti november/desember, utifra det som leses på nett og som jeg har hørt fra de leverandørene jeg har snakket med. 

 

Panisk Intel.

 

Markedsføring, men det er ikke så lenge til du får tak i dem.

 

Men det har begynt å bli kaldt i været, og kaldere skal det nok bli. Jeg trenger en pålitelig ovn  ;)

Blir fryktelig mange kalde dager å vente til desember.

 

 

Det er bra du tester alt selv Nizzen, du er sikkert flink. Men å sammenligne flest mulig resultat fra flest mulig forskjellige testere(deg inkludert) og deretter luke ut uteliggerne, det er vel absolutt mye bedre enn å ta ditt ene ord for gospel? 

 

On topic, så virker det som om nye i7 blir det samme som før bare med 2 kjerner mer. Den CPUen som faktisk skaper konkurranse er vel i5-8400 og 8600k som egentlig (ifølge dagens reviews/kunnskap) utkonkurrerer hele R3 og R5 serien, som jeg trodde tidligere. Smart trekk av Intel, bare synd for Intels del at de ikke har CPUer klare :/

Det spørs om ikke det også bare er nok et smart trekk. Folk som venter på coffee vil nok ha coffee, cannon eller hva de nå får tak på. Intel får vel solgt sine "kaffemaskiner" med godt overskudd, siden det er så få av dem, og de kan ta fullt ut betalt for de fleste inntil AMD lirker ut en ny CPU..

Endret av G
Lenke til kommentar

Betimelig av Komplett å ikke legge Coffee i de vanlige listene. Jeg måtte søke på Coffee Lake for å finne de. Er jo ikke rart da, når de kan skjule for omverdenen at de nye gir mer for pengene (flere kjerner med mere). Sjekk skjermdumpene:
 
post-30484-0-93452700-1507313686_thumb.jpg
 
post-30484-0-66440400-1507313702_thumb.jpg

 

 

 

post-30484-0-93452700-1507313686.jpg

post-30484-0-66440400-1507313702.jpg

 

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, for 90% av pc kjøperne i norge er ryzen bedre.

Intel er mere opptatt av hvor høyt dere klarer å klokke dem, bra det for dere som har den hobbyen.

Jeg kjøper ikke 87xx for å klokke den til 5200MhZ, men en raske cpu på standar klokk.

Og at intel gjør at du må kjøpe nytt hk, det er meget irriterende.

 

Hvor mange ganger har de forandret siden 3770K, er det 3 eller 4?

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betimelig av Komplett å ikke legge Coffee i de vanlige listene. Jeg måtte søke på Coffee Lake for å finne de. Er jo ikke rart da, når de kan skjule for omverdenen at de nye gir mer for pengene (flere kjerner med mere). Sjekk skjermdumpene:

 

attachicon.gif -snip-

hehe latterlig å se hvordan alt er utsatt til desember, grei paperlaunch, og ikke minst overpriset  :rofl:  Ryzen helt klart det rette valget

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Min 4930K @4.3 ligger på 98-100% utnyttelse i BF1 med 1080 Ti Lightning Z på 2063 Mhz.(60- 90%)

Vil en 8700K og nytt HK etc gi meg rom for og klokke GPU'n min videre i BF1, eller må/bør jeg over på X299?

Med rom mener jeg om jeg vil kunne utnytte GPU'n min sitt fulle potensiale?

 

I andre spill som ikke krever så mye av CPU som BF1 kan jeg klokke GPU høyere.

CPU'n er ikke så glad i og bli kjørt på @4.5 i BF1, dvs crash, ellers går det bra.

(vet ikke om det skyldes mangel på ferdigheter og tolmodighet eller bare CPU'n ikke vil så høyt i BF1)

 

Alle tempraturene mine er relativt kalde.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Både 8700K og X299 vil gi deg det du vil ha.

 

Skal du ha det kjapt og gæli så kan du gå for en 8700K. Sett and forget OC på 4700-4800 burde gå greit.

Vil helst handle fra komplett.no og da synes ikke fort og gæli noe alternativ angående 8700K :hmm:

 

Hadde egentlig tenkt og gå for X299 platformen med MSI X299 Plus siden det har langt bedre kvalitet på komponentene enn prisen tilsier, og det for meg er nesten perfekt utstyrt, dvs kunne gjerne manglet onboard lydkort og lysorgel også. Samt at det har 2 x intel Lan.

Dette kan ordnes fort og gæli fra komplett.no

Da for og egne seg bedre/likt til gaming enn 8700K hvilken X prosessor må jeg da velge?

 

Ser det ryktes at det kommer en 8 kjerner til Z370 blant noen hardware testere, noen som har sett noe konkret om dette?

Om dette er tilfelle kan en kanskje vite mer i tidsrommet til 8700K kommer for salg hos komplett.no i Desember.(tipper det kommer før, tror komplett.no har laget seg en skikkelig sikkerhets margin i tilfelle de værste spådommene slår til på leveranse siden)

 

Noe annet som nok er aktuelt også er om 8700K er kraftig nok til ikke og være en flaskehals for neste "generasjon GPU'r som kanskje kommer neste år en gang? Er det her kanskje rykte om en eventuell 8 kjerner til Z370 vil ha noe for seg når det gjelder gaming?

 

Har ikke sett noe til Z370 HK hos komplett med 2 x lan som ikke tilsvarer oppsett med 7820X i pris med MSI X299 plus, men er fremdeles 8700K beste alternativet for gaming? Selv når neste generasjons GPU'r er her?

 

Edit: https://www.evga.com/articles/01151/evga-z370-series-motherboards/ hmm

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

En spill-pc med 1080 eller tregere skjermkort får mer ytelse for pengene med Ryzen.

 

8700K slår jo Ryzen i omtrent alt som er, til og med I multithreading oppgaver samt er priset ganske så aggresivt i forhold til Ryzen, så her må du nesten utdype. Dette er stock. Kom gjerne med litt info også, link gjerne til noe vi kan lese.

I tillegg er den ekstremt enkel og overklokke til 5GHz, samt har støtte for MYE kjappere minne, vi kommer nok til å se verdensrekorder på overklokking av RAM på denne

 

http://www.tomshardware.com/reviews/intel-coffee-lake-i7-8700k-cpu,5252-10.html@

 

Eneste jeg syns er synd er antall PCIe-lanes. Hadde den hatt 36 lanes (16x16x4x) for SLI og en NVMe så hadde jeg kjøpt for deilig gaming performance

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...