Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

 

Men CL19? Skjønner at med de hastighetene der så er det såpass høy CL, men en eller annen plass her går vel vinninga opp i spinninga? :p

Høy mhz gir høy båndbredde, noe 8700k langt ifra kan få nok av med bare 2 minnekanaler. Derfor er f.eks 7800x 6 core raskere enn 8700k i f.eks CB 15 :)

 

 

 

Og bra input som alltid. Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg en veldig lukket Fractal Design R5 da. 8700K kjører vcore 1,36 (LLC2 = 1,296v under max tortur load, 1,280 under Cinebench R15)

 

Har satt viftene til å gå 44% om CPU-package når 70 grader , det når den ikke på 4 runder Cinebench, men kjører vel 37% når den går over 60 grader som jeg kan høre så vidt (under tortur så når den 70 grader og holder seg der). 

 

Dette kjører bunnsolid uten noe trøbbel.

 

 

Hvilken kjøler har du?

 

EDIT: Det hadde du jo allerede skrevet på forrige siden det også ja :p

 

Håper min Kraken x62 gjør jobben sin på det nye oppsettet :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg en veldig lukket Fractal Design R5 da. 8700K kjører vcore 1,36 (LLC2 = 1,296v under max tortur load, 1,280 under Cinebench R15)

 

Har satt viftene til å gå 44% om CPU-package når 70 grader , det når den ikke på 4 runder Cinebench, men kjører vel 37% når den går over 60 grader som jeg kan høre så vidt (under tortur så når den 70 grader og holder seg der). 

 

Dette kjører bunnsolid uten noe trøbbel.

 

 

Hvilken kjøler har du?

 

EDIT: Det hadde du jo allerede skrevet på forrige siden det også ja :p

 

Håper min Kraken x62 gjør jobben sin på det nye oppsettet :)

 

 

Det gjør den nok :)

 

X62 er nok den beste closed loop vannkjølingen som finnes pr dags dato :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frister så jævlig med AQ pumpe men likte ikke overgangene som måtte til, de burde ha følgt med når de først bestemte seg for å lage sånne idiostiske porter, serr?.... men no biggie, betaler muligens for premium produkt forhold til EK som begynner å bli virkelig mainstream produkt i mine øyner.

Lenke til kommentar

 

 

Ville heller gått for denne :)

 

Bittegrann dyrere men veldig mye raskere :)

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4113669

Tja, men vil jeg merke forskjell? :p

 

 

Ikkje hvis du skriver på forumet hele dagen :p

 

noen % her og noen % der. Blir plutselig mange deilige fps det :D

Lenke til kommentar

 

Den er bedre eller i lik linje med EK luquid osv?

 

EK LQ så faen meg fristende ut, jeg er så custom watercooling build som det går ann å bli, AquaComputer hele fjøla utenom pumpa og den er neste også.  :)

 

Frister så jævlig med AQ pumpe men likte ikke overgangene som måtte til, de burde ha følgt med når de først bestemte seg for å lage sånne idiostiske porter, serr?.... men no biggie, betaler muligens for premium produkt forhold til EK som begynner å bli virkelig mainstream produkt i mine øyner.

 

 

Eh hæ??

 

Begynner EK å bli mainstream og er ikke lenger et premium merke?  :rofl:

Min EK custom loop til kun CPU koster 5000kr, er det mainstream? :p

 

Ta deg litt tid før du bare skribler løs på nettet, å fremstå som fanboy er man aldri tjent med ;)

Kan være greit å lese litt tester av forskjellig utstyr før man bare bestemmer seg for at et merke er det beste i verden.

 

Søk gjerne litt etter radiatorer og CPU blokker fra AQ og EK i samme prisklasse, kanskje du oppdager noe nytt :)

 

EDIT: https://i2.wp.com/www.xtremerigs.net/wp-content/uploads/2015/02/rru_summary.png

Som du ser er ikke AQ i nærheten av samme liga som EK og blir fullstendig overkjørt.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...