Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Ja cache er stock hos meg. Eneste jeg egentlig har gjort er å fjerne alle power limits i biosen, uppe volt + multiplier + satt FCLK til 1GHz. Er det Nortbridge som cpu-z viser der? 4700MHz. Min ligger på standard 4400MHz. Vil overklokke cache hjelpe noe for gaming?

ikkje veldig mye nei. 5 ghz cache går sikkert, men kan bli vanskligere med minne også :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Specs for de kommende Intel CPU'ene er ute for de som ikke har sett det :

 

post-10067-0-28938500-1532449852_thumb.jpg

 

1 år for sent spør du meg, men 9900K vil selvsagt slå Ryzen 2700X lett. Spørs om det er verdt det for meg å oppgradere fra en 6900K @ 4.2 Ghz til 9900K da menne. Hadde det vært snakk om 12 kjerner på samme frekvenser som de 9900K får (på kommende 10nm prosessen), så hadde jeg nok slått til.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har planer om å kjøpe meg en i7 8700K. Jeg lurer på hvordan den funker i spill med tanke på varme, hvis jeg f.eks går for denne:

https://www.komplett.no/product/964161/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i7-8700k# 

 

Ved å sette kun "enchanced multicore" i bios, så får du 4,7ghz på alle kjerner, uten å stille på noe annet. Dette holder for de fleste. Med den hastigheten, så slipper du å tenke på noe varme. Det er når du vil klemme de siste 100-200mhz'ene, som gjør at cpuen blir veldig varm, og du får lyst til å delidde cpuen. Stock hastighet er som sagt raskt nok for de fleste. Har man en lukket vannkjøling som Crosair H110 eller noe i den duren, så kan man sette hastigheten høyere, uten at det "bråker"

 

I spill så blir den ikkje utrolig varm uansett, da ingen spill trekker like mye strøm som f.eks rendering. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ved å sette kun "enchanced multicore" i bios, så får du 4,7ghz på alle kjerner, uten å stille på noe annet. Dette holder for de fleste. Med den hastigheten, så slipper du å tenke på noe varme. Det er når du vil klemme de siste 100-200mhz'ene, som gjør at cpuen blir veldig varm, og du får lyst til å delidde cpuen. Stock hastighet er som sagt raskt nok for de fleste. Har man en lukket vannkjøling som Crosair H110 eller noe i den duren, så kan man sette hastigheten høyere, uten at det "bråker"

 

I spill så blir den ikkje utrolig varm uansett, da ingen spill trekker like mye strøm som f.eks rendering. 

 

Good god nå ble jeg glad. 

 

Jeg tror jeg kommer til å gå for dette! Men har du et ca. estimat på hvor vart det vil bli hvis jeg f.eks kommer til å ta en runde i BF5/BF1 på med alt på ultra? Jeg har en 2560 x 1440 skjerm, og en 980 TI. 

 

Jeg ser ikke for meg at det blir nødvendig å gå helt til 5GHz. 

 

Er det forresten noen CPUer som kommer i nærmere framtid som er verd å vente på istedenfor å hoppe på i7 8700K?

 

Siden dere er ekspertene på forumet så tar jeg ikke deres svar med en klype salt.  :dremel:

 

Når du sier "enchanced multicore", er dette noe som gir mye varme da forresten? Jeg husker jo at autofunksjonene i f.eks det hovedkortet jeg hadde gjorde at  det ble kjempe varmt. 

 

Hvor mye har du tenkt til å overklokke?

 

Blir nok ikke over 4,7ghz. Har alvorlig talt ikke behov for dette på nåværende tidspunkt. 

 

 

Vill forresten CORSAIR HX650 650W klare å kjøre i7 8700K og 980 Ti bra, eller bør jeg oppgradere? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

AdoredTV er visst rimelig sikkert på at i9 9900K og de andre kommer til å være lodda, altså ingen tanntasta under lokket. Blir spennende å se om det stemmer da! 5.0 Ghz på 8-kjerner må jeg innrømme at frister  :dribble:

LInk her.

 

flere og flere melder om at det loddet og at 5.5Ghz er innenfor rekkevidde sier Guru3D.. overklokkere som har fått eksemplarer... dette begynner å bli spennende faktisk. Gi meg 1160/1170 nå så...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du får en chip som er mye kjøligere enn en med kjølepasta. Derfor mange velger å delidde cpuene sine.

 

I see! Hakke peiling på hva det vil si, så så en video av Linus Tech Tips, fy faen dere har baller om dere gjør dette med CPUene deres som dere har betalt 3-5000 kr for.. Jeg blir jo livredd bare å stramme på når man skal sitte i CPUen i hovedkortet.  :rofl:

 

Forresten, hva bruker dere til å stressteste? 

 

Jeg pleier å blande mellom Intelburntest og Prime 95. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...