Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men tar sjansen. Sitter i dag med en i5 7600k og lurer på hvor stor forskjell jeg vil merke om jeg oppgraderer til 8700k. Bruker ofte PCn til spill, men gjerne samtidig som jeg for eksempel bruker andre skjermer til nett-Tv og lignende. Føler ofte at det blir litt mye for dagens CPU. Eller er jeg helt på jordet? Ser jo at 8700k er langt bedre på kjerner, tråder og cache.

 

Det første jeg ville gjort om jeg var deg (så fremt du ikke har gjort det allerede) er å overklokke CPU'en din. Hvis du i dag merker at den sliter litt ift. de program/spill du kjører, så kan faktisk en overklokk av CPU hjelpe litt og muligens gjøre at du klarer å avvente til neste generasjon av Intel kommer for å se an den. Selv så gikk jeg til innkjøp av en i7 8700k akkurat, grunnet 20% av på Power. Gleder meg til å se hvor langt den kan overklokkes hehe :dribble:

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ville gjort om jeg var deg (så fremt du ikke har gjort det allerede) er å overklokke CPU'en din. Hvis du i dag merker at den sliter litt ift. de program/spill du kjører, så kan faktisk en overklokk av CPU hjelpe litt og muligens gjøre at du klarer å avvente til neste generasjon av Intel kommer for å se an den. Selv så gikk jeg til innkjøp av en i7 8700k akkurat, grunnet 20% av på Power. Gleder meg til å se hvor langt den kan overklokkes hehe :dribble:

 

Kjører CPU-en på 4,8ghz. Takket være bra svar her inne avventer jeg litt  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått 8700k'en opp og gå :D Aller første test prøvde jeg 5GHz (-2 avx) 1.35v + XMP, på et MSI Z370I (itx). Den fikset XTU (5 min) og CB på 5GHz (-2 avx) med 1.35v. Maks temp under XTU var 86c. LLC nivå satt på 4 (midten), men ser den vdroopen er ganske heftig til tross. Under CB så ligger den på 1.304 - 1.312v.

 

Gleder meg til å få deliddet den, og se hva den er god for sammen med Samsung b-dies :dribble:

Endret av €tt@n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått 8700k'en opp og gå :D Aller første test prøvde jeg 5GHz (-2 avx) 1.35v + XMP, på et MSI Z370I (itx). Den fikset XTU (5 min) og CB på 5GHz (-2 avx) med 1.35v. Maks temp under XTU var 86c. LLC nivå satt på 4 (midten), men ser den vdroopen er ganske heftig til tross. Under CB så ligger den på 1.304 - 1.312v.

 

Gleder meg til å få deliddet den, og se hva den er god for sammen med Samsung b-dies :dribble:

 

Grattis Ettan :thumbup:

Da blir det vel delidding på deg neste uke, CPU 5.2GHz samt 4000MHz++ på minne? 

Lykke til :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lyst på nye 8-kjerner, men min 6-kjerner på 5.2-5.3 ghz gjør nok jobben mer enn bra nok.

 

Steve fra Hardware Unboxed spekulerte i at spill ikke vil utnytte flere tråder enn 8700K har før etter neste generasjon konsoller kommer. Så 2 år eller mer fra nå. Kan sikkert stemme det :)

Lenke til kommentar

Nice. Jeg skulle gjerne kjøpt 8 core men er dessverre langt fra overbevist om at den garanterer samme klokkehastighet på alle cores som 8700K, når det uansett ikke er andre forbedringer i IPC. 

Prøvd 8c og sett om det er forskjell på 8c vs 6c på samme klokk?

 

Har lyst på nye 8-kjerner, men min 6-kjerner på 5.2-5.3 ghz gjør nok jobben mer enn bra nok.

Jepp, det gjør mine 3 8c også, :)

Lenke til kommentar

Grattis Ettan :thumbup:

Da blir det vel delidding på deg neste uke, CPU 5.2GHz samt 4000MHz++ på minne? 

Lykke til :thumbup:

 

Ja helt klart!! Håper Rock it toolet fra deg ligger i postkassen min når jeg kommer meg hjem fra hytta. Da blir det delidding og ytterligere testing på mandag skal jeg love deg :D

Lenke til kommentar

Etter delidding i dag har jeg fått chippen opp på 5.2GHz med 1.45v (offset 0). Scoret 223 singel og 1646 multi i CB15. Dette med RAM på standard 3200MHz CL14. Skal game litt på den i kveld nå for å se om den holder, så blir det minne tweaking i morgen forhåpentligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...