Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2700x og 8700k er vel ganske likt priset ift ytelse er de ikke? Fordelen til ryzen cpuen er vel at den har 2 kjerner til, altså 8 Vs 6 på i7en?

 

8700K og 2700X er veldig like i pris ja, men ikke i ytelse. Til spill er 8700K raskest. Til rendering og slikt arbeid, så er 2700X raskest der programmer kan bruke alle kjernene.

 

Hva er viktigst for deg?

 

Edit : Det finnes unntak da, men stort sett er det slik jeg skrev.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

8700K og 2700X er veldig like i pris ja, men ikke i ytelse. Til spill er 8700K raskest. Til rendering og slikt arbeid, så er 2700X raskest der programmer kan bruke alle kjernene.

 

Hva er viktigst for deg?

 

Edit : Det finnes unntak da, men stort sett er det slik jeg skrev.

Hovedsakelig er det spilling, og ser for meg å pensjonere 970gtx kortet mitt når 11xx kortene kommer, vil nok være en fin kombo sammen med 8700k evt 9700 tenker jeg :) antar at jeg uansett vil se en grei økning i ytelse ved å oppgradere cpu til enten Coffee Lake eller neste gen.

Lenke til kommentar

Hovedsakelig er det spilling, og ser for meg å pensjonere 970gtx kortet mitt når 11xx kortene kommer, vil nok være en fin kombo sammen med 8700k evt 9700 tenker jeg :) antar at jeg uansett vil se en grei økning i ytelse ved å oppgradere cpu til enten Coffee Lake eller neste gen.

 

Om spilling er hovedfokus, og 9900K blir for kostbar, så kan 9700K bli et godt alternativ ja.

Lenke til kommentar

Til spill, I7 8700K eller 9700K?

 

Rent teoretisk.

 

En kamerat som er usikker på om han skal vente på nye gen.. Han har en sliten 4670K.

 

Vi får vel vente på tester er ute før man drar noen konklusjon, men 8 fysiske kjerner vil nok være bedre i dagens spill enn 6 + HT.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter til 9700k kommer, er såpass mange år mellom hver oppgradering (4-5) så tror det er like greit! :) takk for konstruktive svar :)

 

Nizzen har et godt poeng, 3570k sliter veldig med Bf1 så tror jeg kan glemme bfV med den :p

 

4-5 år, hmm da vil jeg si gå for 9900K først som sist, og heller svelge den pris kamelen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...